2018-04-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis. De enda som kan tycka det är charmigt med idioti och bortskämdhet är människor som är lika korkade själva. Att det skulle vara en lämplig strategi för en seriös, långsiktig karriär inom musikbranschen vore rätt märkligt.

För övrigt så har det ju framkommit i programmet att bortskämda Benjamin (och Bianca) inte kan använda en tvättmaskin heller.

Det som sticker i ögonen är att mediokra människor som enbart blivit kända pga sitt namn ska tillskrivas en talang som de inte har. Kan hålla med om att han var duktig i Let's Dance men som artist behöver man ha mer att komma med.

Pernilla var ju själv kändisbarn men hade till skillnad från Benjamin en riktigt bra röst och en större talang som artist. Hade Benjamin inte haft sitt påbrå så har jag svårt att se honom slå igenom på egen hand. Det finns så många som är snyggare och bättre men som inte har någon som har krattat gången åt dem. Benjamin är en copycat som försöker leka Justin Timberlake och Michael Jackson - artister med riktig talang som Benjamin aldrig kommer i närheten av.

Det enda Pernilla medfört är väl gedigen PR. Hon har ju ingenting med Benjamins musik att göra. Då måste du vara emot marknadsföring av artister överlag då? För alla artister ges ju inte chansen att marknadsföra sig?

Förövrigt är diskussionen om äkta artister väldigt märklig. Vi har en snygg Benjamin som med god röst och gedigen scenshow med närvaro och god koreografi, hänför och ger publiken en god show, men han får kritik. Sedan har vi trötta, halvfeta okammade slitna äldre gubbar som sitter på en stol på scen och väser fram vemodiga trötta låtar, och helt plötsligt får de ros och ovationer.

Det verkar vara så att de som kritiserar snygga artister med gott scenspråk själva är feta och slappa och bara får prestationsångest över folk som både är snygga och produktiva?
Citera
2018-04-06, 15:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det enda Pernilla medfört är väl gedigen PR. Hon har ju ingenting med Benjamins musik att göra. Då måste du vara emot marknadsföring av artister överlag då? För alla artister ges ju inte chansen att marknadsföra sig?
Jag har inte kommenterar marknadsföringsaspekten annat än att det vore märkligt av Benjamin att göra sig mer korkad än han är (vilket somliga här hävdar att han gör) eftersom det borde vara kontraproduktivt om man vill ha en långvarig musikkarriär och bli tagen på allvar.
Artister behöver förvisso inte vara särskilt intelligenta kanske men att bete sig så korkat som Benjamin samt uppträda som en tjurig, bortskämd curlingunge - det är knappast positivt för en artist som vill framåt.

Citat:
Förövrigt är diskussionen om äkta artister väldigt märklig. Vi har en snygg Benjamin som med god röst och gedigen scenshow med närvaro och god koreografi, hänför och ger publiken en god show, men han får kritik. Sedan har vi trötta, halvfeta okammade slitna äldre gubbar som sitter på en stol på scen och väser fram vemodiga trötta låtar, och helt plötsligt får de ros och ovationer.
Han är inte snygg. Påstår man att Benjamin är snygg så har man inte sett riktigt snygga människor.

Benjamin har ingenting unikt utan lever på sin familjs namn, tog t o m namnet Ingrosso istället för Wahlgren för att kusinen haft framgånger med Swedish House Mafia. När han var mindre dög det däremot bättre att heta Wahlgren:
https://www.expressen.se/noje/benjam...heta-ingrosso/

Hänför publiken? Han hänför kanske dig om du nu blir imponerad av en söndercurlad fjant som imiterar Justin Timberlake och Michael Jackson. Att fjortisar inte har bättre smak är en sak, är du över 20 år borde du skaffa dig lite bättre musiksmak.

Citat:
Det verkar vara så att de som kritiserar snygga artister med gott scenspråk själva är feta och slappa och bara får prestationsångest över folk som både är snygga och produktiva?
Märkligt resonerande utan belägg.
Det är bara sunt att man reagerar på negativa samhällsfenomen där människor utan talang släpps fram i egenskap av kändisskap från sina föräldrar och ges plattformar som t ex Kardashians, Wahlgrens, Parneviks osv.
Att bara lapa i sig detta är ju verkligen anmärkningsvärt. Har således ingenting med utseende att göra utan att man är kapabel att ifrågasätta sin omgivning och en negativ samhällsutveckling.
Synd om dig om du inte har den förmågan, oavsett om du är snygg eller ful.
Citera
2018-04-06, 15:30
Medlem
ace_secs avatar
Nej. Killen är inte snygg.

Fejkbränna och ett käkparti lika stort som Estonias bogvisir.
Citera
2018-04-06, 15:42
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Men ett snyggt käkparti. Hellre det än inget alls.
Citera
2018-04-06, 19:37
Medlem
Huruvida Benjamin faktiskt är korkad eller inte, det kvittar. Det idealiska vore dock att ha en vettig image (om det sedan stämmer med verkligheten eller inte, det kvittar). Att framstå som en korkad, bortskämd curlingunge, det funkar säkert om man är sisådär 14 år. Men det funkar inte lika bra när man är 20 år, då förväntas man ha växt upp och mognat. Han kan vara hur korkad han vill, privat. Men utåt sett? Visst, det säljer ju löpsedlar och får ju uppmärksamhet om man framstår som en korkad idiot som inte har någon aning om vad hemförsäkring kan kosta på ett ungefär per månad osv. Men man får inget bra intryck av en sådan person. Samtidigt är det knappast sådant som man egentligen vill få uppmärksamhet för. All PR är inte bra PR. Så hade han haft en bättre image, så hade det nog hjälpt en del i framtida karriären.

Hur han faktiskt är som privatperson, i verkliga livet, det har jag dock ingen aning om. Om jag har fel, så rätta mig gärna.

Jag har egentligen ingenting emot kändisbarn, vissa av dem är faktiskt duktiga på det de gör. Visst, Benjamin kan uppenbarligen sjunga och dansa. Men är han särskilt duktig? Nja, han är snarare något som man lätt skulle glömma bort om han inte hade växt upp i en kändisfamilj. Hans musik är egentligen ganska menlös och intetsägande. Hans karriär hade med största sannolikhet varit kortlivad om han hade växt upp i en vanlig, okänd familj och skulle slå igenom i musikbranschen på egna meriter. Inte så att han är dålig, i stil med alla tondöva som sjunger falskt så att det blir plågsamt att lyssna. Men han är inte så där fantastisk och talangfull, som gör att han skulle kunna få en lång, framgångsrik karriär helt på egen hand (utan kändisfamilj). Men detta är ju förstås bara min åsikt/uppfattning.
Citera
2018-04-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nu läste du ju inte vad jag skrev. Jag sa att: Artister behöver förvisso inte vara särskilt intelligenta kanske men att bete sig så korkat som Benjamin samt uppträda som en tjurig, bortskämd curlingunge - det är knappast positivt för en artist som vill framåt.

Benjamin verkar dessutom inte särskilt lättstyrd eftersom han är bortskämd och får utbrott när han inte får som han vill.

Vårdat yttre och klädstil är en sak, det gör inte att han blir snygg för det. Hans ansiktsdrag är fortfarande grova och hans kropp lika kort.

Det är väl mer fegt och fyrkantigt att lapa i sig Benjamins musik bara för att han är namnet för stunden? Jag står ju för ett annat synsätt, ifrågasätter och har en åsikt bortom er som bara låter er tvångsmatas med skit.

"Avundsjuka" igen... Du är verkligen fast i klysch-träsket.
Återigen, det finns inget att vara avundsjuk på. Kritisera någon kan man göra utan att vara avundsjuk.
Är jag kanske "avundsjuk" på djurplågare också om jag kritiserar dem?
Är jag "avundsjuk" om jag ingriper mot en mobbare? Är jag "avundsjuk" om jag säger något negativt om pedofiler?
Med samma logik är jag inte avundsjuk för att jag kritisera ett annat samhällsfenomen, dvs kändisbarn som får orimliga hyllningar och påklistrade egenskaper av en lättpåverkad publik enbart utifrån sitt kändisskap.

Ja, det är en jättebra anledning eftersom jag är äldre än dig och uppvuxen med musik av betydligt bättre kvalitet och originalitet.

Du är alltså 90-talist liksom Benjamin... Varför blir jag inte förvånad? En söndercurlad, narcissistisk och historielös generation.
Jag beklagar verkligen att du växt upp i ett samhällsförfall som även visar sig kulturellt i kvalitén gällande musik, film osv. (Början av 90-talet hade mycket bra musik men du är ju för ung för att ha upplevt det när det begav sig, dvs även om du var född då så var du ju för liten för att relatera till det.)
Under sådana förhållanden så fattar man väl inte bättre och har inga referensramar. Man tar vad man får serverat och tror att Benjamin är "snygg" och "musikalisk". Att han kopierar sin musik från andra, betydligt mer talangfulla musiker från äldre generationer det fattar man inte eller så skiter man i det. Som en kollektiv massa så köper man bara skiten rakt av.
Är man inte helt lobotomerad så har man dock alla möjligheter att förkovra sig i musik som bara är ett par decennier bort och därmed även resa sig från den förtappade massan.

Ditt förakt mot Benjamin och Bianca är väldigt märkligt. Vad grundar det sig i egentligen? Deras omogna otacksamhet mot sin mor? Är det din samhällsplikt att förakta dem och allt de står för? Ja de har ju fått ett snabbspår rakt in i kändislivet och feta arvoden, men de jobbar ju, eller de försöker och vill i alla fall. Även om jag kan se en viss lathet hos dem som hellre driver dem till soffan än att de kämpar 110% med sina projekt. Likadant är det ju med Pernilla, de projekt hon tar sig an gör hon ju alltid med en viss slapphet och oseriösitet.

Haha, vadå inte upplevt 90-talsmusiken? Piccadilly Circus kom ju ut 1985, för det är väl den musiken du gillar med tanke på dina Pernilla-hyllningar? För Pernilla fick ju inget snabbspår pga kända föräldrar, eller?

Och att "köpa skiten rakt av" kan det väl ligga något i. De bästa låtarna har ju redan gjorts, och inte 90-talet du åsyftade utan 80-talet och bakåt. Det som återstår nu är covers, upprepningar av sin egna hit Piccadilly eller att bjuda på superb scenshow. Och att bjuda på show kan ju Benjamin, det kan du väl åtminstone hålla med om?
Citera
2018-04-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han brukar dra en handtralla rätt ofta om man får tro sigrid.

Har du videoklipp på det?
Nyfiken. Vet att det är ett tag sedan dom dansade ihop men frågar endå
Citera
2018-04-09, 14:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Tråden handlar om Benjamin. Den handlar INTE om dessa ämnen:

- Resten av hans familj
- Musikbranschen i stort

För er som inte fattat det, så kan jag upplysa om arr det faktiskt finns andra trådar man kan diskutera dessa ämnen i.

/Mod

Citera
2018-04-09, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Nu är jag kille, och gillar bara tjejer.

Men Benjamin ser bra ut, och det är många tjejer som springer efter han tror jag.

Fejkbränna? Ja kanske? Annars bor han på Palma de Mallorca läste jag någonstans förut.

Däremot verkar han leva i sin egen värld lite. Och det gör att han ser patetiskt löjlig ut.
Citera
2018-05-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABCD1
Hans pappa Emilio har en superliten snorre!
Så jag tror knappast att han kan vara så välhängd med tanke på arv.

Så enkelt fungerar inte gener. Det är inte så att killar alltid får likadan kuk som sin pappa. Man kan lika gärna få kuk som någon annan i släkten. Det finns nakenbilder & kukbilder på Benjamin på nätet som jag sett och ja, Benjamin har stor kuk.
Citera
2018-05-19, 20:26
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så enkelt fungerar inte gener. Det är inte så att killar alltid får likadan kuk som sin pappa. Man kan lika gärna få kuk som någon annan i släkten. Det finns nakenbilder & kukbilder på Benjamin på nätet som jag sett och ja, Benjamin har stor kuk.

Jag tror likt dig att han är välutrustad.

Däremot tror jag INTE på att det finns naken- och kukbilder på Benjamin på internet.
Citera
2018-05-19, 20:29
Medlem
Smygbög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här