2016-08-18, 15:11
Medlem
flygadrakes avatar
Hej.

Jag undrar om en s.k antipsykotisk medicin minskar ruset ifrån CB?
Citera
2016-08-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Stora frågan är ju hur fan man kan glömma att man har gräs på sig! Haha

haha du svarade nästan på frågan själv i din mening..
Citera
2016-08-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
Här där jag bor får jag enbart tag på ett jättemjukt brunt. Behöver aldrig elda när jag meckar. Är det generellt sett bättre än sånt man måste elda på för att mecka? Vet nån vad mitt hasch kan tänkas heta? Mörkt och mjukt. Fem för Fem

Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Ja, hårdare sorter är nästan alltid sämre.

Mörkt och mjukt, som 98 % av allt hasch i Sverige. Det är helt omöjligt att gissa även om man fick känna på biten.

Hårdhet har egentligen ingenting att göra med kvalité, även om jag kan hålla med dig att de oftast är bättre här i Sverige med mjukt.

Det kan vara något riktigt dunder som legat och torkat ett tag och blivit hårt som kan se sämre ut än någon helt färskt fast inte så bra.

Men Men
Citera
2016-08-19, 22:10
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Hårdhet har egentligen ingenting att göra med kvalité, även om jag kan hålla med dig att de oftast är bättre här i Sverige med mjukt.

Det kan vara något riktigt dunder som legat och torkat ett tag och blivit hårt som kan se sämre ut än någon helt färskt fast inte så bra.

Men Men

Alltid fått för mig att Mjukt,luktar mycket och formbart= Bra hasch.
Köpte nyligen ett hårt, smuligt och nästintill luktfritt hasch. Värsta skiten jag har testat, utan tvekan. Krävdes rejäla mängder för att få nå nämnbart rus.
Citera
2016-08-19, 22:18
Medlem
Citat:

Men Men
Jag har själv rökt stenhårt som var dunder, så det stämmer.
Citera
2016-08-20, 11:33
Medlem
Citat:
Alltid fått för mig att Mjukt,luktar mycket och formbart= Bra hasch.
Köpte nyligen ett hårt, smuligt och nästintill luktfritt hasch. Värsta skiten jag har testat, utan tvekan. Krävdes rejäla mängder för att få nå nämnbart rus.

Som jag skrev, här i Sverige stämmer det väl till viss del.

Men bor man på ett ställe där det är lagligt eller där man kan köpa i Dispensery så kan man ganska snabbt se att detta inte behöver vara så.
Det har med färskhet att göra (när haschet tillverkades) samt hur det har förvarats.
Citera
2016-08-20, 11:37
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Som jag skrev, här i Sverige stämmer det väl till viss del.

Men bor man på ett ställe där det är lagligt eller där man kan köpa i Dispensery så kan man ganska snabbt se att detta inte behöver vara så.
Det har med färskhet att göra (när haschet tillverkades) samt hur det har förvarats.

Men färskt Hasch borde ju ändå vara bättre än gammalt hasch? Försvinner inte thc ifrån gräset om man förvarar det dåligt osv?
Citera
2016-08-20, 11:44
Medlem
Citat:
Men färskt Hasch borde ju ändå vara bättre än gammalt hasch? Försvinner inte thc ifrån gräset om man förvarar det dåligt osv?

Nej.
En del av oljan kan försvinna, ja. Men gör du bra Ice till exempel så vill man ha trikomernas huvud, och gör man detta bra så de är intakta så behöver det inte vara så mjukt och klibbigt iom att det stelnar.

Det beror helt på vad man använder för sorts gräs under tillverkning.
Färsk hasch kan även vara gjort på något gräs som inte är så starkt, eller som har skördats för sen/för tidigt. Detta kan även vara fallet för torrt hasch men det kan gå åt andra hållet också.
Citera
2016-08-20, 11:46
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Nej.
En del av oljan kan försvinna, ja. Men gör du bra Ice till exempel så vill man ha trikomernas huvud, och gör man detta bra så de är intakta så behöver det inte vara så mjukt och klibbigt iom att det stelnar.

Det beror helt på vad man använder för sorts gräs under tillverkning.
Färsk hasch kan även vara gjort på något gräs som inte är så starkt, eller som har skördats för sen/för
tidigt. Detta kan även vara fallet för torrt hasch men det kan gå åt andra hållet också.

Jaha! Där ser man. Tack för infon.
Citera
2016-08-20, 16:52
Medlem
Citat:
Jag intygar att rökat inte blir sämre, men gräs kan börja smaka jävligt dåligt om man inte förvarar det bra.
Citera
2016-08-21, 16:06
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur fort stiger toleransen på cannabis? Röker enbart för sömnen det rör sig om 0.10g max.
Citera
2016-08-21, 16:22
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur fort stiger toleransen på cannabis? Röker enbart för sömnen det rör sig om 0.10g max.
Hur länge har du gjort detta? Om du har klarat dig på den dosen ett tag så ska du se att det går bra även framöver. Tolerans är ingenting som slår till med märkbar skillnad över en natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in