Citat:
Ursprungligen postat av
Bewnhur
Jag är i en intressant situation. En vän till mig lämnade kvar en ganska stor jolle som han tyckte att jag skulle behålla. Jag skulle nog uppskatta att det är omkring 50 procent grönt i den. Jag röker inte cigaretter så joints brukar enbart vara något jag puffar lätt på när tillfälle bjuds.
Då jag inte har tillgång till rökdon (Om jag inte gör en fruktpipa eller liknande) så ser det ut som att jag får ta och puffa i mig det. Den har legat fint i en månad nu, men jag tänkte att det är dags nu till helgen att varva ned lite när familjen är borta.
Är det värt att förstöra jointen och göra en fruktpipa där det är lättare att hantera det hela (istället för att släcka och tända skiten). Allt i en omgång är ganska uteslutet p.g.a. av tobaken.
Jag hade opererat ut det goda från spliffen

en provisorisk pipa är ju inte så svårt att göra, den absolut enklaste jag gjort är att ta en tomburk och trycka ner en liten grop med fingret och ta en nål och trycka en massa hål i gropen. färdigt på bokstavligt talat 30 sekunder (om du har en nål nära till hands annars en minut

)