Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Benjamin är en liten teaterapa och mår bra när han får chansen att låtsas att han är blåst. Han tycker det är kul och har har blivit hans image.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Skådespel och manus! Hela serien.
Han spelar en roll.
Är det helt otänkbart att någon faktiskt är korkad på riktigt nuförtiden?
Benjamin ÄR korkad. Hela familjen är korkad, vilket har framkommit långt innan tv-serien var ett faktum.
Benjamin är därtill ett bortskämt curlingbarn av sin tid och tjurar så fort han inte får sin vilja igenom. Inget av detta är någon skådespel.
Benjamin gör samma intryck var han än medverkar, knappast att han skulle "skådespela" en korkad personlighet 24/7. Och vad skulle vinsten vara, familjen är redan känd.
Benjamin uttryckte ju t o m sin frustration när han inte klarade att ta körkort, att han alltid uppfattas som korkad, t o m av sin egen syster,
Det är jobbigt att du dumförklarar mig. Du gör det hela tiden. Jag måste få fråga frågor och vara lite korkad, för annars lär jag mig inget. Jag fattar ingenting annars. Jag blir lack på att alla ska dumförklara mig, säger Benjamin i programmet och fortsätter:
– Du lyssnar inte på vad jag säger. Du är precis som mamma, det går inte att diskutera med dig. Jag orkar inte höra att jag dum i huvudet mer.
https://www.hant.se/bianca-och-benja...dum-i-huvudet/
I samma program förklarade han även att han inte var något läshuvud precis och att han alltid genom uppväxten fått höra att han är korkad.
De har inte manus på några repliker på vad de exakt ska säga. Det ser man ju även med tanke på vilka grodor som kommer ut, att det är spontant och utan impulskontroll vilket är kännetecken för korkade människor.
Däremot kan ju såklart produktionen styra handlingen i en viss riktning MEN grundförutsättningarna finns där hela tiden, dvs en korkad, vulgär familj som är "rolig" att visa upp i rutan för lättroade individer.
Tror ni verkligen på allvar att Wahlgrens är raketforskare på fritiden och för intelligenta samtal om livets mening i intellektuella sammanhang?