2017-12-02, 17:37
Medlem
Hur fan lär man sig rulla halvskapliga joints? Har försökt rulla hela eftermiddagen samt kollat på videos på youtube på hur man ska göra.
Dom jag lyckas få ihop hänger som en sladdrig räka i käften
Citera
2017-12-03, 13:16
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snus444
Hur fan lär man sig rulla halvskapliga joints? Har försökt rulla hela eftermiddagen samt kollat på videos på youtube på hur man ska göra.
Det är så i början, jag har polare som har rökt i flera år och inte kan rulla klokt, dom flesta gick över till pipa och bong :P Du får fortsätta o öva, kom ihåg att du ska rulla och inte vika! Tycker det är enklare om man har ett smalare filter än ett tjockt filter. Vilka rullpapper kör du med?
Citera
2017-12-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Det är så i början, jag har polare som har rökt i flera år och inte kan rulla klokt, dom flesta gick över till pipa och bong :P Du får fortsätta o öva, kom ihåg att du ska rulla och inte vika! Tycker det är enklare om man har ett smalare filter än ett tjockt filter. Vilka rullpapper kör du med?
Testat både RAW och OCB. Som du säger så känns det mer som att jag viker istället för att rulla, ska tänka på det nästa gång!
Citera
2017-12-04, 09:44
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Finns ingen genväg, träna träna träna och åter träna!

När man väl fått in tekniken förstår man inte hur man inte kunde rulla innan.

Lugnt och försiktigt tills du rullat mecket till en "krov" och då applicerar du lite mer tryck och snurrar med pappret.

Jag håller pekfinger och långfinger "bakom" jointen och använder tummarna till att rulla/trycka/vika in pappret om du förstår hur jag menar?

Köp hem ett paket rulltobak och ocb slim så kommer det gå som en dans efter ett tag!

Lycka till!
Citera
2017-12-04, 10:00
Medlem
Citat:
Testat både RAW och OCB. Som du säger så känns det mer som att jag viker istället för att rulla, ska tänka på det nästa gång!

Vissa tycker att det går lättare att rulla med långpapper om man knycklar ihop det först, blir inte lika styvt även om det är tunna som bibelsidor
Citera
2017-12-04, 10:07
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Vissa tycker att det går lättare att rulla med långpapper om man knycklar ihop det först, blir inte lika styvt även om det är tunna som bibelsidor

Inte fan kan man knyckla ihop pappret först...

Och glöm vanliga cigarettpapper, långa ocb är det absolut bästa enligt dom flesta!

Se till att grinda det lagom fint bara, det är lättare att rulla gräs ensamt utan att tillsätta tobak!

Det är svårt i början men rätt roligt när man väl fått kläm på det, du lär dig på en dag om du ger dig fan på det och sätter dig vid köksbordet och rullar tills det blir bra!

Testa att göra raka jointar och inte cones i början. Det tyckte jag va lättare!

Glöm inte att ta bort små kvistar, annars kan dom riva hål på pappret lätt!
Citera
2017-12-04, 12:50
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Knyckla ihop? whaaat.. man kan gnugga pappret lite dock.
Citera
2017-12-04, 13:06
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Tips är att använda tumfingernageln som hjälp när man rullar. Brukar använda den för att stoppa in papperet i filtret och sen sker resten av rullningen automatiskt. Sen kan du skaka jointen lite för att packa ner gräset, eller använda en penna. Sorry för oklar beskrivning, varken sovit eller ätit idag.
Citera
2017-12-04, 23:47
Medlem
Pandarns avatar
Bästa strain mot mensvärk (eller värk i allmänhet)?
Dvs vilka typer av strains har bäst smärtstillande effekt av dem "vanligaste" sorterna, så att det på något sätt går att få tag på.
Citera
2017-12-05, 00:34
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Bästa strain mot mensvärk (eller värk i allmänhet)?
Dvs vilka typer av strains har bäst smärtstillande effekt av dem "vanligaste" sorterna, så att det på något sätt går att få tag på.
Indica för smärtlindring, eller kanske en strain med mycket CBD.
Citera
2017-12-05, 12:58
Medlem
Möjligt att göra te på hasch/gräs?
Isåfall hur går man tillväga?
Citera
2017-12-05, 20:55
Medlem
JoeBidens avatar
Haha, good times när man satt och övade på att rulla. Satt fan uppe varje natt i en hel vecka nere i min källare i barndomshuset. Päron sov på övervåningen medan jag frenetiskt försökte få kläm på tekniken. Efter ett tag satt den och nu har jag (tyvärr) fastnat på en teknik som ger bra, men något böjda joints, samt att det tar hiskeligt lång tid för mig att rulla, typ fem minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in