2015-03-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
...
Fan! vad mörkt det ser ut i Milano just nu, oavsett om man är rödsvart eller svartblå.

Pippo. Blicken, och rosenkransen på ringfingret...
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2015/03/07/Calcio/Foto%20Gallery/DV1984234_mediagallery-page.jpg
Citera
2015-03-09, 13:33
Medlem
Arons avatar
Citat:
På tal om ekonomi och grafen som Brille postade för några sidor sedan. Ingen trevlig bild om man håller på Inter. Nu när det ser väldigt svårt ut att ens nå EL nästa säsong vet jag inte vad som kommer hända. Lägg därtill att Handanovic och Icardi båda krånglar med kontraktsförlängningarna. Två spelare som skulle inbringa nödvändiga inkomster för att kunna signa t.ex. Shaqiri och fortsätta Thohirs satsning. Nu när båda sitter på utgående kontrakt (2016) så blir det svårt att få ut en vettig summa i sommar, om ens det. Kanske sitter de ut kontraktstiden och går gratis, Icardi skulle knappast överraska med ett sånt move.

Det är talande för dagens Inter att de två bästa spelarna inte ens har lite hjärta för klubben de representerar. Handa har visat dålig attityd sedan han kom och Icardi är en diva i en klass för sig. Tro fan att laget spelar sämre när man byter ut hjältar som var villiga att offra allt för tröjan de bär (Zanetti, Cambiasso, Samuel, Motta osv) mot dessa legosoldater som bara är ute efter att casha in feta lönekuvert i slutet av månaden. Fan! vad mörkt det ser ut i Milano just nu, oavsett om man är rödsvart eller svartblå.

vinner inter el så är man kvalificerat för cl
Citera
2015-03-09, 13:53
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
vinner inter el så är man kvalificerat för cl

Haha jo, men det är helt orimligt att det skulle hända. Vore en otrolig bragd om det här laget skulle lyckas slå ut Wolfsburg ens en gång.
Citera
2015-03-09, 13:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
På tal om ekonomi och grafen som Brille postade för några sidor sedan. Ingen trevlig bild om man håller på Inter. Nu när det ser väldigt svårt ut att ens nå EL nästa säsong vet jag inte vad som kommer hända. Lägg därtill att Handanovic och Icardi båda krånglar med kontraktsförlängningarna. Två spelare som skulle inbringa nödvändiga inkomster för att kunna signa t.ex. Shaqiri och fortsätta Thohirs satsning. Nu när båda sitter på utgående kontrakt (2016) så blir det svårt att få ut en vettig summa i sommar, om ens det. Kanske sitter de ut kontraktstiden och går gratis, Icardi skulle knappast överraska med ett sånt move.

Det är talande för dagens Inter att de två bästa spelarna inte ens har lite hjärta för klubben de representerar. Handa har visat dålig attityd sedan han kom och Icardi är en diva i en klass för sig. Tro fan att laget spelar sämre när man byter ut hjältar som var villiga att offra allt för tröjan de bär (Zanetti, Cambiasso, Samuel, Motta osv) mot dessa legosoldater som bara är ute efter att casha in feta lönekuvert i slutet av månaden. Fan! vad mörkt det ser ut i Milano just nu, oavsett om man är rödsvart eller svartblå.
Jag undrar hur Thoirs satsning hade sett ut utan financial fair play, det slår verkligen undan benen på italienska klubbar som vill göra en ordentlig satsning.

Det mest talande för dagens Inter tycker jag inte är brist på hjärta utan att det enda de kan hoppas på är att få bra betalt för sina stjärnor. Det är djupt tragiskt att att en klass-striker som Icardi med största sannolikhet kommer lämna serie a så fort han börjat etablera sig på allvar. I en välfungerande tid skulle han vara den som garanterar runt 20 mål per säsong för många år framöver, något för Inter att bygga sitt anfall runt.

De kan kanske behålla honom och istället sälja 2-3 andra klasspelare, men det fungerar inte heller om de ska närma sig toppen. Att vinna EL är i princip ett måste som jag förstår det då CL nästa år ger en Icardi-summa på 40-50 milj euro.
Citera
2015-03-09, 15:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Nu är det officiellt: Gianfranco Zola får lämna Cagliari. Förmodligen innebär det en återkomst för Zeman. Får verkligen hoppas att han kan åstadkomma ett smärre mirakel under de återstående omgångarna.

Operationen av unge Mattiello gick bra, prognosen är ungefär sju månader innan han kan vara tillbaka.
Citera
2015-03-09, 17:26
Medlem
zachs avatar
Gillar zola så ur ett perspektiv så är jag lite ledsen i ögat. Men har väl varit lite highway to hell för dom. För att vända skutan kan en zeman behövas. Om ens det räcker. Men nu är man ju lite illa ute. Lite do or die. Kanske det som krävs för att anamma zemansk filosofi. Och gör man det fullt ut, utan några som helst förbehåll, då vidhåller jag att man har tillräckliga kvaliter för att stanna i serie a.
Men kommer alla verkligen lyda zeman blint?!?

Nu är det väl inte klart han kommer tillbaka. Å väljer man bort honom skulle jag gärna se ranieri i klubben.

Klart är åtminstone att zemans tuffa försäsong la en grund som nu kan vara till fördel.
Citera
2015-03-09, 21:30
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag gillar Il Calcio som bara den och i grund och botten även denna tråd. Men här finns en Brille68 som inte gör annat än att länka videoklipp på gamla harklande sportchefer, blickar från tränare och det ena med det hundraelfte. Det känns som att han med anhang härinne försöker göra en Star Trek film med Emil i Lönebergas träfigurer, det finns viktigare saker att prata om i tiderna som råder nu.

Vad händer med Italiensk fotboll? Vart är återväxten? Börjar bli orolig för landslaget de kommande åren. Buffon, Pirlo, Barzagli sjunger på sista versen, Chiellini, Marchisio Candreva (som är överskattad), Motta, DDR börjar även de blir till åren. Vad finns där bakom nu? Balotelli kommer förmodligen aldrig bli något mer än en Joker. El Shaarawy, Immobile, Insigne, Di Sciglio, Cerci kommer på sin höjd vara alibispelare i ett Serie A som är sämre än aldrig förr. Den enda Italien har i dagsläget som kan bli något det är Verratti men det är dags att han börjar blomma ut ännu mera nu.

Spelare som Zaza, Gabbiadini, Paletta och andra medelmåttor orkar jag knappt nämna. Jag är orolig och jag hoppas förbundet jobbar med talangutvecklingen för Italienska spelare, annars sitter vi här och bara är ännu mera nostalgiska och fler användare likt Brille lär dyka upp.
Citera
2015-03-09, 21:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag gillar Il Calcio som bara den och i grund och botten även denna tråd. Men här finns en Brille68 som inte gör annat än att länka videoklipp på gamla harklande sportchefer, blickar från tränare och det ena med det hundraelfte. Det känns som att han med anhang härinne försöker göra en Star Trek film med Emil i Lönebergas träfigurer, det finns viktigare saker att prata om i tiderna som råder nu.

Vad händer med Italiensk fotboll? Vart är återväxten? Börjar bli orolig för landslaget de kommande åren. Buffon, Pirlo, Barzagli sjunger på sista versen, Chiellini, Marchisio Candreva (som är överskattad), Motta, DDR börjar även de blir till åren. Vad finns där bakom nu? Balotelli kommer förmodligen aldrig bli något mer än en Joker. El Shaarawy, Immobile, Insigne, Di Sciglio, Cerci kommer på sin höjd vara alibispelare i ett Serie A som är sämre än aldrig förr. Den enda Italien har i dagsläget som kan bli något det är Verratti men det är dags att han börjar blomma ut ännu mera nu.

Spelare som Zaza, Gabbiadini, Paletta och andra medelmåttor orkar jag knappt nämna. Jag är orolig och jag hoppas förbundet jobbar med talangutvecklingen för Italienska spelare, annars sitter vi här och bara är ännu mera nostalgiska och fler användare likt Brille lär dyka upp.
Har ju inte dykt upp en stjärna sen ca 2004. Jag har varit orolig sen vm 2006 och det verkar bara bli sämre. Kolla bara skytteligan. Av de fem första är fyra argentinare. Gabbiadini är den enda italienaren under 30 år på top 15 i skytteligan.
Citera
2015-03-09, 21:42
Medlem
Masse & Lasse!

http://www.starpix.se/gen/mff/inc/images/img_big_mats_magnusson.jpg

När jag söker på inlägg med Masse och Lasse så finner jag tre inlägg totalt varav två är skrivna av mig...

Legendariska och tokdominerande i himmelsblått. Härliga tider, strålande tider.

Finns många som försökt förlöjliga Mats Magnusson i efterhand. Men han var en av europas bästa målskyttar. Och Lasse skulle kunna vara på nästan samma nivå. Kom till Atalanta samtidigt som Strömberg. Men deras framtid blev olika. Strömberg är en legendarisk kapten, medan Lasse blev skadad tämligen omgående. Spelade några matcher och åkte sedan hem och fortsatte briljera i Malmö.

Jag gillar båda. Kompletterade varandra och spelade klokt. Kontant och fullständigt utan divalater.

Trots att han bara spelade några matcher i Atalanta hyllas han såklart även i Italien.

http://www.ecodibergamo.it/stories/Sport/larsson-stroncato-da-male-fulminanteallatalanta-nel-1984-con-stromberg_1109115_11/

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Atalanta/09-03-2015/morto-lars-larsson-gioco-atalanta-stromberg-1984-85-11053587919.shtml

http://www.tuttosport.com/calcio/serie_a/atalanta/2015/03/09-324264/Atalanta+in+lutto,+%C3%A8+morto+a+53+anni+lo+svede se+Lars+Larsson

http://www.corrieredellosport.it/calcio/serie_a/atalanta/2015/03/09-399818/Atalanta+in+lutto%3A+%C3%A8+morto+Larsson

Osv

Älskade the Boss, och gifte sig med en italienska trots sin korta tid i Italien. Verkar ha varit genuint sympatisk.

PS

(FB) Allt om Calcio!
Senast redigerad av Brille68 2015-03-09 kl. 21:51. Anledning: lägger till en länk till ett inlägg av Vivoli.
Citera
2015-03-09, 21:46
Medlem
anteri17s avatar
Cataldi har sett väldigt fin ut under sina matcher den här säsongen. Verratti är ung och fin. Rugani kommer ta en backplats inom 3-4 år. Darmian är redan nu europeisk toppklass. Berardi ska kunna blomma ut.

Fram till dess är Marchisio, Bonucci, Chiellini, Candreva (som snarare är underskattad. Kombon av grundteknik, tillslag och speed är tämligen unik), Bonaventura och Parolo en vettig stomme.

Det saknas stjärnor, men basen av genombra spelare är fortsatt stor.
Citera
2015-03-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Gillar zola så ur ett perspektiv så är jag lite ledsen i ögat. Men har väl varit lite highway to hell för dom. För att vända skutan kan en zeman behövas. Om ens det räcker. Men nu är man ju lite illa ute. Lite do or die. Kanske det som krävs för att anamma zemansk filosofi. Och gör man det fullt ut, utan några som helst förbehåll, då vidhåller jag att man har tillräckliga kvaliter för att stanna i serie a.
Men kommer alla verkligen lyda zeman blint?!?

Nu är det väl inte klart han kommer tillbaka. Å väljer man bort honom skulle jag gärna se ranieri i klubben.

Klart är åtminstone att zemans tuffa försäsong la en grund som nu kan vara till fördel.

Cagliaris tifosi har segrat. Zeman är tillbaka.

Säger inte ultras eftersom hans stöd är bredare än så. Tifosi... Enda anledningen till att han inte återkom tidigare var att senatorerna i laget ville ha kvar Zola.

Men Zeman har fansens stöd, och därmed borde han få med sig spelarna. Även om där möjligen kan finnas ett visst motstånd?

Bentornato Maestro, daje Boemo...

http://image.excite.it/calcio/news/zeman-cagliari-default.jpg
Citera
2015-03-09, 22:19
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Cataldi har sett väldigt fin ut under sina matcher den här säsongen. Verratti är ung och fin. Rugani kommer ta en backplats inom 3-4 år. Darmian är redan nu europeisk toppklass. Berardi ska kunna blomma ut.

Fram till dess är Marchisio, Bonucci, Chiellini, Candreva (som snarare är underskattad. Kombon av grundteknik, tillslag och speed är tämligen unik), Bonaventura och Parolo en vettig stomme.

Det saknas stjärnor, men basen av genombra spelare är fortsatt stor.

Ska Italien vara ett lag som slåss om EM/VM-titlar eller ska Italien vara ett lag som med nöd och näppe når EM/VM-slutspel och åker ut direkt i gruppen? Candreva är inte unik någonstans och är som jag varit inne på överskattad och har likt de flesta andra Italienare numera inte något att göra i ett Europeiskt topplag. Darmian Europeisk toppklass? Ta det lugnt han är toppklass i Serie A vilket inte säger så mycket numera. Bonaventura och Parolo är inga spelare som ska ha i ett Italienskt landslag att göra, låt de spela i träningsmatcher och i kvalmatcher mot Malta men inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in