Citat:
Ursprungligen postat av
TheDarkKniggit
Att du gnäller för gnällandets skull utan att själv ge, eller eftersöka, andra alternativ. Kärnpoäng har jag inte hittat någon.
Kärnpoängen presenterades på ett mycket pedagogiskt sätt i det inlägg du nyss citerade. Jag tror den absoluta majoriteten av de som läser här i Flashbacks fotbollsavdelning förstår vad jag menar. De får gärna göra sig hörda.
Vad just du tycker är ju när allt kommer omkring inte sådär jätteintressant har jag insett efter detta märkliga "meningsutbyte".
Citat:
Sedan står du inte direkt själv för en givande diskussion då du slänger in en "snäv, stockholmscentrerad Twitter-krets"-definition av de som lyssnar. Hur fan ska man bemöta det?
Mitt intryck är att en stor majoritet av dessa filurer som benämns, ibland utan förklaring, "Faxå", "Dalaba", "Svanemar", bor i Sthlm och är personligt bekanta med Dahlin och Wilbacher som i sin tur också, uppenbarligen, bor i Sthlm.
Är det på något sätt oriktigt?
Citat:
För det första vet jag inte ens vad du efterfrågar, antar att du verkar efterfråga en podcast som specifikt handlar om Italiensk fotboll men som ska vara så bred och inbjudande som möjligt för alla typ Fotbollskanalen i podform utan svåra ord och med referenser som man kan ta bara man slösurfat på Sportbladet dagen innan.
Idiotiska halmgubbar i vanlig ordning. Är du så korkad?

Jag skrev på ett mycket försiktigt sätt att jag anser att man skall vara lite mer noggrann med att förklara vilka dessa twitter-figurer som nämns ibland, som i sin tur har kanske 300 följare, är. Mer än så var det inte. Detta gjorde tydligen dig fullständigt rasande.
Om jag vill rekommendera Calciomania till en Serie A-intresserad bekant till mig, och han sedan frågar mig "vilka är dessa personer de nämner ibland?", då menar du att jag skall säga "jävla gubbe, följ Twitter!!! haha, vad är du för gamling som inte vet vem Faxå med 150 följare på Twitter är

"?
Citat:
Du efterfrågar sunt folkvett, jag efterfrågar lite jävla egenintresse. Man kan inte förvänta sig att få 100% av allting förklarat för sig. Är det något du inte förstår, pausa och googla, ta emot tipsen om informationskällorna som finns, häng med. Och duger inte de svenska alternativen får du väl söka dig till Engelska eller Italienska alternativ om inte språket är ett förhinder.
Man kan nog förvänta sig att få förklarat vem den där okände Sthlmaren med 200 följare på Twitter är. Att du tycker annorlunda är fullständigt häpnadsväckande, i synnerhet när det handlar om en podcast som publicerar sig på Expressen.
Citat:
För det andra har jag inga minnen av att jag någonsin "tjafsat" med dig tidigare. Men förlåt om du känner dig kränkt för att jag sagt emot dig någon gång
.
Här är den senaste gången jag minns där du på ett mycket konstigt och till synes omotiverat sätt försöker "sätta dit mig":
(FB) Allt om Calcio! 2014/2015
(FB) Allt om Calcio! 2014/2015
Du behöver inte svara mig någon gång igen, eftersom jag nu kommer sätta dig på ignore. Har inte tålamod för fullblodsidioter som dig. Har du någonsin skrivit ett minnesvärt inlägg i fotbollsavdelningen?