2017-01-25, 19:45
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Grinder köper man för att samla kief. allt gräs jag har är det bästa i eu så det är helt täckt med trichomer och eftersom jag är en veteran så föredrar jag att röka mina spliffar med en 0,5a kief i vilket tar typ 2 spliffar att få ihop.

Hahaha...? En 0,5a kief - på två spliffar? Rullar du de spliffarna med A0-papper då, och kör 2 kg gräs i varje?

Nej, grinders köper man väl snarast för att... grinda. Inte nödvändigt om man röker, nästan nödvändigt om man vape:ar, vill jag påstå. Finns ju grinders utan kief catch för övrigt. Kör en sådan själv, tröttnade på det där kief-catchandet - nätet vill bara sätta igen och det tar en sagolik tid att samla ihop en betydande mängd. Försöker man inte fånga upp kiefen, får den följa med till konsumtionen direkt i stället.
Citera
2017-01-25, 19:47
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Laga dig något gott och näringsrikt! Annars är det vaporizer som gäller, det luktar inte bara betydligt mindre utan har dessutom fördelen att det inte sätter sig i tapeter, kläder och könshår på samma sätt som rök. Tyvärr kostar det en liten slant, men det är något man tjänar in i längden eftersom en vape är effektivare och får djävulsgurkan att räcka längre.
Tackar! Det får nog bli en vape, ska höra i tråden om vapes vad som rekommenderas.
Citera
2017-01-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Hahaha...? En 0,5a kief - på två spliffar? Rullar du de spliffarna med A0-papper då, och kör 2 kg gräs i varje?

Nej, grinders köper man väl snarast för att... grinda. Inte nödvändigt om man röker, nästan nödvändigt om man vape:ar, vill jag påstå. Finns ju grinders utan kief catch för övrigt. Kör en sådan själv, tröttnade på det där kief-catchandet - nätet vill bara sätta igen och det tar en sagolik tid att samla ihop en betydande mängd. Försöker man inte fånga upp kiefen, får den följa med till konsumtionen direkt i stället.

Som daglig 24/7 stoner så röker jag rätt stora spliffar ja. Notera att jag skrev det finaste gräset i eu. skapligt mkt trichomer på det. Det är samma grälle som snoop snackar om när han säger sticky icky
Citera
2017-01-29, 12:11
Medlem
Citat:
Som daglig 24/7 stoner så röker jag rätt stora spliffar ja. Notera att jag skrev det finaste gräset i eu. skapligt mkt trichomer på det. Det är samma grälle som snoop snackar om när han säger sticky icky

Lite trollvarning, men inte helt omöjligt.
Får du en 0.5 kief från 2 joints så röker du ungefär en 1.5-2g per joint, om du har det bästa gräset som finns då (thc väg).
Citera
2017-01-29, 14:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du gick från att fråga hur man rullar filter via hur man gömmer en bong hemma till att du rullar tvågramsjollar av "det finaste gräset i EU". Du förstår att det inte låter det minsta troligt va? Sen att du påstår att man har en grinder till att samla kief..

Du får förlåta mig men du är inte särskilt trovärdig.
Citera
2017-02-01, 18:34
Medlem
GuldBuddahs avatar
Gräs som är fint kristaliserat, men som inte luktar ett skit...

Någon med erfarenhet?
Citera
2017-02-02, 04:53
Medlem
Jag har rökt rätt många gånger, men den här ångestkänslan kommer fortfarande nästan varje gång, första timmen efter. Går det att bli av med? Blir inte så av någon annan drog jag testat.

Får ångest/panikångest och "tror" att det är farligt trots att jag vet att det inte är det.
Citera
2017-02-02, 09:38
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8
Jag har rökt rätt många gånger, men den här ångestkänslan kommer fortfarande nästan varje gång, första timmen efter. Går det att bli av med? Blir inte så av någon annan drog jag testat.

Får ångest/panikångest och "tror" att det är farligt trots att jag vet att det inte är det.

Standardrådet i sådana fall är att försöka hålla sig så långt åt Indica-hållet som möjligt.
...sen.är det faktiskt så, att ingen drog passar alla.
Citera
2017-02-02, 15:36
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0mb8

Blandar du med tobak?
Rök rent annars. Brukar hjälpa för mig, då jag får ångest över tobaken som ÄR farlig.
Citera
2017-02-02, 16:09
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast

Det är alltså stor skillnad med en grinder när man använder en vaporizer?
Har undrat hur mycket effektivare det vore att grinda gräset.
Citera
2017-02-02, 16:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Blandar du med tobak?
Rök rent annars. Brukar hjälpa för mig, då jag får ångest över tobaken som ÄR farlig.
Fast det är ju en neuros. Det är inte för att tobaken är farlig som du får ångest, du får ångest för att VET att tobaken är farlig.

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det är alltså stor skillnad med en grinder när man använder en vaporizer?
Har undrat hur mycket effektivare det vore att grinda gräset.
Välgrindat, välpackat och ett håll eller två gjort med en tandpetare är the way to vape.
Citera
2017-02-02, 17:14
Medlem
Nä fyfan, själv kan man inte röka hur en bong, för starkt så leder till kraftiga hostar. Men jag har en rätt så nice nu så man borde använda den lite.

Knep för svalare rök? har ju sett typ "drops" man kan lägga på joins för att få olika smaker, någon som testat det och fått en lenare rök?.

Sen så vad jobbigt det låter för er som verkar få ångest attacker regelbundet, ni borde kanske öva på andingen och att hålla sig lugn nykter så kanske det går. Mår man iaf dåligt så kanske det är ett tecken att man ska chilla på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in