2015-05-25, 10:52
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han är en hjälte så jävla sympatisk man så det finns inte.
När han miste sitt barn så skickade Bayern-ultras sina varmaste sympatier.

Synd att den onde Holländaren inte gillade honom hos Jupp hade han stortrivts.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ah min gode vän. Härligt att se dig.

Det var en märklig situation. Han dunkar in mål för Palermo och Fiorentina mellan 2004 till 2007. Ingen har gjort lika många mål i Serie B eller Serie A under en säsong sedan 1950-talet. Och han blir världsmästare under tiden och vinner guldskon som europas bästa målskytt.

Kommer 2007 till Bayern München och vinner skytteligan i Bundesliga direkt. Och sedan petas han...

Samtidigt är det svårt att kritisera Bayern Münchens val. De är nu gigantiska på alla vis. Faktiskt inte fullständigt olikt då Del Piero ratades av Juventus...

Jag hoppas du inte menar Contes petning utan snarare Capello mismanagement av honom (tvingande honom att spela på en kant efter hans korsbandsbekymmer)....

Btrfande Luca Toni eller Tonic (han är ju egentligen Kroat iaf på Farsans sida så namnet har Italienifierats)

Visst är han genomsympatisk på plan och i media. Men det fanns också en sida som människorna i Bavaria hade svårare att acceptera än Italienarna. Det är fyllehunden Toni under sina skadeperioder och avstägningarna var det mycket sena kvällar och väldigt mycket kvinnor vid sidan om Frugan och familjelivet. Han var ju lite Munchens svar på Don Draper (Mad Men). Den eviga (olyckligt) naiva oskyldiga bigamisten är något Italienare har lättare att acceptera än Tyskar, så det var ju ofta en nagel i ögat på ledning och tränarstab.
Citera
2015-05-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag hoppas du inte menar Contes petning utan snarare Capello mismanagement av honom (tvingande honom att spela på en kant efter hans korsbandsbekymmer)....

Btrfande Luca Toni eller Tonic (han är ju egentligen Kroat iaf på Farsans sida så namnet har Italienifierats)

Visst är han genomsympatisk på plan och i media. Men det fanns också en sida som människorna i Bavaria hade svårare att acceptera än Italienarna. Det är fyllehunden Toni under sina skadeperioder och avstägningarna var det mycket sena kvällar och väldigt mycket kvinnor vid sidan om Frugan och familjelivet. Han var ju lite Munchens svar på Don Draper (Mad Men). Den eviga (olyckligt) naiva oskyldiga bigamisten är något Italienare har lättare att acceptera än Tyskar, så det var ju ofta en nagel i ögat på ledning och tränarstab.

Det jag menade var att Juventus enligt mig borde behållit Del Piero i minst ett år till 2012, men att det är svårt att klaga i efterhand eftersom resultaten blev goda. 2013 vann man Serie A, semifinal i CI och kvartsfinal i CL.

Jag antar att man tyckte att Del Pieros ledarskap inte behövdes eftersom Contes röst redan fanns där. Kanske att det skulle bli för många historiska kaptener i omklädningsrummet? Och erfarenhet och vinnarinställning kunde till viss mån täckas upp av Pirlo.

Men om man ser på anfallarna man hade i truppen 2013, så skulle lojala Del Pieros ledaregenskaper, kunna vara till nytta både på planen och bänken.

Mirko Vučinić, Sebastian Giovinco, Nicklas Bendtner , Nicolas Anelka, Fabio Quagliarella, Alessandro Matri och Stefano Beltrame .

Juventus har klarat sig bra utan Del Piero. Men då besluten togs så var jag inte enig. Och det var tydligt att även Del Piero var bitter, även om han är alldeles för mycket av en gentleman för att gnälla högljutt.

PS
Aldrig hört talas om Luca Tonis kroatiska rötter, har du någon källa? Och skvaller från Bayern är inte heller min starka sida...
Citera
2015-05-25, 13:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det jag menade var att Juventus enligt mig borde behållit Del Piero i minst ett år till 2012, men att det är svårt att klaga i efterhand eftersom resultaten blev goda. 2013 vann man Serie A, semifinal i CI och kvartsfinal i CL.

Jag antar att man tyckte att Del Pieros ledarskap inte behövdes eftersom Contes röst redan fanns där. Kanske att det skulle bli för många historiska kaptener i omklädningsrummet? Och erfarenhet och vinnarinställning kunde till viss mån täckas upp av Pirlo.

Men om man ser på anfallarna man hade i truppen 2013, så skulle lojala Del Pieros ledaregenskaper, kunna vara till nytta både på planen och bänken.

Mirko Vučinić, Sebastian Giovinco, Nicklas Bendtner , Nicolas Anelka, Fabio Quagliarella, Alessandro Matri och Stefano Beltrame .

Juventus har klarat sig bra utan Del Piero. Men då besluten togs så var jag inte enig. Och det var tydligt att även Del Piero var bitter, även om han är alldeles för mycket av en gentleman för att gnälla högljutt.

PS
Aldrig hört talas om Luca Tonis kroatiska rötter, har du någon källa? Och skvaller från Bayern är inte heller min starka sida...

Finns ingen spelare jag någonsin gillat mer än Del Piero kommer kanske aldrig att finnas...

Trots detta står jag helt bakom Juventus beslut.
Han fick vara med på återtoget till toppen, han var duktig han bidrog, han hade mandat, en kapten, en campioni men framför allt en Juventino i stil och uppförande. Så som Totti på något sätt symboliserar Roma hög svansföring, högfärdighet men egentligen arrogant, egoistisk och omogen.

Så symboliserade Del Piero "Lo Stilo Juve". Men jag tror hans mandat tillslut var för stort sett till vad han presterade kontraktsförhandlingarna var alltid svåra. Jag tyckte han klev av vid rätt tidpunkt. Då var jag ändå den som alltid stod vid hans sida när Ancelotti, Capello osv vanskötte honom och många Juventini ville att påstå att han var slut och aldrig skulle komma tillbaks.

Btrfande: Toni har jag hört det från två seperata källor från Veneto och Balkan... Dock verkar det skumt att det inte är allmänt känt på nätet (kom inte upp något under min googling). Ända stället jag hittar det på är något Europa forum under Taxonomy (Finare mer PK ord för Ras klassificering
). Orkar inte gräva mer än så men kan vika mig för att mina källor kanske är påverkade av dessa Ras/antropologfanatiker....
Citera
2015-05-25, 13:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Jösses detta har jag aldrig hört något om, han är ju jävligt älskad av fansen och är definitivt accepterad i Bayern.
Citera
2015-05-25, 16:45
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Jösses detta har jag aldrig hört något om, han är ju jävligt älskad av fansen och är definitivt accepterad i Bayern.

Givetvis motsäger man inte detta (handla ju mer om ledningen) räcker ju med att du har en principfast katolik bland styrelsen för att det ska bli problem. I södra Europa är ju catholisismen utbredd men väldigt utvattnad de har länge accepterat mäns bigami och älskarinnor som en naturlig del av vardagen

Detta har jag hört efter att ha deltagit på konferensar och ölat med föreläsare från FCB organisation (alltså Toni smak för festandet samma med han gammla ytterbacken som spela i Bayern någon säsong). Fast det kanske handlar till viss del om att Tyskarna romantiserar bilden av Italienare.

Sen det här med Fotbollsspelare och otrohet är ju ingen mega nyhet i princip majoriteten av alla i en startelva knullar runt. Vissa med regelbudna älskarinnor, andra med lyxeskorter och andra med fans.

Är ju snarare undantagen man lyfter fram.
I FCB fall var udantaget den "djupt troende muslimen" (konvertit?) Ribery där man menande att det är underbart att två så olika spelare på plan kan bilda en sådan giftig kombo i FCB samtidigt som de är varandras motsatts utanför den.

http://static.fanpage.it/gossipfanpage/wp-content/uploads/2012/01/Marta-Cecchetto-e-incinta-Luca-Toni-diventa-papa-638x425.jpg

http://static.fanpage.it/gossipfanpage/wp-content/uploads/2014/07/luca-toni-e-marta-cecchetto.jpg

http://www.abc.net.au/news/image/2425464-3x2-940x627.jpg
Senast redigerad av L-illuminato 2015-05-25 kl. 17:02.
Citera
2015-05-25, 17:22
Medlem
Ribery och Luca Toni är ju personliga vänner. Och prostituerade förekom då de var ute på galej. Men jag tror att Luca Toni efteråt gick hem till sin fotomodell, som han träffade då han spelade i Empoli 1997, medan vi alla vet att Ribery åtminstone någon gång valt att tillbringa natten med prostituerade.

Jag behåller min tro på att han är precis så skönt sympatisk som jag, kanske något naivt, alltid inbillat mig.

Alldeles oavsett, så är det fan dags för Roma och Lazio att drabba samman. Kan bli fantastiskt.

Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Snart smäller det...

Lazio: Lazio: Marchetti; Basta, De Vrij, Gentiletti, Lulic; Parolo, Biglia; Candreva, Mauri, Felipe Anderson; Klose

Roma: De Sanctis; Torosidis, Manolas, Mapou, Cholevas; Keita, De Rossi, Nainggolan; Florenzi, Totti, Iturbe
Citera
2015-05-25, 19:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Givetvis motsäger man inte detta (handla ju mer om ledningen) räcker ju med att du har en principfast katolik bland styrelsen för att det ska bli problem. I södra Europa är ju catholisismen utbredd men väldigt utvattnad de har länge accepterat mäns bigami och älskarinnor som en naturlig del av vardagen

Detta har jag hört efter att ha deltagit på konferensar och ölat med föreläsare från FCB organisation (alltså Toni smak för festandet samma med han gammla ytterbacken som spela i Bayern någon säsong). Fast det kanske handlar till viss del om att Tyskarna romantiserar bilden av Italienare.

Sen det här med Fotbollsspelare och otrohet är ju ingen mega nyhet i princip majoriteten av alla i en startelva knullar runt. Vissa med regelbudna älskarinnor, andra med lyxeskorter och andra med fans.

Är ju snarare undantagen man lyfter fram.
I FCB fall var udantaget den "djupt troende muslimen" (konvertit?) Ribery där man menande att det är underbart att två så olika spelare på plan kan bilda en sådan giftig kombo i FCB samtidigt som de är varandras motsatts utanför den.

http://static.fanpage.it/gossipfanpage/wp-content/uploads/2012/01/Marta-Cecchetto-e-incinta-Luca-Toni-diventa-papa-638x425.jpg

http://static.fanpage.it/gossipfanpage/wp-content/uploads/2014/07/luca-toni-e-marta-cecchetto.jpg

http://www.abc.net.au/news/image/2425464-3x2-940x627.jpg
Öhh??? Så du menar att om man som fotbollsspelare dricker öl i München då är man inte accepterad för det är så jag tolkar dig.

Förlåt om jag snackar om annat än calcio
Citera
2015-05-25, 19:47
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Öhh??? Så du menar att om man som fotbollsspelare dricker öl i München då är man inte accepterad för det är så jag tolkar dig.

Förlåt om jag snackar om annat än calcio

Han menar väl snarare att man inte är accepterad om man som italienare ligger runt i München som jag tolkar det. Även om källan här bör ifrågasättas...
Citera
2015-05-25, 20:04
Medlem
Runkles avatar
För att tala om något mer relevant: Roma vann derbyt, slog på sista kvarten och blev bjuden på förstklassig underhållning. Vad jag förstod så var det ett sömnpiller innan Iturbes mål. Nåja, Mapou, vilken hjälte!

Lazio till San Paolo i sista omgången, ingen lätt match. Hur ser inbördes ut dem emellan ni som har bättre koll? Fick Benitez just en livlina från Roma?
Citera
2015-05-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
För att tala om något mer relevant: Roma vann derbyt, slog på sista kvarten och blev bjuden på förstklassig underhållning. Vad jag förstod så var det ett sömnpiller innan Iturbes mål. Nåja, Mapou, vilken hjälte!

Lazio till San Paolo i sista omgången, ingen lätt match. Hur ser inbördes ut dem emellan ni som har bättre koll? Fick Benitez just en livlina från Roma?

Si, allt avgörs i sista matchen. Om Napoli vinner går de förbi Lazio.
Citera
2015-05-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle

Benitez kunde inte bry sig mindre, visar de sig att Perez börjat röka starkare saker än Marloboro kommer han ta över Real Madrid efter säsongen.
Citera
2015-05-26, 02:18
Medlem
Hur gick det med Moratas näsa?
Senast redigerad av iturbe 2015-05-26 kl. 02:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in