Citat:
Ursprungligen postat av
Airwave92
DPDR är något att oroa sig för, många som fått det av cannabis och hasch
Depersonalisation vid cannabisbruk är ingen permanent åkomma och det är viktigt att man kommer ihåg detta vid bruk av droger att det är ett tillstånd som kommer gå över varesig man tror det eller inte. Personligen har jag aldrig upplevt depersonalisation vid cannabisbruk men däremot under maniska psykoser (ärftligt). Första gången/gångerna kan man bli rejält skraj men efter att det har hänt ett par gånger kan man till och med lära sig uppskatta det precis som ett rus och det är inte heller ett permanent tillstånd, viktigt att komma ihåg att det släpper till slut.
Paranoia har jag också väldigt sällan upplevt under mina rus och jag har rökt i 15 år. De enda gångerna jag kan få antydan till det är när jag är ensam i skogen i mörkret riktigt jävla bäng. Då brukar jag tänka hur hade jag reagerat om jag var nykter? Jo jag hade antagligen fortsatt min promenad precis som vanligt, sen har jag gjort det och inte ett skit har hänt.
Till ts hade jag rekommenderat att skaffa en finkänslig våg som kan väga upp 0.1 gram. Haschet är såpass starkt idag att 0.1 gram räcker, du kan till och med röka en halv 0.1a i valfritt rökdon och spara hälften till senare. Se till att du aldrig lägger tryck på plattan på vågen då måste du kalibrera om den om du kan göra det manuellt alternativt vid automatisk kalibrering har du pajat vågen för alltid.
Skulle du i framtiden bli såpass bäng att allt bara snurrar eller du får paranoida tankar finns det några saker som hjälper och det är framförallt socker, en dusch och att lägga sig i sängen och helt enkelt somna. Du kommer vakna när ruset är över och känna dig lite smått påverkad men det släpper. När jag började röka rökte jag ALLDELES för mycket och kunde känna mig "efterbäng" i typ 24 timmar. Alltså man fungerar hyfsat normalt men finns en viss dimma i huvudet som släpper efter ett tag.
Grattis till att ha hittat världens bästa drog, själv tycker jag att jag upskattar den som mest när jag utför en aktivitet där man kan hamna i ett så kallat flow state, t ex när man cyklar eller åker skidor/snowboard men då ska du helst ha fått tag i en sativa variant.