2018-04-03, 09:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Benjamin är inte korkad.
Han är som resten i familjen; musikalisk.
Han kan sätta sig vid ett piano och bara spela.
Han sjunger och dansar bra. Vunnit både Let's dance och Melodifestivalen.
Dessutom är han snygg. Något som kanske sticker lite i folks ögon.

Om du sett honom prata och agera så borde du veta att han är korkad.
Sen angående musikalitet så finns det en massa människor som är betydligt bättre men som aldrig får en chans för att de inte har kändisföräldrar som krattat gången åt dem.
Anledningen att han vann Melodifestivalen var att diktator Christer Björkman bestämt det, han bestämmer allt och i år var det Benjamin som han ville se som vinnare.

Snygg? Knappast. Han har alldeles för grova drag. Hans föräldrar var betydligt snyggare när de var unga.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Om det är så att han inte är något läshuvud och heller därför inte så smart i olika sammanhang och dessutom fått höra tanklösa kommentarer om det av sin mamma och syster sedan barnsben, är ju bara tragiskt. Får man höra tillräckligt många gånger att man är korkad och därmed känner sig annorlunda som barn så sätter det sig och man accepterar och tror till slut att det är sanningen och det är något som skadar självkänslan djupt.
Det ironiska är att varken Pernilla eller Bianca är särskilt smarta heller så om de reagerar på att han är korkad så måste han verkligen vara väldigt korkad...
Det är klart att det sätter sig på självkänslan att höra dessa kommentarer, å andra sidan så ändrar det ju inte faktum.
Senast redigerad av Lostworld 2018-04-03 kl. 10:12.
Citera
2018-04-03, 10:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han har säkert på vissa områden låg intelligens, men som han är i Wahlgrens Värld, nej mycket där är manus och förstärkningar. Samma sak gäller hans syster. Man hör rätt ofta i serien när hon säger korkade saker att det är manus.
Som jag sa, Wahlgrens har betett sig korkat långt innan tv-serien var påkommen. Du kanske är för ung för att minnas det. Att bara hänvisa till tv-serien håller därför inte.
Det ligger i generna.

Citat:
Ingen som sagt att han skulle "skådespela" en korkad personlighet 24/7, men så fort kamrerarna är på ja.
I alla kanaler? I alla tidningar?
Knappast. Återigen, han beter sig likadant oavsett sammanhang.
Alltså är det inga repliker som han ständigt matas med.
Eller menar du att han får färdiga repliker när han intervjuas också, som t ex i Skavlan?
Gällande hans utbrott och tjurighet så är det ju ett resultat av curling och bortskämdhet. Både Pernilla och Bianca har ju även bekräftat detta, att Benjamin har särbehandlats (och blivit därefter).
Detta är således heller inte skådespel, sen kan ju vissa saker förstärkas men att han har temperament och blir tjurig är inget nytt.

Citat:
Familjen må vara kända, men han var det knappast för några år sedan. Serien är bra marknadsföring för honom.
Benjamin var känd redan som barn och har uppträtt sen tidig ålder.
Marknadsföringen finns kvar oavsett. Att "spela" korkad vinner han ingenting på, tvärtom.
Vem vill bli marknadsförd som en söndercurlad idiot och samtidigt försöka ha en seriös karriär inom musikbranschen?

Citat:
Varför har så många här så svårt för att Wahlgrens Värld, Ullared osv är väldigt mycket manus? Beror det på att många här på Flashback är korkade själva och inte ser det eller väljar man att blunda då man undermedvetet behöver andra i samhället att klanka ner på att de är dummare så man inte själv är samhällets avskum?

Du har ingen aning hur TV-världen fungerar och det märks. Du tror typ det bara kommer en kameraman och filmar de lite Dessa grodor är just manus. Sedan att du ser de som spontana säger väl mer om din dåliga känsla eller att de faktiskt är bra skådespelare.

Jag har inte sagt att det inte är mycket manus. Det jag säger är att de inte får en massa repliker lagda i sina munnar hela tiden som du vill ha det till. Grunden finns där alltid, även om vissa saker kan förstärkas. Bianca säger ju t ex en massa korkade saker spontant på sin youtube-kanal också, även Benjamin har synts till där. Det är knappast någon från Wahlgrens värld som har skrivit några repliker till dem där.
Återigen, beteendet är detsamma oavsett sammanhang.
Man får alltså bedöma hur personen ifråga beter sig i andra sammanhang och inte bara i ett visst tv-program. Sammantaget blir därför intrycket att Benjamin & co är precis så korkade som de framställs.

Det jag inte fattar är varför människor som du hela tiden ska skylla på vinklar, redigering och manus.
Det visar inte att du är insatt, det visar att du anammar ett synsätt som kommit på senare år där man alltid ska skylla på utomstående orsaker och där ingenting kan vara riktigt, allt är på låtsas och fejk.
Det om något är otroligt korkat. Särskilt när personerna beter sig likadant utanför tv-serien.
Ibland är faktiskt saker och ting precis som de ser ut.
Citera
2018-04-03, 15:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Som jag sa, Wahlgrens har betett sig korkat långt innan tv-serien var påkommen. Du kanske är för ung för att minnas det. Att bara hänvisa till tv-serien håller därför inte.
Det ligger i generna.

Eller menar du att han får färdiga repliker när han intervjuas också, som t ex i Skavlan?
Gällande hans utbrott och tjurighet så är det ju ett resultat av curling och bortskämdhet. Både Pernilla och Bianca har ju även bekräftat detta, att Benjamin har särbehandlats (och blivit därefter).
Detta är således heller inte skådespel, sen kan ju vissa saker förstärkas men att han har temperament och blir tjurig är inget nytt.

Marknadsföringen finns kvar oavsett. Att "spela" korkad vinner han ingenting på, tvärtom.
Vem vill bli marknadsförd som en söndercurlad idiot och samtidigt försöka ha en seriös karriär inom musikbranschen?

Jag har inte sagt att det inte är mycket manus. Det jag säger är att de inte får en massa repliker lagda i sina munnar hela tiden som du vill ha det till. Grunden finns där alltid, även om vissa saker kan förstärkas. Bianca säger ju t ex en massa korkade saker spontant på sin youtube-kanal också, även Benjamin har synts till där. Det är knappast någon från Wahlgrens värld som har skrivit några repliker till dem där.
Man får alltså bedöma hur personen ifråga beter sig i andra sammanhang och inte bara i ett visst tv-program. Sammantaget blir därför intrycket att Benjamin & co är precis så korkade som de framställs.

Det jag inte fattar är varför människor som du hela tiden ska skylla på vinklar, redigering och manus.
Det visar inte att du är insatt, det visar att du anammar ett synsätt som kommit på senare år där man alltid ska skylla på utomstående orsaker och där ingenting kan vara riktigt, allt är på låtsas och fejk.
Det om något är otroligt korkat. Särskilt när personerna beter sig likadant utanför tv-serien.

Jag har bara sett Benjamin en gång, det var när arga snickaren var hemma hos dem, vi kan väl säga att han gjorde ett outplånligt intryck på mig... Och det var tyvärr inte hans genialitet...

Rekommenderas att titta på detta!

Ett rent under att inte hela familjen har god man typ..

https://www.google.se/url?sa=t&sourc...N8ZFOD4xbU2nov
Citera
2018-04-03, 17:18
Avstängd
Citat:
Det ligger i generna.

Jag orkar inte läsa hela ditt inlägg då du bara blundar för sanningen. Dina ord betyder inte ett skit så länge du aldrig träffat han privat flera gånger.

Han är säkert korkad, men inte så korkad som i serien. Så ditt argument om att han är korkad börjar bli rätt tröttsamt. Ja han är nog korkad, men inte som i serien!

Du vet inte hur TV funkar. Men mår du bättre av att tro att dessa människor är så där korkade så kul för dej
Senast redigerad av 400Ben 2018-04-03 kl. 17:21.
Citera
2018-04-03, 18:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Jag orkar inte läsa hela ditt inlägg då du bara blundar för sanningen. Dina ord betyder inte ett skit så länge du aldrig träffat han privat flera gånger.

Han är säkert korkad, men inte så korkad som i serien. Så ditt argument om att han är korkad börjar bli rätt tröttsamt. Ja han är nog korkad, men inte som i serien!

Du vet inte hur TV funkar. Men mår du bättre av att tro att dessa människor är så där korkade så kul för dej

Du menar att det mesta i den här artikeln är lögn?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ard-helt-galen

Citat:
– Jag trodde vi skulle bli hatade och folk skulle tycka att vi var värsta ”white trash-familjen”.

Hon säger alltså att hon tyckte de uppförde sig som WT....

Jag antar att de fick TV erbjudanden efter denna, just för att de var så korkade, så jag kan gott tänka mig att de senare brer på extra mycket...
Senast redigerad av Enydrion 2018-04-03 kl. 18:22.
Citera
2018-04-03, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Du menar att det mesta i den här artikeln är lögn?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ard-helt-galen

Hon säger alltså att hon tyckte de uppförde sig som WT....

Jag antar att de fick TV erbjudanden efter denna, just för att de var så korkade, så jag kan gott tänka mig att de senare brer på extra mycket...

ja det är en blandning av manus och övergivenhet som jag sagt.
Senast redigerad av 400Ben 2018-04-03 kl. 18:26.
Citera
2018-04-03, 18:29
Medlem
Figzys avatar
Citat:

De spär säkert på lite extra idiotism i serien för att det ska vara underhållande, men du kan väl ändå hålla med om att Lostworld har en poäng - Man vinner knappast mycket på att framstå som tafatt i den åldern? Det finns möjligtvis ett antal kärleksblinda fjortisar och hönsmammor som tycker en korkad sötnos som Benjamin, är rart. Men för personer som har bara lite allmänbildning, så vrider de säkert på sig obekvämt av att se på Wahlgrens värld.

Sen tycker jag tyvärr att såna här skildringar, ger mer vatten på kvarn att personer födda på andra halvan av 90-talet är betydligt mer korkade än de som föddes i slutet av 80-talet.
Snart vet väl inte ens 20-21-åringar vilket år Andra världskriget slutade, eller hur man använder en tvättmaskin.
Citera
2018-04-03, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
De spär säkert på lite extra idiotism i serien för att det ska vara underhållande, men du kan väl ändå hålla med om att Lostworld har en poäng - Man vinner knappast mycket på att framstå som tafatt i den åldern? Det finns möjligtvis ett antal kärleksblinda fjortisar och hönsmammor som tycker en korkad sötnos som Benjamin, är rart. Men för personer som har bara lite allmänbildning, så vrider de säkert på sig obekvämt av att se på Wahlgrens värld.

Sen tycker jag tyvärr att såna här skildringar, ger mer vatten på kvarn att personer födda på andra halvan av 90-talet är betydligt mer korkade än de som föddes i slutet av 80-talet.
Snart vet inte ens ungdomar vilket år Andra världskriget slutade, eller hur man använder en tvättmaskin.

En poäng har han. Jag har sagt ingen rök utan eld. Men det är överdrivet hur det målas upp hur korkad han är egentligen genom att utgå från serien.
Citera
2018-04-03, 18:31
Medlem
Citat:
Om du sett honom prata och agera så borde du veta att han är korkad.
Sen angående musikalitet så finns det en massa människor som är betydligt bättre men som aldrig får en chans för att de inte har kändisföräldrar som krattat gången åt dem.
Anledningen att han vann Melodifestivalen var att diktator Christer Björkman bestämt det, han bestämmer allt och i år var det Benjamin som han ville se som vinnare.

Snygg? Knappast. Han har alldeles för grova drag. Hans föräldrar var betydligt snyggare när de var unga.

Det ironiska är att varken Pernilla eller Bianca är särskilt smarta heller så om de reagerar på att han är korkad så måste han verkligen vara väldigt korkad...
Det är klart att det sätter sig på självkänslan att höra dessa kommentarer, å andra sidan så ändrar det ju inte faktum.

Verkar mer som att det är tanken på att han har kändisföräldrar som hjälpt honom på traven som sticker i dina ögon. Har man kontakter så kommer man lättare fram i rampljuset. Hela hans familj jobbar ju i underhållningsbranschen så det vore väl konstigt annars. En sak är det väl om han inte hade haft någon talang alls och fått komma fram i rampljuset men han ÄR ju duktig. Det ser man ju både i Let's dance och när han sjunger.
Han ÄR duktig på det han gör.

Smaken är som baken men jag tycker att han är snygg.

dcr=0&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUK Ewj8uJT-wZ7aAhWwyaYKHWCzAxMQ_AUICSgB#imgrc=BejIJcbiwu_IwM:

Pernilla var fin också men hade en fruktansvärd frisyr på 80-talet!
https://www.google.se/search?client=...iR_Ap09Lszn1M:
Citera
2018-04-05, 14:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har bara sett Benjamin en gång, det var när arga snickaren var hemma hos dem, vi kan väl säga att han gjorde ett outplånligt intryck på mig... Och det var tyvärr inte hans genialitet...
Det var vid det tillfället som han fick totalt spel och tjurigt rusade iväg för att han inte klarade av en sån pass simpel sak som att rengöra en gammal trappa eller vad det var. Så bortskämd och omogen.

Citat:

Det är snarare du som blundar för sanningen eftersom du - fortfarande - bara utgår från beteendet i ett visst program och skyller på vinklingar och manus och därmed tror dig vara medveten om tv-produktion. Jag har inte förnekat att det finns manus i form av aktiviteter osv men det jag säger är att det heller inte är helt regisserat med repliker som du vill få det till.
Jag har även sagt att man får se till hela bilden, vilket är hur Benjamin beter sig i alla offentliga sammanhang, i andra program, youtube-kanaler, intervjuer osv.
Intrycket blir ändå detsamma. Hur kan detta komma sig menar du? I dessa andra sammanhang är han ju inte lika styrd av "manus" isåfall. Eller orkar han och hans familj spela extra korkade alltid? Föga troligt.

För övrigt behöver man inte träffa någon privat för att få en uppfattning om personen.
Grunden finns alltid kvar, ingen orkar spela en karaktär hela tiden i offentliga sammanhang utan givetvis speglar det hur personen även är i verkliga livet. Om något, skulle jag säga att Benjamin är ännu värre privat eftersom han offentligt iallafall ibland försöker uppföra sig och framstå som trevligare än vad han är osv.

Citat:
En poäng har han. Jag har sagt ingen rök utan eld. Men det är överdrivet hur det målas upp hur korkad han är egentligen genom att utgå från serien.

Återigen - jag utgår inte enbart från serien. Jag ser till alla sammanhang där jag sett honom och hans familj. Alla ger de ett korkat intryck oavsett sammanhang och precis lika korkade som i tv-serien.
Alltså finns det ingen logik till att beteendet skulle vara särskilt överdrivet som du envisas med att hävda.
Citera
2018-04-05, 14:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy

Snart vet väl inte ens 20-21-åringar vilket år Andra världskriget slutade, eller hur man använder en tvättmaskin.

Precis. De enda som kan tycka det är charmigt med idioti och bortskämdhet är människor som är lika korkade själva. Att det skulle vara en lämplig strategi för en seriös, långsiktig karriär inom musikbranschen vore rätt märkligt.

För övrigt så har det ju framkommit i programmet att bortskämda Benjamin (och Bianca) inte kan använda en tvättmaskin heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Verkar mer som att det är tanken på att han har kändisföräldrar som hjälpt honom på traven som sticker i dina ögon. Har man kontakter så kommer man lättare fram i rampljuset. Hela hans familj jobbar ju i underhållningsbranschen så det vore väl konstigt annars. En sak är det väl om han inte hade haft någon talang alls och fått komma fram i rampljuset men han ÄR ju duktig. Det ser man ju både i Let's dance och när han sjunger.
Han ÄR duktig på det han gör.

Smaken är som baken men jag tycker att han är snygg.
Det som sticker i ögonen är att mediokra människor som enbart blivit kända pga sitt namn ska tillskrivas en talang som de inte har. Kan hålla med om att han var duktig i Let's Dance men som artist behöver man ha mer att komma med.

Pernilla var ju själv kändisbarn men hade till skillnad från Benjamin en riktigt bra röst och en större talang som artist. Hade Benjamin inte haft sitt påbrå så har jag svårt att se honom slå igenom på egen hand. Det finns så många som är snyggare och bättre men som inte har någon som har krattat gången åt dem. Benjamin är en copycat som försöker leka Justin Timberlake och Michael Jackson - artister med riktig talang som Benjamin aldrig kommer i närheten av.
Citera
2018-04-05, 18:14
Medlem
Citat:
Precis. De enda som kan tycka det är charmigt med idioti och bortskämdhet är människor som är lika korkade själva. Att det skulle vara en lämplig strategi för en seriös, långsiktig karriär inom musikbranschen vore rätt märkligt.

För övrigt så har det ju framkommit i programmet att bortskämda Benjamin (och Bianca) inte kan använda en tvättmaskin heller.

Det som sticker i ögonen är att mediokra människor som enbart blivit kända pga sitt namn ska tillskrivas en talang som de inte har. Kan hålla med om att han var duktig i Let's Dance men som artist behöver man ha mer att komma med.

Pernilla var ju själv kändisbarn men hade till skillnad från Benjamin en riktigt bra röst och en större talang som artist. Hade Benjamin inte haft sitt påbrå så har jag svårt att se honom slå igenom på egen hand. Det finns så många som är snyggare och bättre men som inte har någon som har krattat gången åt dem. Benjamin är en copycat som försöker leka Justin Timberlake och Michael Jackson - artister med riktig talang som Benjamin aldrig kommer i närheten av.

Jag tror också på att han har fått hjälp att komma in i rampljuset p.g.a. sina föräldrar och andra i sin släkt.
Men har man en familj som jobbar inom den branchen så är det lättare att komma in i det.
Precis som andra kändisar som t.ex. Dan Ekborg blev mer eller mindre känd för att hans pappa Lars Ekborg var känd.

Men tillbaka till Benjamin. Vad jag har hört om honom så skriver han sin musik själv?
Vet inte hur mycket Pernilla har skrivit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in