2014-10-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Joint är det när det enbart är grönt (+ev. supercharge med hasch/kief/annat extrakt)
Spliff är när du blandar med annat än cannabis, vanligtvis tobak.

Du kan också göra mindre jointar. Har du kingsizepapper så behöver du inte fylla hela med grönt, du kan t ex kanske fylla den till hälften eller göra jointen smalare. Har du möjlighet så behöver du inte heller röka upp hela jointen i ett svep. Jag brukar kunna ha en joint en halv dag åtminstone (ca 1g per joint)

Men alltså seriöst, så om jag rullar en joint med gräs + tobak så kallas det inte en joint? utan en spliff? Du är ju förfan dummare än du ser ut. En spliff är ett annat ord för en joint, typ; - banan, hövding, en god, en fet ....catch my drift?
Citera
2014-10-09, 20:08
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjernkvistj
Men alltså seriöst, så om jag rullar en joint med gräs + tobak så kallas det inte en joint? utan en spliff? Du är ju förfan dummare än du ser ut. En spliff är ett annat ord för en joint, typ; - banan, hövding, en god, en fet ....catch my drift?

Blauschimmelkase har rätt när det gäller USA. Där är de så jävla petiga med att det inte skall vara någon tobak, det förstör allting. Världen går typ under när man berättar att man brukar blanda med tobak.

Joint = cannabis
Spliff = cannabis och tobak

Sedan de som lever utanför USA:s bubbla där gäller joint = spliff = jolle = hövding = en fet etc. I alla fall i mitt umgänge, det är inte direkt så att jag flippar ur för att någon använder "joint" när det är tobak i. Jag lägger noll energi på det.
Senast redigerad av MADYE 2014-10-09 kl. 20:12.
Citera
2014-10-10, 01:31
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjernkvistj

*sigh*

Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Blauschimmelkase har rätt när det gäller USA. Där är de så jävla petiga med att det inte skall vara någon tobak, det förstör allting. Världen går typ under när man berättar att man brukar blanda med tobak.

Joint = cannabis
Spliff = cannabis och tobak

Sedan de som lever utanför USA:s bubbla där gäller joint = spliff = jolle = hövding = en fet etc. I alla fall i mitt umgänge, det är inte direkt så att jag flippar ur för att någon använder "joint" när det är tobak i. Jag lägger noll energi på det.

Precis, och en joint i Sverige är även här en ren rullad medans en spliff är utblandad.
Det där snacket har ju gått i åratal, det är nog de nyfrälsta som kastar omkring orden.
Inte för att jag bryr mig vad folk kallar det, men rätt ska va rätt.
Citera
2014-10-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbbs
Tack igen! Fick idag reda på att cancern blivit värre igen, så ska börja behandling snart igen.
Har inte riktigt ork att sätta mig in det här just nu.
Är det lätt att beställa genom TOR? Har pillat lite med det förr.

Gräs med låg THC och hög CBD är väl lagligt i sverige?
en viss % THC och det blir olaglgit
Tänker om du ska medicinera
Citera
2014-10-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Kan inte påstå att jag är en nybörjare, men just inom den här grenen av cannabis är jag nog det.

Har rökt väldigt mycket i ungefär 4 år nu (dagligen i 2 år, till och från). Aldrig haft några problem med cannabis tidigare.

Fick in väldigt, väldigt bra hasch häromdagen och meckade en riktigt stor spliff, men kände direkt efter 4-5 bloss att jag inte klarade av mer. Släckte den givetvis, men hade redan fått i mig för stor mängd.

Fick hjärtklappning/ångest, slutade med att jag la mig i sängen och somnade. Vaknade upp flera timmar senare av att jag kände mig fortfarande konstig/seg/trött i huvudet.

Är det såhär en psykos börjar eller oroar jag mig i onödan?
Kan väl tillägga att jag lider av ångest sen tidigare, men då har cannabis alltid hjälpt min ångest genom att jag kan slappna av, njuta av musik eller kolla på en skön film. Har aldrig upplevt att det förvärrat mitt mentala tillstånd.

Rullade nu en väldigt väldigt liten jämfört med igår, ska ta det väldigt försiktigt även med den dock och smaka på den bara. Går det inte bra får jag nog lägga av med skiten antar jag.

Som sagt min frågeställning var: Är det såhär en psykos börjar eller oroar jag mig i onödan?

Haha detta är inte i närheten av en psykos, du rökte bara för mkt
skaffa lite tolerans så kan du lättare bli mer stekt
Citera
2014-10-10, 14:57
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Har jag svårt att tro med våra lagar, källa på det?
Citera
2014-10-10, 17:12
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12

Det du tänker på är att industrihampa endast får innehålla 0.2% THC. Det spelar dock ingen roll, det måste var 0% THC annars är det olagligt.
Citera
2014-10-11, 14:43
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
*sigh*

Precis, och en joint i Sverige är även här en ren rullad medans en spliff är utblandad.
Det där snacket har ju gått i åratal, det är nog de nyfrälsta som kastar omkring orden.
Inte för att jag bryr mig vad folk kallar det, men rätt ska va rätt.

Snarare nyfrälsta som ens får för sig sådan skit.

Spliff och joint är synonymer. Antagligen har ni fått för er att det är ngn skillnad eftersom ordet joint mestadels används i US där man röker rent.
Citera
2014-10-11, 15:04
Medlem
Hodurs avatar
Har någon typ av afterglow efter edibles.

Ungefär i 2-3 dagar efter en ganska så normal/hög dos så brukar det kicka in lite då och då. Tar jag in koffein t.ex. genom grön te och piller (för träning) så känner jag mig lite hög.

Undrar nu om det bara är i huvudet, placebo. Annars känns det sjukt bra
Citera
2014-10-11, 18:44
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Har någon typ av afterglow efter edibles.

Ungefär i 2-3 dagar efter en ganska så normal/hög dos så brukar det kicka in lite då och då. Tar jag in koffein t.ex. genom grön te och piller (för träning) så känner jag mig lite hög.

Undrar nu om det bara är i huvudet, placebo. Annars känns det sjukt bra

Låter som afterglow. Jag älskar att ta en kopp kaffe och en banan innan träning. <3
Citera
2014-10-16, 17:32
Medlem
Ibland när jag köper får jag det färdigsmulat. Visst det är fint gräs, inget snack om den saken men undrar bara varför de gör det. Är det för att det ska se mer ut i påsen?
Citera
2014-10-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Ibland när jag köper får jag det färdigsmulat. Visst det är fint gräs, inget snack om den saken men undrar bara varför de gör det. Är det för att det ska se mer ut i påsen?
Lite skumt att han grindar men om vikten är rätt så är den rätt, dock kan han fylla ut det på något sätt.
Kollat grindet noga? Luktar konstigt, smakar konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in