2017-01-20, 23:13
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLeker
Vad luktar mest när man röker?brunt lr grönt tycker ni?har nyfikna grannar både över och under mig!har tidigare rökt grönt så undrar om det är någon ide att byta över till brunt

Har du ingen vape, kan jag rekommendera att bonga rent hasch. Mecka det till tunna flak, fyll lungorna, håll inne så länge som möjligt och täpp till bongen så att det inte glöder efter att du tagit din hit. På det sättet kan man komma undan med en mycket diskret lukt.
Citera
2017-01-20, 23:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Har du ingen vape, kan jag rekommendera att bonga rent hasch. Mecka det till tunna flak, fyll lungorna, håll inne så länge som möjligt och täpp till bongen så att det inte glöder efter att du tagit din hit. På det sättet kan man komma undan med en mycket diskret lukt.
Mer än fem sekunder behöver du inte hålla in röken.
Citera
2017-01-21, 01:02
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mer än fem sekunder behöver du inte hålla in röken.

Nej, inte för effektens skull. När jag bodde i lägenhet och nojade över lukt och bongade brukade jag dock hålla inne så länge att det knappt fanns någon rök att blåsa ut - för luktens skull
Citera
2017-01-21, 01:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Nej, inte för effektens skull. När jag bodde i lägenhet och nojade över lukt och bongade brukade jag dock hålla inne så länge att det knappt fanns någon rök att blåsa ut - för luktens skull
Ah, du tänker så. Well, när jag har rökt hasch rent så har det inte funnits så mycket rök att släppa ut efter fem sekunder.
Citera
2017-01-23, 07:55
Medlem
Finns det något som ger en glädje, välbefinnande och eufori?
Citera
2017-01-23, 15:50
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla

Förstår inte riktigt frågan? Menar du om det finns någon specifik strain (strains är olika typer av marijuana) som ger de effekterna?
Citera
2017-01-23, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla

Jadå det finns det. Sativor brukar ofta framkalla de känslorna du uppgav. Dock är paranoia en av bieffekterna om man är ovan och röker ör mycket av för starka varor.
Citera
2017-01-23, 21:06
Medlem
Krusensnorres avatar
Kom att tänka på en sak; Varför kör man gräset i en grinder? Är det bara för att det ska bli lättare att rulla? Har nämligen sett vissa som skiter i grinder och bara delar upp budsen i mindre bitar och rullar.
Edit: borde man inte kunna köra utan filter då också?
Senast redigerad av Krusensnorre 2017-01-23 kl. 21:11.
Citera
2017-01-23, 21:18
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Kom att tänka på en sak; Varför kör man gräset i en grinder? Är det bara för att det ska bli lättare att rulla? Har nämligen sett vissa som skiter i grinder och bara delar upp budsen i mindre bitar och rullar.

Att grinda gräset är för att finfördela det för att underlätta rullningen och få jointen eller blunten att brinna stabilare. Såklart funkar det att bryta upp budsen med fingrarna, det är väl mest en smaksak, precis som filter. Filtret gör det lättare att röka upp hela jointen, man slipper blött papper och man får inget gräs i munnen.
Citera
2017-01-25, 16:39
Medlem
BonZus avatar
Vad skulle ni rekommendera en som tänkt börja men vill hålla det så luktfritt som möjligt? Vad för utrustning ska man köpa? Vet dessutom inte om det är något jag kommer hålla på med "hela" tiden så därför är jag lite osäker.
Citera
2017-01-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre

Grinder köper man för att samla kief. allt gräs jag har är det bästa i eu så det är helt täckt med trichomer och eftersom jag är en veteran så föredrar jag att röka mina spliffar med en 0,5a kief i vilket tar typ 2 spliffar att få ihop.
Citera
2017-01-25, 19:34
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonZu
Vad skulle ni rekommendera en som tänkt börja men vill hålla det så luktfritt som möjligt? Vad för utrustning ska man köpa? Vet dessutom inte om det är något jag kommer hålla på med "hela" tiden så därför är jag lite osäker.
Laga dig något gott och näringsrikt! Annars är det vaporizer som gäller, det luktar inte bara betydligt mindre utan har dessutom fördelen att det inte sätter sig i tapeter, kläder och könshår på samma sätt som rök. Tyvärr kostar det en liten slant, men det är något man tjänar in i längden eftersom en vape är effektivare och får djävulsgurkan att räcka längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in