2018-03-23, 08:54
Medlem
Black.Lipss avatar
Kommer han gå lika hårt på flaskan som sin mor och morbror den dagen han tvingas inse att släkten Wahlgren är en av de mest ogillade och utskrattade bland folket i Sverige?
Jag känner dock sympati med grabben, hela hans liv är enbart hans mors strävan efter kändisskap. Tur för honom att han och hans syster inte verkar veta bättre.
Citera
2018-03-23, 09:19
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Kommer han gå lika hårt på flaskan som sin mor och morbror den dagen han tvingas inse att släkten Wahlgren är en av de mest ogillade och utskrattade bland folket i Sverige?
Jag känner dock sympati med grabben, hela hans liv är enbart hans mors strävan efter kändisskap. Tur för honom att han och hans syster inte verkar veta bättre.

Menar du att Pernilla och någon av hennes bröder dricker för mycket?
I så fall, hur vet du det? Och vilken av bröderna menar du?
Citera
2018-03-23, 15:37
Medlem
exoticspices avatar
Om det är teater eller inte, vet jag inte. Men att se Benjamin sitta i bussen och inte bry sig ett skvatt om att hjälpa sin morfar när han ska parkera i Rom. Han sitter där och glor i sin telefon och struntar totalt i att hoppa ur och försöka styra honom rätt. Resten av familjen ropar och skriker på honom men han blir som en döv och till slut släpar han sig ut. Varför inte vilja ge ett gott intryck istället, även om det var teater från hans sida.
Citera
2018-03-23, 23:13
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Om det är teater eller inte, vet jag inte. Men att se Benjamin sitta i bussen och inte bry sig ett skvatt om att hjälpa sin morfar när han ska parkera i Rom. Han sitter där och glor i sin telefon och struntar totalt i att hoppa ur och försöka styra honom rätt. Resten av familjen ropar och skriker på honom men han blir som en döv och till slut släpar han sig ut. Varför inte vilja ge ett gott intryck istället, även om det var teater från hans sida.

Han vet inte hur man agerar, man tycker ju att han åtminstonde kunde låtsas att han bryr sig.
Citera
2018-03-30, 07:36
Medlem
Gårdagens breaking news visar med all önskvärd tydlighet hur blåst Benjamin är.

2500 i månaden tror han att en hemförsäkring kostar. Man skulle skulle börja göra affärer med honom.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...filip--fredrik
Citera
2018-04-01, 16:18
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

2500 i månaden tror han att en hemförsäkring kostar. Man skulle skulle börja göra affärer med honom.

Såg du inte hur han gjorde när han vek ihop flyttlådan? Han gjorde allt för att det skulle bli fel och hade t o m sönder den. Det är klart att han vet hur man gör. Benjamin är en liten teaterapa och mår bra när han får chansen att låtsas att han är blåst. Han tycker det är kul och har har blivit hans image.
Citera
2018-04-02, 07:33
Avstängd
Citat:

Skådespel och manus! Hela serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Han spelar en roll.
Citera
2018-04-02, 11:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Benjamin är en liten teaterapa och mår bra när han får chansen att låtsas att han är blåst. Han tycker det är kul och har har blivit hans image.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Skådespel och manus! Hela serien.
Han spelar en roll.

Är det helt otänkbart att någon faktiskt är korkad på riktigt nuförtiden?

Benjamin ÄR korkad. Hela familjen är korkad, vilket har framkommit långt innan tv-serien var ett faktum.
Benjamin är därtill ett bortskämt curlingbarn av sin tid och tjurar så fort han inte får sin vilja igenom. Inget av detta är någon skådespel.
Benjamin gör samma intryck var han än medverkar, knappast att han skulle "skådespela" en korkad personlighet 24/7. Och vad skulle vinsten vara, familjen är redan känd.
Benjamin uttryckte ju t o m sin frustration när han inte klarade att ta körkort, att han alltid uppfattas som korkad, t o m av sin egen syster,
Det är jobbigt att du dumförklarar mig. Du gör det hela tiden. Jag måste få fråga frågor och vara lite korkad, för annars lär jag mig inget. Jag fattar ingenting annars. Jag blir lack på att alla ska dumförklara mig, säger Benjamin i programmet och fortsätter:
– Du lyssnar inte på vad jag säger. Du är precis som mamma, det går inte att diskutera med dig. Jag orkar inte höra att jag dum i huvudet mer.

https://www.hant.se/bianca-och-benja...dum-i-huvudet/

I samma program förklarade han även att han inte var något läshuvud precis och att han alltid genom uppväxten fått höra att han är korkad.

De har inte manus på några repliker på vad de exakt ska säga. Det ser man ju även med tanke på vilka grodor som kommer ut, att det är spontant och utan impulskontroll vilket är kännetecken för korkade människor.
Däremot kan ju såklart produktionen styra handlingen i en viss riktning MEN grundförutsättningarna finns där hela tiden, dvs en korkad, vulgär familj som är "rolig" att visa upp i rutan för lättroade individer.

Tror ni verkligen på allvar att Wahlgrens är raketforskare på fritiden och för intelligenta samtal om livets mening i intellektuella sammanhang?
Citera
2018-04-02, 12:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Benjamin ÄR korkad. Hela familjen är korkad, vilket har framkommit långt innan tv-serien var ett faktum.
Benjamin är därtill ett bortskämt curlingbarn av sin tid och tjurar så fort han inte får sin vilja igenom. Inget av detta är någon skådespel.
Benjamin gör samma intryck var han än medverkar, knappast att han skulle "skådespela" en korkad personlighet 24/7. Och vad skulle vinsten vara, familjen är redan känd.
Benjamin uttryckte ju t o m sin frustration när han inte klarade att ta körkort, att han alltid uppfattas som korkad, t o m av sin egen syster,
Det är jobbigt att du dumförklarar mig. Du gör det hela tiden. Jag måste få fråga frågor och vara lite korkad, för annars lär jag mig inget. Jag fattar ingenting annars. Jag blir lack på att alla ska dumförklara mig, säger Benjamin i programmet och fortsätter:
– Du lyssnar inte på vad jag säger. Du är precis som mamma, det går inte att diskutera med dig. Jag orkar inte höra att jag dum i huvudet mer.

I samma program förklarade han även att han inte var något läshuvud precis och att han alltid genom uppväxten fått höra att han är korkad.
Om det är så att han inte är något läshuvud och heller därför inte så smart i olika sammanhang och dessutom fått höra tanklösa kommentarer om det av sin mamma och syster sedan barnsben, är ju bara tragiskt. Får man höra tillräckligt många gånger att man är korkad och därmed känner sig annorlunda som barn så sätter det sig och man accepterar och tror till slut att det är sanningen och det är något som skadar självkänslan djupt.
Citera
2018-04-02, 20:27
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:

De har inte manus på några repliker på vad de exakt ska säga. Det ser man ju även med tanke på vilka grodor som kommer ut, att det är spontant och utan impulskontroll vilket är kännetecken för korkade människor.
Däremot kan ju såklart produktionen styra handlingen i en viss riktning MEN grundförutsättningarna finns där hela tiden, dvs en korkad, vulgär familj som är "rolig" att visa upp i rutan för lättroade individer.

Tror ni verkligen på allvar att Wahlgrens är raketforskare på fritiden och för intelligenta samtal om livets mening i intellektuella sammanhang?

Benjamin är inte korkad.
Han är som resten i familjen; musikalisk.
Han kan sätta sig vid ett piano och bara spela.
Han sjunger och dansar bra. Vunnit både Let's dance och Melodifestivalen.
Dessutom är han snygg. Något som kanske sticker lite i folks ögon.
Citera
2018-04-02, 21:41
Medlem
JagSerUfos avatar
Benjamin kommer bli riktigt stor sanna mina ord. Efter eurovison kommer han slå igenom i utlandet.
Citera
2018-04-03, 04:50
Avstängd
Citat:

Han har säkert på vissa områden låg intelligens, men som han är i Wahlgrens Värld, nej mycket där är manus och förstärkningar. Samma sak gäller hans syster. Man hör rätt ofta i serien när hon säger korkade saker att det är manus.

Ingen som sagt att han skulle "skådespela" en korkad personlighet 24/7, men så fort kamrerarna är på ja.

Familjen må vara kända, men han var det knappast för några år sedan. Serien är bra marknadsföring för honom.

Att Benjamin uttryckte ju t o m sin frustration i TV säger inget. Kan vara manus, troligtvis. Men visst, ingen eld utan rök, men det är överdrivet i serien.

Varför har så många här så svårt för att Wahlgrens Värld, Ullared osv är väldigt mycket manus? Beror det på att många här på Flashback är korkade själva och inte ser det eller väljar man att blunda då man undermedvetet behöver andra i samhället att klanka ner på att de är dummare så man inte själv är samhällets avskum?

Du har ingen aning hur TV-världen fungerar och det märks. Du tror typ det bara kommer en kameraman och filmar de lite Dessa grodor är just manus. Sedan att du ser de som spontana säger väl mer om din dåliga känsla eller att de faktiskt är bra skådespelare.

Ingen har sagt att de är raketforskare på fritiden och för intelligenta samtal om livets mening i intellektuella sammanhang. Allt är inte svart eller vitt. Men de är inte så korkade som serien visar.
Senast redigerad av 400Ben 2018-04-03 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in