Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 14:35
  #3409
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Drog 3 rejäla bloss (rent) märktes knapp på jointen... fick rejäl skjutts efter 10 min. låter detta rimligt? :P

Ja, är det bra gräs så absolut.
Citera
2017-08-18, 14:40
  #3410
Medlem
Gotesvanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Ja, är det bra gräs så absolut.
Ok shit! näst intill helt nybörjare... vågar man dra i sig mer? kan det bli för mycket?
Citera
2017-08-18, 14:42
  #3411
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Ok shit! näst intill helt nybörjare... vågar man dra i sig mer? kan det bli för mycket?

Nej rök på du, är (mer eller mindre) helt ofarligt, sen gör det ju faktiskt inget att ta en paus mitt i jointen vilket jag gör väldigt ofta när jag röker själv.

Lägg den i askoppen, flumma runt lite och njut av ruset gå och tänd den igen när du känner dig sugen. Ingen tvång att röka allt på en och samma gång.
Citera
2017-08-18, 14:43
  #3412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
har börjat röka nu den här sommaren på ett ungefär runt 10 gånger, har märkt dagen efter jag rökt på så känner jag mig fett deppig känner mig verkligen helt orkeslös, what to do?

likadant för mig nåra gånger i sommar, ibland slutat med att jag fortsatt röka på dan efter eller alternativt hittat ngt vettigt att fokusera tankarna på. Skulle väl rekommendera alternativ två, men en fet jolle dan efter är fan så najs det med!
Citera
2017-08-18, 14:47
  #3413
Medlem
Gotesvanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Nej rök på du, är (mer eller mindre) helt ofarligt, sen gör det ju faktiskt inget att ta en paus mitt i jointen vilket jag gör väldigt ofta när jag röker själv.

Lägg den i askoppen, flumma runt lite och njut av ruset gå och tänd den igen när du känner dig sugen. Ingen tvång att röka allt på en och samma gång.
ok skönt men tar det nog lugnt 1 timme eller 2 iaf. Är paranoid att jag blir paranoid typ ^^
Citera
2017-08-18, 15:08
  #3414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Ok shit! näst intill helt nybörjare... vågar man dra i sig mer? kan det bli för mycket?

Rök på bara
Citera
2017-08-22, 15:19
  #3415
Medlem
Kingandaces avatar
Hade tänkt testa mig på att röka lite grönt igen, vilket var många år sen.
Saken är den att jag bestämt vill röka joint, inget annat. Dock vill jag inte blanda ut gräset med tobak då jag inte är van nikotinbrukare. Och att mecka en hel joint med bara gräs blir alldeles för mycket. Kommer säkerligen bli bäng på 3-4 bloss. Så, finns det något annat man kan blanda ut gräset med istället för tobak så att man fyller upp en joint? Typ någon sorts rökmix som inte ger något rus men som glöder lika bra som tobak?
Citera
2017-08-22, 16:20
  #3416
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Hade tänkt testa mig på att röka lite grönt igen, vilket var många år sen.
Saken är den att jag bestämt vill röka joint, inget annat. Dock vill jag inte blanda ut gräset med tobak då jag inte är van nikotinbrukare. Och att mecka en hel joint med bara gräs blir alldeles för mycket. Kommer säkerligen bli bäng på 3-4 bloss. Så, finns det något annat man kan blanda ut gräset med istället för tobak så att man fyller upp en joint? Typ någon sorts rökmix som inte ger något rus men som glöder lika bra som tobak?
Knaster kallas det för och finns bland annat hos Smoketower.
Citera
2017-08-23, 22:36
  #3417
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Hade tänkt testa mig på att röka lite grönt igen, vilket var många år sen.
Saken är den att jag bestämt vill röka joint, inget annat. Dock vill jag inte blanda ut gräset med tobak då jag inte är van nikotinbrukare. Och att mecka en hel joint med bara gräs blir alldeles för mycket. Kommer säkerligen bli bäng på 3-4 bloss. Så, finns det något annat man kan blanda ut gräset med istället för tobak så att man fyller upp en joint? Typ någon sorts rökmix som inte ger något rus men som glöder lika bra som tobak?
hallå du kan ju förslagvis manna upp dig och ta och göra en liten joint? samt typ att göra en joint utan rökat i först och sedan lägga i cannabis i och trycka ned med en penna, dvs att fylla upp jointen med hur mycket röka du nu vill ha i
Citera
2017-08-24, 13:00
  #3418
Medlem
xamfetamins avatar
Brukar ni dagliga rökare känna av "abstinens"besvär om ni plötsligt slutat röka?

Har rökt brunt varje kväll nu i sommar efter ett långt uppehåll. Var tvungen att sluta nu i måndags pga ett kommande urinprov som ska på analys.
Upplever inget jobbigt sug eller så, men har haft svårt att somna (det kan jag ta) men har också haft sjuka mardrömmar & kallsvettningar på nätterna nu sen jag slutade.
Har inte riktigt upplevt det förr när jag haft uppehåll trots att jag rökt i många år.

Tillfälligt eller kan det vara abstinens?
Citera
2017-08-24, 13:25
  #3419
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Brukar ni dagliga rökare känna av "abstinens"besvär om ni plötsligt slutat röka?

Har rökt brunt varje kväll nu i sommar efter ett långt uppehåll. Var tvungen att sluta nu i måndags pga ett kommande urinprov som ska på analys.
Upplever inget jobbigt sug eller så, men har haft svårt att somna (det kan jag ta) men har också haft sjuka mardrömmar & kallsvettningar på nätterna nu sen jag slutade.
Har inte riktigt upplevt det förr när jag haft uppehåll trots att jag rökt i många år.

Tillfälligt eller kan det vara abstinens?
Kan absolut vara abstinens. Typiska symptom du beskriver. Aptitlöshet är inte ovanligt heller. Går väl typiskt över på en vecka eller så.
Citera
2017-08-24, 14:48
  #3420
Medlem
Fardys avatar
Tänkt beställa hem, har dock lite nybörjarfrågor.

Är över 18 dock har jag ej flyttat hemifrån. Bor inte heller i någon pundarort, utan snarare ett mycket mindre, mycket tråkigare ställe.

Har kollat runt på lite olika (svenska) sidor. Så jag undrar, hur gör jag när jag beställer på säkrast sätt? Hämta ut på närmsta postkontor? Närmsta ligger i en förbutik vid ett köpcenter. Problemet med detta är att jag är lite rädd att ge upp personnummer och namn. Luktar paketet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback