2014-10-16, 17:55
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Ibland när jag köper får jag det färdigsmulat. Visst det är fint gräs, inget snack om den saken men undrar bara varför de gör det. Är det för att det ska se mer ut i påsen?

Det gör han för att blåsa dig. Det finns INGEN kran som sitter och smular ner sitt röka. Smulas ned för att det ser dåligt ut eller blanda ut det med löv och skit.
Citera
2014-10-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Lite skumt att han grindar men om vikten är rätt så är den rätt, dock kan han fylla ut det på något sätt.
Kollat grindet noga? Luktar konstigt, smakar konstigt?
Tittat på det noga och allt ser ok ut. Ingen expert på gräs men det ser som vanligt ut. Måste kolla med honom nästa gång.
Citera
2014-10-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Det gör han för att blåsa dig. Det finns INGEN kran som sitter och smular ner sitt röka. Smulas ned för att det ser dåligt ut eller blanda ut det med löv och skit.
Tack för svar, detta ska följas upp.
Citera
2014-10-16, 17:59
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Tittat på det noga och allt ser ok ut. Ingen expert på gräs men det ser som vanligt ut. Måste kolla med honom nästa gång.

Ta en bild och låt experterna på flashback avgöra.
Citera
2014-10-16, 18:06
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ibland när jag köper får jag det färdigsmulat. Visst det är fint gräs, inget snack om den saken men undrar bara varför de gör det. Är det för att det ska se mer ut i påsen?
Måhända är det de sista smulorna från en större påse. Att det skulle ske upprepade gånger får dock åtminstone mina varningsklockor att ringa.
Citera
2014-10-16, 18:16
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Du kan fråga honom varför det är smulor och inte hela buds.
Citera
2014-10-19, 14:45
Medlem
NotBads avatar
Hur många gram röker ni? Om man röker 1 gram, hur länge är man påverkad (ungefär)?

Tacksam för svar!
Citera
2014-10-19, 14:53
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Hur många gram röker ni? Om man röker 1 gram, hur länge är man påverkad (ungefär)?

Tacksam för svar!
Väldigt olika beroende på tolerans och kvalitet/strain. Men börja med 0.2-0.4 och se hur du känner.
Citera
2014-10-19, 18:18
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad

Tacksam för svar!
Rök inte så mycket som ett gram på en gång. Räkna med att ett gram räcker för 3-5 kvällar för dig ifall du är nybörjare.
Citera
2014-10-19, 20:02
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Rök inte så mycket som ett gram på en gång. Räkna med att ett gram räcker för 3-5 kvällar för dig ifall du är nybörjare.
Visst kan smul måhända vara potent om det inte är en massa löv utan buds som smul men en bra kran säljer bara buds, det är ju oftast potentare och estetiken med fina buds är bara ju något man ska kräva av en seriös dealer.
Citera
2014-10-19, 21:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Visst kan smul måhända vara potent om det inte är en massa löv utan buds som smul men en bra kran säljer bara buds, det är ju oftast potentare och estetiken med fina buds är bara ju något man ska kräva av en seriös dealer.
Självklart. Men vad har det att göra med mitt inlägg som du citerade?
Citera
2014-10-20, 16:21
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
ifall du är nybörjare.
Iallafall på gräs, har sniffat tjack förut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto