2018-04-25, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Oerhört ovanligt. Att cannabis skulle trigga en psykos är nästan omöjligt. Har du anlag för det så skulle jag inte chansa, men alkohol är mångdubbelt vanligare trigger än cannabis. Stress är ännu värre, trauman osv.
Cannabis är bland det säkraste du kan använda dig av. Och att cannabis i sig ger psykoser är en myt, cannabis kan trigga en latent psykos. Men den hade brutit ut ändå förr eller senare.
Tack bra svar
Citera
2018-04-25, 20:40
Medlem
Godkväll allihop!

Häromdagen köpte polaren någon som han sa var "gorilla haze", jag har aldrig hörtalats om det.
Är det någon här som vet vad det är eller har testat på det?
Citera
2018-04-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenfoliehatt
Godkväll allihop!

Häromdagen köpte polaren någon som han sa var "gorilla haze", jag har aldrig hörtalats om det.
Är det någon här som vet vad det är eller har testat på det?

Gorilla haze är en cannabis-strain, sativadominant hybrid. Om det faktiskt är vad han har fått tag på och hur bra den är går inte att uttala sig om bara genom namnet.
Citera
2018-04-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Gorilla haze är en cannabis-strain, sativadominant hybrid. Om det faktiskt är vad han har fått tag på och hur bra den är går inte att uttala sig om bara genom namnet.
Jag förstår, har du testat att röka den strainen? Hur känns det? Är det en ovanlig strain?
Sorry för alla frågor!
Citera
2018-04-25, 21:12
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Jag förstår, har du testat att röka den strainen? Hur känns det? Är det en ovanlig strain?
Sorry för alla frågor!
Jag själv har inte testat den, men har hört rykten om att det tydligen ska vara riktigt bra röka! Den är väl inte ovanligare än någon annan vad jag vet.
Citera
2018-04-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Jag själv har inte testat den, men har hört rykten om att det tydligen ska vara riktigt bra röka! Den är väl inte ovanligare än någon annan vad jag vet.
Tack för svaret, jag får fråga polaren om han kan bjussa lite och kan återkomma!
Citera
2018-04-25, 21:15
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Tack för svaret, jag får fråga polaren om han kan bjussa lite och kan återkomma!
Gör gärna det! Är sugen på att höra vad du tycker om den!
Citera
2018-04-26, 20:24
Medlem
Halloj igen! Jag har en till fråga...
När jag röker så är det mest från joints och sådant, men aldrig testat en pipa.
Funderar på att köpa en sådan pipa (exakt sådan på bilden, har lite ont om pengar så vill inte spendera för mycket): https://www.picclickimg.com/d/w1600/...Pipe-Boxed.jpg och undrar om det är mojligt/bra att röka CB från den. Den är inte en pipa speciellt för CB utan en vanlig en. Tack i förhand

Hare bra gott folk!
Senast redigerad av galenfoliehatt 2018-04-26 kl. 20:28.
Citera
2018-04-26, 20:50
Medlem
Citat:
Halloj igen! Jag har en till fråga...
När jag röker så är det mest från joints och sådant, men aldrig testat en pipa.
Funderar på att köpa en sådan pipa (exakt sådan på bilden, har lite ont om pengar så vill inte spendera för mycket): https://www.picclickimg.com/d/w1600/...Pipe-Boxed.jpg och undrar om det är mojligt/bra att röka CB från den. Den är inte en pipa speciellt för CB utan en vanlig en. Tack i förhand

Hare bra gott folk!
Det går bra men jag rekommenderar dig att köpa nät. Säljs små kopparnät "filter" som man lägger i pipor för att inte få all aska i halsen. Men man kan skita i det om man lägger ner minibuds istället för att grina. Skippa tobaken 😊.

Skulle dock rekommendera att köpa en bong istället. Eller så kan man enkelt göra en egen. Väldigt enkelt!
Citera
2018-04-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirVeass
Det går bra men jag rekommenderar dig att köpa nät. Säljs små kopparnät "filter" som man lägger i pipor för att inte få all aska i halsen. Men man kan skita i det om man lägger ner minibuds istället för att grina. Skippa tobaken 😊.

Skulle dock rekommendera att köpa en bong istället. Eller så kan man enkelt göra en egen. Väldigt enkelt!
Tack för svaret Jag har sett att på flera pipor är det som ett litet luft hål man täcker för när man röker, inte riktigt säker på var det är, är det nödvändigt?
Ha en bra dag!
Citera
2018-04-26, 22:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Tack för svaret Jag har sett att på flera pipor är det som ett litet luft hål man täcker för när man röker, inte riktigt säker på var det är, är det nödvändigt?
Ha en bra dag!
Hålet i fråga kallas choke eller carb (carburetor). Det är inte nödvändigt för att du ska kunna röka cannabis i pipan.

Du kommer däremot att behöva ett finmaskigt galler till pipan, så att du slipper få smulor i munnen. Jag förmodar att den har ett inbyggt pipfilter i skaftet som kan täppas igen vid cannabisrökning - i sådana fall får du plocka bort detta.

Jag hade hellre köpt en enkel metallpipa i ditt läge, men visst lär den du länkar fungera.
Citera
2018-04-26, 22:22
Medlem
NotBads avatar
Är det bara för mig snus rinner otroligt mycket för när man är hög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in