2015-03-01, 17:41
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShinePhoenix
Är helt okunnig inom detta område så vänder mig hit.

Hittade detta på vägen hem från affären idag.
Är detta cannabis eller bara "vanligt" gräs eller någon ört eller liknade?
Kan bara vara ett skämt eller nå men tänkte det är i en zipbag.

http://imgur.com/zoOeSai
Fan vad nice att hitta gräs på vägen hem, det är med 100% säkerhet gräs. Gå hem och njut nu!
Citera
2015-03-01, 18:54
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Jag har löst hasch och jag har lite problem med att röka det i joint. Det blir svårt att dra rök från holken och den klumpar ihop sig, det är första gången jag har löst hasch. Vad gör jag för fel?

Hur meckar du ner haschet i jointen? Bäst är att pilla ner massa små små bitar (tänk havssalt storlek typ) och strö ut det jämt i spliffen. Samma sak med bong. Det går även att ta en större bit och lägga den på en kniv, elda under kniven så bruningen blir mjuk som fan och så kletar du ner det i valfri mängd tobak mellan fingrarna.

Klumpar haschet ihop sig helt (smält gummi konsistens) när du röker det så kan det vara dålig kvalitet på rökat.
Citera
2015-03-01, 19:10
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hur meckar du ner haschet i jointen? Bäst är att pilla ner massa små små bitar (tänk havssalt storlek typ) och strö ut det jämt i spliffen. Samma sak med bong. Det går även att ta en större bit och lägga den på en kniv, elda under kniven så bruningen blir mjuk som fan och så kletar du ner det i valfri mängd tobak mellan fingrarna.

Klumpar haschet ihop sig helt (smält gummi konsistens) när du röker det så kan det vara dålig kvalitet på rökat.
Testat flera olika sätt nu faktiskt, inte en enda har funkat. Gissar helt enkelt på att kvalitén tyvärr.

Tack för ditt svar
Citera
2015-03-01, 19:12
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Testat flera olika sätt nu faktiskt, inte en enda har funkat. Gissar helt enkelt på att kvalitén tyvärr.

Tack för ditt svar

Om du eldar på biten, börjar den bubbla eller smälter det typ bara?
En bild hade underlättat med. ^^
Citera
2015-03-01, 19:38
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Om du eldar på biten, börjar den bubbla eller smälter det typ bara?
En bild hade underlättat med. ^^
Smälter bara, precis.
Citera
2015-03-01, 20:55
Bannlyst
Det weed jag inhandlade igår (på andra sidan sundet) både smakar och luktar citrondiskmedel. Vad kan det vara?
Citera
2015-03-01, 21:32
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Det weed jag inhandlade igår (på andra sidan sundet) både smakar och luktar citrondiskmedel. Vad kan det vara?
http://www.leafly.com/explore/flavors-citrus

Kan du lägga upp en bild på det?
Citera
2015-03-01, 23:17
Medlem
Är det något som kommit över hashet så kallad sanden?
Den är STEN hård och blir bara mjuk när du eldar men efter blir den direkt hård igen.
Den luktar helt utblandad och så fort du rör den blir allt antigen pulver elr skit små smulor.
någon som vet något om detta typ av hash?
Citera
2015-03-02, 00:14
Medlem
Tep-NOs avatar
Citat:

Tack för ditt svar

Har du testat att låta roachen bli lite större än vanligt innan du slickar ihop rullpappret, så hela joppen blir större och därav mer löspackad och lättrökt?

Du kan även prova att inte göra holken för smal, genom att slicka fast rullpappret mer diagonalt än rakt. Du ska enkelt kunna få in ett cigarettfilter i toppen, annars är den för smal och riskerar bli hårdpackad och svårrökt.
Senast redigerad av Tep-NO 2015-03-02 kl. 00:16.
Citera
2015-03-02, 03:58
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Smälter bara, precis.

Ganska tydligt tecken på kasst röka. Inte alla gånger då jag själv rökt hasch som inte bubblar vidare mycket och blev rätt jävla go på det med. Men man kan ha de som en tum regel iaf. 90% av fallen är det skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit

Akta så det inte är utblandat med aceton eller liknande. Smakar och luktar det konstigt så rekommenderar jag inte att röka det.

Citat:
Ursprungligen postat av FarligGrabb
Är det något som kommit över hashet så kallad sanden?
Den är STEN hård och blir bara mjuk när du eldar men efter blir den direkt hård igen.
Den luktar helt utblandad och så fort du rör den blir allt antigen pulver elr skit små smulor.
någon som vet något om detta typ av hash?

Låter som haschet jag besvarade längst upp i det här inlägget.
Heter inte "Sanden" utan att man säger så då det bara smular sönder, precis som sand.
Citera
2015-03-02, 08:35
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Akta så det inte är utblandat med aceton eller liknande. Smakar och luktar det konstigt så rekommenderar jag inte att röka det.
Hur skulle det kunna vara utblandat med aceton? Ren aceton är rätt lättflyktig och lämnar inga spår efter sig när det väl dunstat.
Citera
2015-03-02, 09:46
Medlem
Har rökt kanske ett gram Bush weed. För åtta dagar sen ren innan tror ni jag klarar analys urin prov med Cuttoff på 10ng. Har bastat minst två timmar å druckigt massa vatten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in