Citat:
Ursprungligen postat av
Haggeify
Tjena!
Tänkte köpa min första pipa och tanken är att röka både grönt och brunt med den, har kollar på smoketower och är sugen på en glaspipa men funderar på om en metallpipa kanske är smidigare, tips uppskattas!
Personligen finner jag ofta glaspipor väldigt vackra, men det går åt att man rengör dem ofta då smuts och avlagringar syns tydligt. Tunna glaspipor är i allmänhet ömtåliga, medan tjocka glaspipor kan bli en aning klumpiga.
Metallpipor är i allmänhet väldigt enkla att ha att göra med. Lite mindre modeller passar utmärkt som allround-pipor och kan utan problem bäras med i byxfickan.
Med tanke på att det är din första skulle jag rekommendera en metallpipa kring 9-13 centimeters längd. Kortare pipor än så blir
väldigt snabbt varma när man röker och långa pipor är i allmänhet svårare att få ner i fickan vid behov. Så småningom kommer du att vilja skaffa en till och då känns kanske en glaspipa för hemmabruk eller rentav en glasbong mer lockande.
EDIT: Glöm inte att köpa screens också. Detta gör att du slipper få smulor av rökat in i munnen när du röker.