2015-01-29, 19:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Missade du matchen mot Fiorentina?

Nej, jag såg att han fick kliva av men då visste varken du eller jag att han skulle vara skadad i en månad, eller hur?
Senast redigerad av snillet_1 2015-01-29 kl. 19:10.
Citera
2015-01-29, 19:22
Medlem
snillet_1s avatar
Rätt märkligt beslut från S*loCalcio f ö. Innan han togs in på sidan så hade han alltså deltagit i den där Avpixlat-podden(?), så det var ju inte direkt något nytt att han hade "kopplingar" dit, och nu kickar man honom för att ha tagit en lunch på tu man hand med två högt uppsatta personer i SD. Vilka fler personer är förbjudna att träffa för skribenter på S*loCalcio? Det behövs en lista, så folk vet.

En lunch alltså, inga offentliga samarbeten, uttalanden eller dylikt. En lunch. Men det är tyvärr så klimatet har blivit i Sverige. Hysteriskt.
Citera
2015-01-29, 20:33
Medlem
Calogeros avatar
Ja, det här är ju fantastiskt patetiskt ifrån Solo Calcios sida. Vilket spektakel.

Man kan tycka vad man vill om Marcus Birro, Linus Bylund och Mattias Karlsson, men det går inte att rättfärdiga det här märkligt framstressade beslutet. Det är ju ingen som vet vad de tre herrarna diskuterade, åtminstone inte officiellt.

Nu är det inte ett speciellt troligt scenario, men ponera att Marcus Birro bestämde lunchträff med Karlsson och Bylund för att framföra kritik mot Sverigedemokraterna. Vad skall man då göra ifrån Solo Calcios håll, återanställa Birro?

Patetiskt var ordet.
Citera
2015-01-29, 20:43
Medlem
qhz.s avatar
Jag är mer förvånad över att folk överhuvudtaget verkar läsa solocalcio?!?!

Största jävla klipp-och-klistra-sidan som går att finna på internet. Dom går in på football-italia.net eller någon annan engelskspråkig sida som rör calcio. Sedan kortar dom ner deras artiklar till typ tre meningar och toppar gärna det med "Exklusivt:", "EXTRA!:" eller "SoloCalcio avslöjar:". Gärna också fem timmar efter att alla andra medier redan publicerat det.

Lika deras jävla Solocalcio-Tv eller vad det är (har aldrig riktigt förstått) som handlar om att man ska sitta och titta på typ två-tre snubbar som snackar om den Serie A-match dom ser. Alltså man ser inte matchen själv utan sitter och tittar på dom när dom ser på matchen. Jag fattar ingenting.

Allt detta sker hemma hos någon arab i Stockholmsförorterna med alldeles för mycket fritid.
Citera
2015-01-29, 20:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Största jävla klipp-och-klistra-sidan som går att finna på internet. Dom går in på football-italia.net eller någon annan engelskspråkig sida som rör calcio. Sedan kortar dom ner deras artiklar till typ tre meningar och toppar gärna det med "Exklusivt:", "EXTRA!:" eller "SoloCalcio avslöjar:". Gärna också fem timmar efter att alla andra medier redan publicerat det.

Lika deras jävla Solocalcio-Tv eller vad det är (har aldrig riktigt förstått) som handlar om att man ska sitta och titta på typ två-tre snubbar som snackar om den Serie A-match dom ser. Alltså man ser inte matchen själv utan sitter och tittar på dom när dom ser på matchen. Jag fattar ingenting.

Allt detta sker hemma hos någon arab i Stockholmsförorterna med alldeles för mycket fritid.

Har aldrig besökt skiten och kommer naturligtvis aldrig att göra det.

Destro alltså klar för Milan. Kan klubben få i gång honom och Cerci ordentligt ser det genast lite ljusare ut offensivt. Men något måste förändras defensivt också.

Roma sägs vara intresserade av att kontraktera CSKA Moskvas Doumbia, som representerar Elfenbenskusten i Africa Cup of Nations. I CSKA har Doumbia gett ett rätt giftigt intryck, så vitt jag kan minnas från CL-matcherna. En snabb forward.
Citera
2015-01-29, 20:56
Medlem
Calogeros avatar
Kan hålla med om att det inte är mycket personliga åsikter som framförs på den där sidan.

Fast vid uppstarten hade Mats Lerneby en läsvärd blogg. Lerneby är laziale (och god vän till Birro) och har tidigare skrivit en del för både Göteborgs Posten och Offside. Klart duktig skribent.
Citera
2015-01-29, 21:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.

Jag tyckte det var ett bra sätt att få det sammanfattat på svenska, men visst har du rätt i allt du säger.

Citat:
Det missade jag lyckligtvis, fan vad korkat.

Citat:
Det är väl problemets kärna. "Jalla, jävla EZDE asså, ska inte va med dem."
Man ser även på deras facebook-sida; massvis med mellanösternmänniskor, som gissningsvis alla eller deras föräldrar flytt från diktatur, hejar på åsiktsdiktaturen.
Korkade kretiner.
Citera
2015-01-29, 21:32
Medlem
Amors avatar
Det har blivit någon sorts subkultur kring den italienska fotbollen, det beskrevs bland annat i ett offsidenummer nyligen. Jag är riktigt less på dessa människor. Tycker det är alltför mycket poserande och ryggdunkande. De flesta av dem har inget intressant att skriva om fotboll. Martin Åslund är i princip den enda som är intressant att lyssna på.

Det här patetiska agerandet av solocalcio var någon sorts droppe för mig. Jag ska ta brille68:s råd och försöka läsa lite mer här på Flashback istället för att följa calciofilerna i media.

Mest spännande inför våren tycker jag är Europa League, tror det finns stora möjligheter att plocka fina uefa koefficient poäng för de italienska lagen. Kom ihåg att Bundesliga gick om Serie A genom att vara mycket bättre i Europa League. Det är vägen tillbaka för Serie A på Europa-rankingen. Sedan ska det bli intressant och följa Inter och Lazios värvningar. Förövrigt är jag riktigt imponerad av Lazios lagbygge.
Citera
2015-01-29, 21:34
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Ja, vad kan man säga. En man mer i 50 minuter på hemmaplan men ändå lyckas man inte få in en (regelrätt) boll. Ute ur cupen, inget europaspel och ligan går uselt. Var detta sista chansen för Pippp?
Tragiskt att legender som Seedorf och Inzaghi ska behöva löpa gatlopp med detta havererande Milan. Man ska inte välja tränare för mycket med hjärtat, stor risk att man förstör legender.
Citera
2015-01-29, 21:36
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Roma sägs vara intresserade av att kontraktera CSKA Moskvas Doumbia, som representerar Elfenbenskusten i Africa Cup of Nations. I CSKA har Doumbia gett ett rätt giftigt intryck, så vitt jag kan minnas från CL-matcherna. En snabb forward.
Ja han var ju hur vass som helst i Champions League, men han är väl inte en renodlad centertank? Känns mer som en kantanfallare, åtminstone i spelstilen. Roma behöver ju någon som kan stöta in inlägg på ett tillslag.
Citera
2015-01-29, 22:15
Medlem
sebastian_s avatar
Och självklart har de nu raderat alla kritiska inlägg på deras facebooksida, i sann svensk mediaanda. Jaja sista kraften jag la på dem.
Citera
2015-01-29, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
S*loCalcio borde anlita Birro igen efter all gratisreklam skitsidan fått efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in