Citat:
Ursprungligen postat av
Runkle
På tal om ekonomi och grafen som Brille postade för några sidor sedan. Ingen trevlig bild om man håller på Inter. Nu när det ser väldigt svårt ut att ens nå EL nästa säsong vet jag inte vad som kommer hända. Lägg därtill att Handanovic och Icardi båda krånglar med kontraktsförlängningarna. Två spelare som skulle inbringa nödvändiga inkomster för att kunna signa t.ex. Shaqiri och fortsätta Thohirs satsning. Nu när båda sitter på utgående kontrakt (2016) så blir det svårt att få ut en vettig summa i sommar, om ens det. Kanske sitter de ut kontraktstiden och går gratis, Icardi skulle knappast överraska med ett sånt move.
Det är talande för dagens Inter att de två bästa spelarna inte ens har lite hjärta för klubben de representerar. Handa har visat dålig attityd sedan han kom och Icardi är en diva i en klass för sig. Tro fan att laget spelar sämre när man byter ut hjältar som var villiga att offra allt för tröjan de bär (Zanetti, Cambiasso, Samuel, Motta osv) mot dessa legosoldater som bara är ute efter att casha in feta lönekuvert i slutet av månaden. Fan! vad mörkt det ser ut i Milano just nu, oavsett om man är rödsvart eller svartblå.
Jag undrar hur Thoirs satsning hade sett ut utan financial fair play, det slår verkligen undan benen på italienska klubbar som vill göra en ordentlig satsning.
Det mest talande för dagens Inter tycker jag inte är brist på hjärta utan att det enda de kan hoppas på är att få bra betalt för sina stjärnor. Det är djupt tragiskt att att en klass-striker som Icardi med största sannolikhet kommer lämna serie a så fort han börjat etablera sig på allvar. I en välfungerande tid skulle han vara den som garanterar runt 20 mål per säsong för många år framöver, något för Inter att bygga sitt anfall runt.
De kan kanske behålla honom och istället sälja 2-3 andra klasspelare, men det fungerar inte heller om de ska närma sig toppen. Att vinna EL är i princip ett måste som jag förstår det då CL nästa år ger en Icardi-summa på 40-50 milj euro.