2022-09-12, 15:31
Medlem
StonedMonkeys avatar
Nej men antagligen minskat i styrka
Citera
2022-09-12, 16:12
Medlem
2020-01-01s avatar
Nej, det går bra. Lägg gräset i en tät glasburk tillsammans med en fuktregulator.
Citera
2022-09-12, 18:16
Medlem
Nej, att kurera Cannabis gör inte den mindre potent, tvärt om, får även bättre smak.
Citera
2022-09-12, 21:03
Medlem
Sommargays avatar
Problemet med för torr cannabis är mest att den brinner för intensivt. Slår upp lågor osv. Sprejja lite vatten i burken. Hellre för lite än för mycket. Skaka burken rejält o låt stå så blir den lite mjukare o brinner långsammare. Men som sagt, lite vatten pga mögelrisken.
Citera
2022-09-13, 00:06
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Cannabis torkar och blir dåligt?" sammanfogad. /Mod
Citera
2022-09-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Om man sparar cannbis nästan ett år och det blir väldigt torrt. Har det förlorat sin kraft då?

Ja det tycker jag helt klart det gör, men se till att förvara det rätt så håller det länge!
Citera
2022-09-13, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrid
Om man sparar cannbis nästan ett år och det blir väldigt torrt. Har det förlorat sin kraft då?

Frågan är ställd med allt för lite info. Är det blommor, eller är det hasch? Har det varit någon typ av förslutning?

kort svar, ja det har med största sannolikhet tappat potens om det är torrt som fnöske.
Med det sagt har det säkert fortfarande någon effekt. Som tidigare post säger går det att återfukta av rent praktiska skäl.

Man ska bara försäkra sig om att man inte röker mögel. Om man är låg-konsument och inte vill investera i div befuktningsprodukter eller behållare är det bästa alternativet att hålla det vakuum förpackat, och i extrema fall även frysa det. I princip behandla det som vilket livsmedel som helst
Citera
2022-09-22, 02:23
Medlem
hur ska jag röka?

Är väldigt ny till dehär så förlåt för konstiga frågor. Har rökt hasch en gång nu i sommar, men kände inget.

Tänkte köpa lite mer när jag får pengar över, ska jag köpa brunt eller grönt? Hur ska jag röka det för att känna av det och hur mycket?
Citera
2022-09-22, 02:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockochsnygg21
Är väldigt ny till dehär så förlåt för konstiga frågor. Har rökt hasch en gång nu i sommar, men kände inget.

Tänkte köpa lite mer när jag får pengar över, ska jag köpa brunt eller grönt? Hur ska jag röka det för att känna av det och hur mycket?
1.Ta en liten bit och blanda med tobak
2.Ta ocb och rulla ihop
3.Tänd och ta ett djupt bloss och håll inne tills du hostar
4.Upprepa 3
Citera
2022-09-22, 04:07
Medlem
DjevulensSlavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockochsnygg21

Köp grönt och rulla en joint med 50/50 grönt och tobak.
Börja med att ta 2-3 bloss och känn efter en stund. Ta några fler bloss efter en kvart typ om du inte blir alltför bäng efter första omgången. Fortsätt så tills du får önskad effekt
Och lyssna inte på pajasen ovan om att "hålla inne tills du hostar". Det ger inte mer effekt.

Ladda upp med läsk och massa snacks, dra igång en skön komedi och njut! 🤟
Citera
2022-09-22, 04:14
Medlem
Blanda inte med tobak om du inte röker tobak annars. Nikotin ger för en icke-rökare oftast rätt rejäla och otrevliga effekter. Synd tycker jag att förstöra det goa cannabis-ruset med nikotin som man bara blir yr och illamående av.

För övrigt mycket smidigare att röka i pipa än att rulla joint tycker jag. Men vaporizer är solklart bäst!

Ta inte mer än ett par tre bloss första gången och vänta en bra stund innan du ev röker mer.
Senast redigerad av GrayPagan 2022-09-22 kl. 04:16.
Citera
2022-09-22, 04:23
Medlem
DjevulensSlavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Blanda inte med tobak om du inte röker tobak annars. Nikotin ger för en icke-rökare oftast rätt rejäla och otrevliga effekter. Synd tycker jag att förstöra det goa cannabis-ruset med nikotin som man bara blir yr och illamående av.

För övrigt mycket smidigare att röka i pipa än att rulla joint tycker jag. Men vaporizer är solklart bäst!

Ta inte mer än ett par tre bloss första gången och vänta en bra stund innan du ev röker mer.
Om han är en snusare bör det inte vara några problem med några få bloss på tobak, i synnerhet om man rostar ciggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in