2016-03-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Ja, det står ju t.om att den ska användas för vax i beskrivningen.
Om du nu har precis använt den till gräs borde du ju se ifall den funkar eller inte.
Om du inte fått någon effekt så har du helt enkelt köpt fel, spana efter herb/ört i beskrivningen nästa gång.
PS, köp inte billiga vaporizers, var beredd att lägga ut minst 1000 på en som faktiskt förångar det och inte bränner det som många billiga gör.

funkade gjorde det väl, men det smakade riktigt jävla bränt så jag antar att jag borde köpa något nytt
Citera
2016-03-10, 08:45
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasch
funkade gjorde det väl, men det smakade riktigt jävla bränt så jag antar att jag borde köpa något nytt

Spana in Flowermate-serien eller MFLB.
Citera
2016-03-12, 14:51
Medlem
Tjena! Ny inom allt inom droger! Har rökt på två/tre gånger men aldrig haft en bra hög känsla!!

Var hash första gången och började nojja och kände mig obekväm! andra gången var det så lite jag rökte så märkte inget (troligen) då var det grönt!

Skulle vilja ha tips på hur jag vet vad som är bra/dåligt grönt för vill verkligen få den euforiska känslan! Pgr det verka vara så jäkla härligt!

Vilket strains är det bästa?
Vill ha en avslappnad/euforisk/glad känsla!

Mvh
Citera
2016-03-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamida
Tjena! Ny inom allt inom droger! Har rökt på två/tre gånger men aldrig haft en bra hög känsla!!

Var hash första gången och började nojja och kände mig obekväm! andra gången var det så lite jag rökte så märkte inget (troligen) då var det grönt!

Skulle vilja ha tips på hur jag vet vad som är bra/dåligt grönt för vill verkligen få den euforiska känslan! Pgr det verka vara så jäkla härligt!

Mvh

Man avgör inte om gräs är bra eller dåligt via ett strain-namn. Allt hänger på odlaren, är han duktig blir det bra. Det du ska använda dig av det är dina ögon, titta på det. Är det mycket kristaller, kompakt, luktar det gott osv..? Svårt som nybörjare och avgöra vad som är bra eller dåligt. Googla och titta på lite bilder.

Exempel på något som ser helt värdelöst ut: http://images.rapgenius.com/a7c6e689....400x300x1.jpg
http://d3819ii77zvwic.cloudfront.net.../04/boards.jpg

Exempel på nåt som ser bra ut: http://images.rapgenius.com/86238be4....640x394x1.jpg
Citera
2016-03-12, 16:50
Medlem
entheogxns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamida

Mvh
Som en annan sa, strain spelar inte så stor roll. kan spela in rätt mycket, eftersom vissa strains kan ha mer thc i än andra om de odlas rätt, men annars kan den enklaste nuggen sour diesel vara på samma potens nivå som skitigt bushweed. Om du söker dig till riktigt potent och fint gräs hänvisar jag dig att beställa från darknet, där det finns högkvalitativa produkter.
övrigt råd jag kan ge dig som nybörjare är att om du fått rätt bra gräs, börja med små och försiktiga doser! kommer ihåg att när jag som rookie rökte 1g i en pipa blev jag så stekt att jag inte ens kunde gå. när en normal dos är runt 0.1-0.3 gram. Nu är densiteten rätt annorlunda bland buds, men försök röka små små bollar som är som en lill fingernagel, invänta effekten i 5-10 minuter, inte hög? have a lil more. sen upprepa! få en förståelse över hur mycket du klarar av och vilken dos som är optimal för dig.
Citera
2016-03-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Man avgör inte om gräs är bra eller dåligt via ett strain-namn. Allt hänger på odlaren, är han duktig blir det bra. Det du ska använda dig av det är dina ögon, titta på det. Är det mycket kristaller, kompakt, luktar det gott osv..? Svårt som nybörjare och avgöra vad som är bra eller dåligt. Googla och titta på lite bilder.

Exempel på något som ser helt värdelöst ut: http://images.rapgenius.com/a7c6e689....400x300x1.jpg
http://d3819ii77zvwic.cloudfront.net.../04/boards.jpg

Exempel på nåt som ser bra ut: http://images.rapgenius.com/86238be4....640x394x1.jpg

Fast det där stämmer inte riktigt.. En strain med naturligt lågt thc kommer alltid att vara "dålig" (om det är ett thc-rus man vill åt) även om den är odlad av ett proffs medans en flashig dunderstain kan vara ännu sämre om odlaren odlar med några lågenergilampor och näring som är åt helvete men är det tillräckligt stor skillnad mellan stainsen så kommer nybörjarens röka innehålla mer thc ändå.

Girl scout cookies är ett bra exempel. Den ligger runt 17% thc även om den är odlad under dåliga förutsättningar men peakar runt 28%.

Ett proffs som odlar en sour Tsunami (~10% thc) kommer aldrig att få upp den i samma thc-nivåer som en gsc odlad av en nybörjare om det nu inte handlar om en nybörjare som är så jävla värdelös att han inte ens vet basics.

Annars har du helt rätt, utseendet säger allt och ser gräset ut som på sista bilden så kommer det vara dunder om det inte är besprutat med socker eller nått.
Senast redigerad av Wooxan 2016-03-12 kl. 23:33.
Citera
2016-03-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Fast det där stämmer inte riktigt.. En strain med naturligt lågt thc kommer alltid att vara "dålig" (om det är ett thc-rus man vill åt) även om den är odlad av ett proffs medans en flashig dunderstain kan vara ännu sämre om odlaren odlar med några lågenergilampor och näring som är åt helvete men är det tillräckligt stor skillnad mellan stainsen så kommer nybörjarens röka innehålla mer thc ändå.

Girl scout cookies är ett bra exempel. Den ligger runt 17% thc även om den är odlad under dåliga förutsättningar men peakar runt 28%.

Ett proffs som odlar en sour Tsunami (~10% thc) kommer aldrig att få upp den i samma thc-nivåer som en gsc odlad av en nybörjare om det nu inte handlar om en nybörjare som är så jävla värdelös att han inte ens vet basics.

Annars har du helt rätt, utseendet säger allt och ser gräset ut som på sista bilden så kommer det vara dunder om det inte är besprutat med socker eller nått.

Vad bra att du tar upp ett realistiskt problem.
Citera
2016-03-14, 08:58
Medlem
Hej, testade mitt livs första gräs i helgen. Jag drog typ 8 halsbloss och kände inte ETT smack! Killen som bjöd är vaneanvändare och för honom räckte det med några bloss för att få effekt så det var inte skräp. Fattar ingenting, inte han heller. Han har aldrig stött på någon som inte känner ett skit.
Teorier?
Citera
2016-03-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topazen
Hej, testade mitt livs första gräs i helgen. Jag drog typ 8 halsbloss och kände inte ETT smack! Killen som bjöd är vaneanvändare och för honom räckte det med några bloss för att få effekt så det var inte skräp. Fattar ingenting, inte han heller. Han har aldrig stött på någon som inte känner ett skit.
Teorier?

Det är helt enkelt så för många, tar några försök innan det börjar fungera när man är färsk. Detta är allmänt känt så att din vän inte visste det är lite förvånande faktiskt.
Om du fortsätter försöka så är det viktigt att du inte röker för mkt, plötsligt får du effekt och då vill du inte ha FÖR mkt effekt.
Citera
2016-03-14, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topazen
Teorier?

Dom första gångerna du röker gräs så brukar du inte få ett rus,
Testa rök igen och dra in det i lungorna. Rök inte en joint som en cigg.
Citera
2016-03-17, 13:47
Medlem
gorillastarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Dom första gångerna du röker gräs så brukar du inte få ett rus,
Testa rök igen och dra in det i lungorna. Rök inte en joint som en cigg.

man tar halsbloss med cigg också men försök hålla det i lungorna lite längre eller om du inte är van vid cigg så ta ett bloss och "säg pepparkaka inåt" dvs ett långt andetag in.
Citera
2016-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillastark
man tar halsbloss med cigg också men försök hålla det i lungorna lite längre eller om du inte är van vid cigg så ta ett bloss och "säg pepparkaka inåt" dvs ett långt andetag in.

Mjo men man ska inte ta likadana halsbloss när man röker weed.
Weed så ska det verkligen så långt ner i lungorna det går och så stora bloss du kan ta utan att hosta för maximal effekt, gärna med ett sug luft på slutet så allt kommer ner långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in