2018-01-06, 17:21
Medlem
Finns det några vape-pens som fungerar numera? Som faktiskt vaporizerar istället för att förbränna?
Citera
2018-01-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Finns det några vape-pens som fungerar numera? Som faktiskt vaporizerar istället för att förbränna?
Skulle kunna tänka mig att de finns pennor där du själv kan reglera temperaturen, den som söker runt lite hittar väldigt fort att optimal vape-temp ligger kring +210-220C, håll dig kring det kanske du inte bränner sönder utan förångar istället
Citera
2018-01-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Skulle kunna tänka mig att de finns pennor där du själv kan reglera temperaturen, den som söker runt lite hittar väldigt fort att optimal vape-temp ligger kring +210-220C, håll dig kring det kanske du inte bränner sönder utan förångar istället
Jag köpte en penna för en 500-lapp för några år sedan som inte alls höll måttet, jag söker personliga erfarenheter på vilka pennor som gör det.

Hur mycket ska man behöva lägga ut för att få en fungerande vape-pen?

Cannastick Compass digital vaporizer ser fräsig ut och kostar ungefär det dubbla. Jag tar gärna emot tips från andra tillverkare också.

Kvalitet före kvantitet.
Citera
2018-01-07, 19:43
Medlem
Nyköpt hasch. Otroligt klibbigt och smälter nästan i handen. Luktar lite menthol. Meckar jag på ett papper så kan jag vända pappret uppochner, utan att haschet trillar av, sitter liksom fast som klister på arket.

Har ändå 10+ i gemet, men aldrig stött på detta? Någon som har koll?
Citera
2018-01-07, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Två frågor:

1. Är det en myt att man blir mer hög om man håller inne röken i lungorna några sekunder?

2. Kommer man någonsin få tillbaka "det första ruset" där man skrattar åt ingenting? Hur länge bör man vänta i så fall tills kroppen blir nollställd?

1. tydligen ska det inte spela någon roll. Men testa själv om det gör dig mer beng så håll in det, jag gör det iaf.

2. troligtvis inte det är inte så med nästan alla saker i livet right? första gången man gör någonting är alltid bäst och det går inte att återskapa
Citera
2018-01-08, 14:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Två frågor:

1. Är det en myt att man blir mer hög om man håller inne röken i lungorna några sekunder?

2. Kommer man någonsin få tillbaka "det första ruset" där man skrattar åt ingenting? Hur länge bör man vänta i så fall tills kroppen blir nollställd?

1. Jag röker jointen precis som en cigarett och håller inne ett par sekunder. Märker ingen större skillnad om jag "håller inne" längre än så. Minns att detta var en populär myt på 90-talet när cannabis började bli mer mainstream. Folk höll inne tills de blev blåa i ansiktet.

2. Jag kan få dessa om jag är med någon som själv får ett skrattanfall. Då kan jag haka på och skratta tills jag får ont i magen. Men det är väldigt sällan. Man får tänka på kontexten, dessa fnitter/skrattanfall inträffade när man var typ 18 år och allt var nytt och spännande. Svårt att tänka mig att en cyniskt 30-plussare skulle ligga och skratta som satan även om det var första gången. Men det går om man vill och det är kul när det händer
Citera
2018-01-08, 15:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
1. Jag röker jointen precis som en cigarett och håller inne ett par sekunder. Märker ingen större skillnad om jag "håller inne" längre än så. Minns att detta var en populär myt på 90-talet när cannabis började bli mer mainstream. Folk höll inne tills de blev blåa i ansiktet.

2. Jag kan få dessa om jag är med någon som själv får ett skrattanfall. Då kan jag haka på och skratta tills jag får ont i magen. Men det är väldigt sällan. Man får tänka på kontexten, dessa fnitter/skrattanfall inträffade när man var typ 18 år och allt var nytt och spännande. Svårt att tänka mig att en cyniskt 30-plussare skulle ligga och skratta som satan även om det var första gången. Men det går om man vill och det är kul när det händer
Jag bryter fortfarande ihop i garvisar ibland. Dock lite som du, att det krävs något "roligt" för att trigga det, inte bara att jag tänker på något knasigt.
Citera
2018-01-11, 21:36
Moderator
kvm3s avatar
Frågor om drogshoppar, VPN, Tor-nätverket med mera hör ej hemma i denna tråd.

OT raderat.

/Mod
Citera
2018-01-12, 00:12
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Tänkte som riktig novis fråga om nån lätt cannabis för lindring av sjukdomssymtom samt smärta.

Vad ska jag handla?, i kaka eller i gräsform? Hade tänkt röka det blandat med vanlig tobak.
Citera
2018-01-12, 21:58
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Tänkte som riktig novis fråga om nån lätt cannabis för lindring av sjukdomssymtom samt smärta.

Vad ska jag handla?, i kaka eller i gräsform? Hade tänkt röka det blandat med vanlig tobak.

Bor du i ett land där det är lagligt så är det ju bara att fråga personalen, bor du här så får du gå in på leafly (?) där finns det en massa strains till olika ändemål. Menar du hasch eller grönt? Eller menar du om du ska baka ner det i en kaka? Hasch upplever jag oftast som väldigt smärtstillande och soffliggande. Men det beror ju på om det är Sativa eller indica. Hoppas jag kunde besvara någon fråga åt dig, annars kan nog någon kunnigare hoppa in.
Citera
2018-01-12, 23:06
Medlem
abcabcs avatar
Jag undrar vilket status som canabis har nu i olika europeiska länder, jag vet att det verkar accepterat i nederländerna och vissa delstater i tyskland och kanske spanien och portugal och storbrittanien

Vad jag tidigare blivit informerad om så är det generellt förbud inom EU om cannabis, så länder kan endast "informellt" tillåta, som nederländerna, någon som vet något om detta?

Finns det länder där det är helt legalicerarat?
Där det är accepterarat men ej legalicerat?
Där försäljning formellt är tillåtet?

I Usa där jag har mer koll så är ju försäljning, innehav och bruk helt legaliserat i en hel del delstater, fullt ut.

I europa är det lite mer fluffigt.
Citera
2018-01-13, 07:42
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Bor du i ett land där det är lagligt så är det ju bara att fråga personalen, bor du här så får du gå in på leafly (?) där finns det en massa strains till olika ändemål. Menar du hasch eller grönt? Eller menar du om du ska baka ner det i en kaka? Hasch upplever jag oftast som väldigt smärtstillande och soffliggande. Men det beror ju på om det är Sativa eller indica. Hoppas jag kunde besvara någon fråga åt dig, annars kan nog någon kunnigare hoppa in.

Tack jag kom lite närmare i min fundering. Bor här i Sverige. Jag tror jag menar grönt. Har frågat en internetvän men han är inte ofta online så jag avvaktar. Vilken av Sativa eller Indica bör man välja?

Jag skulle kunna fråga lokalt. Har fått ett telefonnummer till en som känner som kan fixa men jag vet ju inte vad man får. Vill ha mot smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in