2022-06-01, 10:20
Medlem
Hussefars avatar
Antagligen prickade du precis rätt mängd för just dig. Detta samt att du antagligen var rätt mood före. Prova samma mängd nästa gång. Röka om man redan mår dåligt är ingen hit, samma som med alkohol.
Citera
2022-06-01, 12:07
Medlem
Anledningen till att du mådde så bra nu, var att du inte rökte så mycke. Din kropp och psyke anses som ”färskt” när du inte röker så ofta.
Dom gångerna du sned-trippar och börjar må dåligt, är för att du rökt för mkt.

För att du ska få samma sköna känsla igen, börja med TVÅ bloss bara. Lägg dig sen ner och ta de lugnt, om du märker efter 15-20 min att de var för lite, så tar du TVÅ bloss till.

Anledningen till att jag säger detta, är för att jag gått igenom exakt samma sak idag kan jag röka lite mer. Men om jag pausar ett tag, så måste jag göra precis som dig.
Citera
2022-06-01, 12:32
Medlem
krautbrains avatar
Cannabis drar fram tankar och känslor du trycker bort. Inte varje gång. Ju tryggare plats du är på desto mindre chans att saker du förtränger dyker upp. Cannabis kan vara ett sätt att lära sig hantera dom här känslorna men det är lite som rysk roulette om psyket klarar av det eller inte. Beror vad du går och bär på
Citera
2022-06-01, 13:18
Medlem
526s avatar
Kanske för att det var hög halt CBD i rökat. Då blir det mindre ångest.
Citera
2022-06-01, 13:44
Medlem
R.Bloodworths avatar
Två faktorer som jag ser det: Antingen var du på en bättre plats rent mentalt eller så doserade du korrekt. På cannabis (speciellt för någon som är färsk) så kan skillnaden mellan två bloss eller tre vara astronomisk. Det är bra när man lyckas hitta sin rätta dosering, man behöver inte alltid röka en hel joint. Less is more.

Man ska också ha i åtanke att just cannabis (och övriga psykadeliska) går väldigt mycket på hur du mår för stunden och hur ditt liv ser ut. Medan andra droger, t.ex opiater, bedövar dig och tar bort ångest (tillfälligt) så gör cannabis det exakt motsatta, den trycker upp dina problem i ansiktet på dig och 'tvingar' dig att se på fakta, vilket kan vara extremt obehagligt. Minns t.ex när jag rökte en del som arbetslös så fick jag alltid världens ångest över min situation när ruset kickade in. När jag sedan löste jobb så blev det bättre. Ibland kan cannabis vara en hjälpsam vän, den får dig inte att glömma bort och ignorera dina problem, tvärtom så tvingar den dig att se dina problem i vitögat tills du gör något åt saken.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2022-06-01 kl. 13:51.
Citera
2022-06-01, 13:44
Medlem
HeyHumphreys avatar
Har din livssituation ändrats på den tiden?

Tror för övrigt att alla har nån strain som passar deras DNA som handen i handsken.
Citera
2022-06-01, 15:38
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Rökte igår. Något helt galet hände!! Kan någon förklara?" sammanfogad.

/Moderator
Citera
2022-06-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikking
Har inget papper och tobak hemma, och jag vill prova på något nytt, har cirka 1.5 brunt som ska användas på fredag. Jag tänkte göra så att jag lägger lite hasch på en nål och tänder den, sen blåser jag ut elden, då ska det komma upp rök och då lägger man glaset över, sen suger man i sig allting. Kommer jag bli mer stekt än en joint?

18e var en Torsdag, Fredag var 19e. Inte svårare att sticka till Circle K och köpa papper väl?

Går att förbränna hasch med en kniv t.ex eller att elda haschbiten direkt. Däremot är det inte alls särskilt skönt, gott, trevligt eller rusförhöjande i jämförelse med en hederlig haschjolle.
Citera
2022-06-03, 19:48
Medlem
st33rs avatar
Skulle vilja fråga om nån annan upplevt detta : jag har inte rökt cannabis på länge nu. Men då jag gjorde det sist brukade jag röka bra hasch i en sk bubbler-pipa.

När jag kände att ruset slog på, kände jag ofta en pirrande sensation som krullade sig upp från tårna.
Har nån av er upplevt det? En sorts pirrande känsla i tårna och fingertopparna när ruset slår på??
Citera
2022-06-04, 01:04
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Skulle vilja fråga om nån annan upplevt detta : jag har inte rökt cannabis på länge nu. Men då jag gjorde det sist brukade jag röka bra hasch i en sk bubbler-pipa.

När jag kände att ruset slog på, kände jag ofta en pirrande sensation som krullade sig upp från tårna.
Har nån av er upplevt det? En sorts pirrande känsla i tårna och fingertopparna när ruset slår på??
Ja men självklart. Anledningen är att du röker i pipa, även om detta vanligen uppstår med joint också. Skillnaden är att du kan få i dig mycket mer på mindre tid. Du får oftast i dig allt du lägger i på 2-3 bloss istället för ja hur många bloss du nu får från en joint innan den dessutom ryker bort.

Om du meckar ditt hasch med tobak så är det garanterat det som utgör en stor del i “kicken”. Jag brukar alltid få den känslan i huvudet, ryggraden och ländryggen. Iallafall om det är bra grejor. Minns jag hade en marockansk brun för något år sedan och när jag bongade det rent kändes det som huvudet skulle explodera i en orgasmliknande känsla.

Tänk också på att rengöra dina verktyg och byta vatten minst varannan dag. Hänt att jag eldat i pipa som är stockad med olja från växterna.
Senast redigerad av SvampDamp. 2022-06-04 kl. 01:07.
Citera
2022-06-04, 11:10
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Ja men självklart. Anledningen är att du röker i pipa, även om detta vanligen uppstår med joint också. Skillnaden är att du kan få i dig mycket mer på mindre tid. Du får oftast i dig allt du lägger i på 2-3 bloss istället för ja hur många bloss du nu får från en joint innan den dessutom ryker bort.

Om du meckar ditt hasch med tobak så är det garanterat det som utgör en stor del i “kicken”. Jag brukar alltid få den känslan i huvudet, ryggraden och ländryggen. Iallafall om det är bra grejor. Minns jag hade en marockansk brun för något år sedan och när jag bongade det rent kändes det som huvudet skulle explodera i en orgasmliknande känsla.

Tänk också på att rengöra dina verktyg och byta vatten minst varannan dag. Hänt att jag eldat i pipa som är stockad med olja från växterna.
Aha, att det kan vara relaterat till nikotinet?

Jag snusar till vardags rätt mycket men röker inte tobak annars. Så det kanske är nikokick via lungan.
I af så förknippar jag det med att haschet slår till.

Ofta tycker jag att jag också kan få som en ”stigande” pitch i huvudet vid tillfället. Lite som ett flygplan som accelererar. Även om det nu är nikotinet så passar det rätt bra med cannabisruset som slår samtidigt.

Nu när du säger det tror jag sällan jag fått känslan i min dynavape då jag rökt gräs. Det är just bonghits med hasch o tobak.
Citera
2022-06-04, 15:06
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Aha, att det kan vara relaterat till nikotinet?

Jag snusar till vardags rätt mycket men röker inte tobak annars. Så det kanske är nikokick via lungan.
I af så förknippar jag det med att haschet slår till.

Ofta tycker jag att jag också kan få som en ”stigande” pitch i huvudet vid tillfället. Lite som ett flygplan som accelererar. Även om det nu är nikotinet så passar det rätt bra med cannabisruset som slår samtidigt.

Nu när du säger det tror jag sällan jag fått känslan i min dynavape då jag rökt gräs. Det är just bonghits med hasch o tobak.
Jamen precis, tobaken brukar röra till det en del. Men inte alltid obehagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in