Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 23:49
  #4141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrSheep
Jag är lite nyfiken på om man kan jämföra "styrkan" i att röka cannabis om det motsvarar något liknande av ex alkohol? Jag är mycket väl medveten om att det beror på kvalité, sort, kroppstorlek, kön etc etc.. Men säg att en vän tar en två röka per dag. Skulle man kunna säga att det är liknande som en två groggar? 🤔
Jag tar nån joppe då och då på kvällen, ofta uppdelad på två gånger. Då har jag ett ungefär lika starkt rus, även om de artar sig olika, som om jag dricker 3-5 småflaskor starköl på en kväll som också händer då och då.
Citera
2019-01-16, 23:57
  #4142
Medlem
Ni som bor ett par våningar upp i hyreshus, störs ni av grannars köksfläktar? att det låter?
Kan mitt gräsos kännas i våningar ovanför?

Det är förstås olika beroende på hus och fläktsystem, men sett rent generellt undrar jag.
Citera
2019-01-29, 15:04
  #4143
Medlem
JustZlatans avatar
Är det säkert och lagligt att åka till Kalifornien och väl där köpa och använda cb? Tydligen måste man åka runt halva jordklotet för att prova cannabis.
Citera
2019-01-29, 15:14
  #4144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det säkert och lagligt att åka till Kalifornien och väl där köpa och använda cb? Tydligen måste man åka runt halva jordklotet för att prova cannabis.
Ja det är säker och lagligt att bruka cannabis i Kalifornien. Men du behöver absolut inte åka runt halva jordklotet för detta ändamål. De räcker att åka ner till Holland, Spanien eller Portugal där det också är lagligt och säker att bruka cannabis.
Citera
2019-01-29, 15:47
  #4145
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Ja det är säker och lagligt att bruka cannabis i Kalifornien. Men du behöver absolut inte åka runt halva jordklotet för detta ändamål. De räcker att åka ner till Holland, Spanien eller Portugal där det också är lagligt och säker att bruka cannabis.

Men har dessa länder i Europa annan cannabis än vanligt röka? Finns det vaporizers, thc-olja t.ex?

Gäller det även på Madeira och Kanarieöarna?
Citera
2019-01-29, 17:07
  #4146
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Ja det är säker och lagligt att bruka cannabis i Kalifornien. Men du behöver absolut inte åka runt halva jordklotet för detta ändamål. De räcker att åka ner till Holland, Spanien eller Portugal där det också är lagligt och säker att bruka cannabis.
Det är fortfarande olagligt i Nederländerna. Däremot så bryr dom sig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men har dessa länder i Europa annan cannabis än vanligt röka? Finns det vaporizers, thc-olja t.ex?

Gäller det även på Madeira och Kanarieöarna?
I Nederländerna så finns cannabis i alla dess former. För en nordbo så blir första upplevelsen lite bisarr. Det finns cannabisaffärer på samma sätt som vi är vana vid att se säg delikatessbutiker. Det finns hur många som helst och många är helt galet välsorterade.
Citera
2019-01-29, 17:18
  #4147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men har dessa länder i Europa annan cannabis än vanligt röka? Finns det vaporizers, thc-olja t.ex?

Gäller det även på Madeira och Kanarieöarna?
Det är samma regler i HELA Spanien även på dem spanska ögrupperna.
Citera
2019-02-10, 17:22
  #4148
Medlem
Hur röker man brunt rent i pipa? Jag provade för några månader sen men lyckades sådär. Jag har en liten pipa och sen trycker jag ner ett nät så det blir som en korg. Ska jag smula ner det eller bara elda på biten? Ska jag elda för varje bloss eller elda en gång och röka tills det slocknar? Lägger man i lika mycket som man meckar ner i en joint?
Citera
2019-02-10, 19:13
  #4149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Hur röker man brunt rent i pipa? Jag provade för några månader sen men lyckades sådär. Jag har en liten pipa och sen trycker jag ner ett nät så det blir som en korg. Ska jag smula ner det eller bara elda på biten? Ska jag elda för varje bloss eller elda en gång och röka tills det slocknar? Lägger man i lika mycket som man meckar ner i en joint?

Jag röker brunt i en glaspipa med nät. Jag smular för tycker det är lättare att få bra bloss då, dock kommer det klumpa ihop sig ändå men då brukar jag pilla runt med något så att det lossnar. Jag röker inomhus så jag släcker glöden för det är när det ryker från koppen som det luktar så jävla mycket. Släcka glöden är mer sparsamt också.

Du lägger mycket mindre röka i en pipa eftersom 50% av det går till fåglarna när du röker en spliff.
Citera
2019-02-10, 21:01
  #4150
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Hur röker man brunt rent i pipa? Jag provade för några månader sen men lyckades sådär. Jag har en liten pipa och sen trycker jag ner ett nät så det blir som en korg. Ska jag smula ner det eller bara elda på biten? Ska jag elda för varje bloss eller elda en gång och röka tills det slocknar? Lägger man i lika mycket som man meckar ner i en joint?
Jag lägger i en liten bit utan att smula. Är haschet mjukt så kan det hända att jag rullar ut det till en liten korv. Tänd och rök tills det slocknar. Du kan ta betydligt mindre än i en spliff - blir du inte nöjd så är det bara att upprepa proceduren med en ny bit.
Citera
2019-02-11, 07:38
  #4151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Jag röker brunt i en glaspipa med nät. Jag smular för tycker det är lättare att få bra bloss då, dock kommer det klumpa ihop sig ändå men då brukar jag pilla runt med något så att det lossnar. Jag röker inomhus så jag släcker glöden för det är när det ryker från koppen som det luktar så jävla mycket. Släcka glöden är mer sparsamt också.

Du lägger mycket mindre röka i en pipa eftersom 50% av det går till fåglarna när du röker en spliff.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag lägger i en liten bit utan att smula. Är haschet mjukt så kan det hända att jag rullar ut det till en liten korv. Tänd och rök tills det slocknar. Du kan ta betydligt mindre än i en spliff - blir du inte nöjd så är det bara att upprepa proceduren med en ny bit.

Tack för svaren!
Citera
2019-02-17, 18:07
  #4152
Medlem
du
Citat:
Ursprungligen postat av golvlampa666
Ni som bor ett par våningar upp i hyreshus, störs ni av grannars köksfläktar? att det låter?
Kan mitt gräsos kännas i våningar ovanför?

Det är förstås olika beroende på hus och fläktsystem, men sett rent generellt undrar jag.


Nej det gör jag inte och nej det kan det inte, enda som störs är Du!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback