Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-07, 20:11
  #3541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Du bör inte ta som vana att köpa semi kurerat gräs, du betalar för klorofyll och vatten och enda det ger så är det sämre smak och ökar risken för mögel. När du får "fuktigt" gräs lägg det i en tät burk, syltburk el liknande, så kan du själv kurera färdigt genom att låta locket ligga av några minuter varje dag och efter några dagar är det färdigt men du bör även påtala det att du ska betala mindre för ej färdigt gräs.
Skulle du låta gräset ligga framme i några veckor så börjar THCt oxidera och övergå till CBN som är en annan cannabinoid med egna egenskaper som skiljer sig från THC och CBD


Plus så blir det tyngre om det är fuktigt vilket betyder att det blir mindre att röka.
Citera
2017-11-07, 20:23
  #3542
Medlem
Kan man vattenkurera redan kurerat gräs?
Citera
2017-11-07, 23:24
  #3543
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Kan man vattenkurera redan kurerat gräs?

Varför ska du vattenkurera redan kurerat gräs?

Vilket jävla kuklotteri det var när du föddes. Hoppas du gick segrande ur den striden.
Citera
2017-11-07, 23:26
  #3544
Medlem
Första gången man röker, hur lång tid tar det innan man känner? Och kan komplikationer uppstå mellan cannabis och brintellix/imovane?
Citera
2017-11-07, 23:57
  #3545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Varför ska du vattenkurera redan kurerat gräs?

Vilket jävla kuklotteri det var när du föddes. Hoppas du gick segrande ur den striden.

För att få den vattenkurerande, smaken och "lenheten" i gräset.
Bara en fundering.

Oj det verkade som du tog väldigt illa upp av min fråga, men om du inte är intelligent nog eller har kunskapen av att svara på den, så kan du faktiskt lika gärna hålla käften än att skriva såna onödiga kommentarer.
Citera
2017-11-08, 01:04
  #3546
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
För att få den vattenkurerande, smaken och "lenheten" i gräset.
Bara en fundering.

Oj det verkade som du tog väldigt illa upp av min fråga, men om du inte är intelligent nog eller har kunskapen av att svara på den, så kan du faktiskt lika gärna hålla käften än att skriva såna onödiga kommentarer.

Jag är ingen expert men faller det inte på sin egen orimlighet att kurera något som redan är kurerat?

Jag förstår inte varför du blir så sur?
Citera
2017-11-08, 01:08
  #3547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Jag är ingen expert men faller det inte på sin egen orimlighet att kurera något som redan är kurerat?

Jag förstår inte varför du blir så sur?


Min fråga var bara om det gick, simple as that?

Det förvånar mig inte att du inte gör
Citera
2017-11-08, 10:38
  #3548
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Min fråga var bara om det gick, simple as that?

Det förvånar mig inte att du inte gör

Och min fråga var bara om varför? No need to be upset.
Citera
2017-11-08, 14:57
  #3549
Medlem
CHI9s avatar
Jag har rökt pollen flera gånger och har hela tiden läst att det brukar vara stenhårt till konsistensen. Flesta gångerna jag har fått tag på pollen så har det varit relativt mjukt. Finns det olika pollen med olika konsistenser/färger eller vad är det frågan om?
Citera
2017-11-08, 18:53
  #3550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jag har rökt pollen flera gånger och har hela tiden läst att det brukar vara stenhårt till konsistensen. Flesta gångerna jag har fått tag på pollen så har det varit relativt mjukt. Finns det olika pollen med olika konsistenser/färger eller vad är det frågan om?
Förut så var det ljust och smuligt hasch som kallades "pollen", nu antar jag att folk använder det ordet kors och tvärs för hasch för att det ska låta lite bättre. Det vi rökte förut när pollen var smuligt och ljust var inte direkt några dundergrejer imo. Jag antar att man egentligen syftar till att man gör något speciellt i tillverkningen, och inget med färg och konstitens att göra.
Citera
2017-11-08, 19:07
  #3551
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jag har rökt pollen flera gånger och har hela tiden läst att det brukar vara stenhårt till konsistensen. Flesta gångerna jag har fått tag på pollen så har det varit relativt mjukt. Finns det olika pollen med olika konsistenser/färger eller vad är det frågan om?

Pollem/n kan vara både hårt och mjukt men ja tror de flesta pollesorterna är mjuka och smuliga som fan. Good shit.¨

Detta vad jag hitta som snabbast.
https://www.smokersguide.com/hashwee...l#.WgNIVsbiY2w
__________________
Senast redigerad av pizzaslajsen 2017-11-08 kl. 19:09.
Citera
2017-11-08, 20:57
  #3552
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Pollem/n kan vara både hårt och mjukt men ja tror de flesta pollesorterna är mjuka och smuliga som fan. Good shit.¨

Detta vad jag hitta som snabbast.
https://www.smokersguide.com/hashwee...l#.WgNIVsbiY2w


Pollen är väl kief som pressas i en pollen press. Dvs ett först löst material som sedan blir till en klump. Nypressat leder till att det kan smula sönder. En längre förvaring och det blir lite som klassiskt brajja.

Dvs vanliga svenssons sitter och "grindar" gräset och röker järnet för att sedan tömma ut kifen, pressa med pressen och sälja iväg det.


Jag kanske har fel, jag har aldrig handlat eller ansträngt mig i detta. Hasch, gräs och lite olja håller jag mig till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback