2016-11-25, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Har slarvat bort mina screens till min vape. Kan man göra ett av metallen som sitter runt ett värmeljus? Tänker på om det bildas giftiga gaser eller något.

Har vid ett tillfälle råkat få i mig plast- och limmrök och det brände bort mina flimmerhår, höll på att kvävas av slemm i luftvägarna.

Skulle rekommendera dig att kolla i själva vattenkranen då det nästan altid bruar sitta små screens där för att få vattnet att inte rinna ner i en enda stor stråle. Har alltid funkat när jag byggt bongar haha
Citera
2016-11-25, 15:12
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFKennedy
Skulle rekommendera dig att kolla i själva vattenkranen då det nästan altid bruar sitta små screens där för att få vattnet att inte rinna ner i en enda stor stråle. Har alltid funkat när jag byggt bongar haha

Men vad händer med kranen då? Fuckar den inte upp sig? Svinbra idé dock
Citera
2016-11-25, 17:28
Bannlyst
Citat:
Men vad händer med kranen då? Fuckar den inte upp sig? Svinbra idé dock

Nej den får dock en hårdare stråle. Men man kan alltid lägga tillbaks den bara att rensa den med lite alkohol så är du set
Citera
2016-11-25, 19:21
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Nej den får dock en hårdare stråle. Men man kan alltid lägga tillbaks den bara att rensa den med lite alkohol så är du set

Mina kranar hade inga
Citera
2016-11-25, 19:45
Bannlyst
Citat:
Mina kranar hade inga

Fan va jobbigt. Nu är jag så gammelmodig att jag inte äger en Vape så jag vet inte riktigt hur hårt denna screen måste vara men de finns en annan lösning:

Du behöver ett gem som du formar till en liten rund ring. Sen tar du aluminiumfolie och lägger över ringen och viker in kanterna så den e på plats lite som med en trumma. Sen tar du en tandpetare eller nål och gör lite minihål här och var och voila så har du ett nät
Citera
2016-11-26, 14:39
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Fan va jobbigt. Nu är jag så gammelmodig att jag inte äger en Vape så jag vet inte riktigt hur hårt denna screen måste vara men de finns en annan lösning:

Du behöver ett gem som du formar till en liten rund ring. Sen tar du aluminiumfolie och lägger över ringen och viker in kanterna så den e på plats lite som med en trumma. Sen tar du en tandpetare eller nål och gör lite minihål här och var och voila så har du ett nät

Behöver inte vara särskilt hårt alls. Funkar med metallen runt värmeljuset, men är lite rädd för om det kan avge giftiga gaser. Nu blir ju inte en vape alls lika varm som vid rökning, men ändå.
Citera
2016-11-27, 21:47
Medlem
KnaazMannens avatar
Har rökt ett par gånger nu och tycker inte om ruset alls... Skulle vilja fråga om jag möjligtvis gör något fel?
Har rökt både brunt och grönt. Det enda jag känner är extremt förhöjt blodtryck, känner varje slag i hela kroppen :P Brukar ta ett par bloss från en rejält laddad joint som brukar gå bordet runt.
Citera
2016-11-27, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Har rökt ett par gånger nu och tycker inte om ruset alls... Skulle vilja fråga om jag möjligtvis gör något fel?
Har rökt både brunt och grönt. Det enda jag känner är extremt förhöjt blodtryck, känner varje slag i hela kroppen :P Brukar ta ett par bloss från en rejält laddad joint som brukar gå bordet runt.

Du gör absolut inget fel utan det är så enkelt som att vissa människor helt enkelt gillar inte ruset. Ett gammalt ex var en sådan typ som hatade röka trots att hon provade flera sorter (Indica, Sativa, Hasch).
Citera
2016-11-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen

Överdosering
Rök mindre alternativt rök tills du skapar en tolerans.
Citera
2016-12-05, 12:13
Medlem
Är det någon som har koll på hur det är att stasha hg:en? Dvs 100grammare. Jag har sålt lite släng ett bra tag nu och känner för att uppgradera. Jag har ett bra stash som funkar perfekt för de mängder jag brukar ha nu, ~10g. Jag brukar ha det i en glasburk i ett lageruttrymme i min bäddsoffa utan att det luktar i rummet. Tror ni att det kommer funka med 100gram med samma lagringsmetod fast med en större burk?
(http://m.clasohlson.com/se/Glasburk%...ck/Pr342052001 )

Om inte, har ni några förslag på hur jag kan förvara det?

(Jag bor hemma hos föräldrarna fast på en egen våning)
Citera
2016-12-05, 15:53
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejasd123
Är det någon som har koll på hur det är att stasha hg:en? Dvs 100grammare. Jag har sålt lite släng ett bra tag nu och känner för att uppgradera. Jag har ett bra stash som funkar perfekt för de mängder jag brukar ha nu, ~10g. Jag brukar ha det i en glasburk i ett lageruttrymme i min bäddsoffa utan att det luktar i rummet. Tror ni att det kommer funka med 100gram med samma lagringsmetod fast med en större burk?

Ja jag tror inte att det kommer lukta om man förvarar det i sådana glasburkar, hur mycket det än är. Av min erfarenhet håller dom alltid tätt. Det borde ju finnas burkar som är större så du slipper ha massa små.
Citera
2016-12-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejasd123

beror ju på vad det är för någonting du slänger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in