2015-09-13, 13:47
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyG
Ska lämna urinprov tisdag morgon och rökte ytterst lite i lördags eftermiddag. Det rörde sig om ett par inhalationer med väldigt låg koncentration, så att det var precis på snudden att jag kände psykedelisk effekt. Röker för närvarande ingenting (utom denna händelse då..).

Har läst att det kan dröja alltifrån 1-6 dagar för en icke-rökare att pissa negativt, efter ett enda konsumtionstillfälle. Jag har 2 dagar och 18 timmar mellan intag och urinprov.

Det jag undrar är om en så liten mängd jag intog med hyfsad garanti hinner gå igenom systemet på denna tid, eller om det finns rimliga skäl att sjukanmäla mig inför provet på tisdag?

Varför ska du pissa? Är de väldigt små mängder du har i dig så hade jag yrkat på passiv rökning.
Citera
2015-09-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Varför ska du pissa? Är de väldigt små mängder du har i dig så hade jag yrkat på passiv rökning.

Därför att socialkontoret krävde det efter att jag höll på att knarka ihjäl mig i våras genom injektionsmissbruk. Det är överspelat nu och de la ner sin utredning, så formellt är denna screening frivillig.

Min undring var om man vid ett enda så marginellt konsumtionstillfälle kan avgöra om urinprovet kommer visa negativt efter knappt 3 dagar..?

Annars tar jag inte risken för har lämnat klanderfritt flera ggr/vecka i ett par månader nu, så om jag är plötsligt sjuk på tisdag lär det inte göra så mycket (men om nån kan avgöra om jag helt i onödan oroar mig för att provet skulle ge utslag, med tanke på den lilla mängden jag intog, så är det ju förstås bättre för tillitens skull om jag inte hoppar över ett provtillfälle...).
Citera
2015-09-13, 20:16
Medlem
Citat:
Därför att socialkontoret krävde det efter att jag höll på att knarka ihjäl mig i våras genom injektionsmissbruk. Det är överspelat nu och de la ner sin utredning, så formellt är denna screening frivillig.

Min undring var om man vid ett enda så marginellt konsumtionstillfälle kan avgöra om urinprovet kommer visa negativt efter knappt 3 dagar..?

Annars tar jag inte risken för har lämnat klanderfritt flera ggr/vecka i ett par månader nu, så om jag är plötsligt sjuk på tisdag lär det inte göra så mycket (men om nån kan avgöra om jag helt i onödan oroar mig för att provet skulle ge utslag, med tanke på den lilla mängden jag intog, så är det ju förstås bättre för tillitens skull om jag inte hoppar över ett provtillfälle...).

Hoppa provet..
Citera
2015-09-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Hoppa provet..

Okej, tack.
Citera
2015-09-14, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ska lämna urinprov tisdag morgon och rökte ytterst lite i lördags eftermiddag. Det rörde sig om ett par inhalationer med väldigt låg koncentration, så att det var precis på snudden att jag kände psykedelisk effekt. Röker för närvarande ingenting (utom denna händelse då..).

Har läst att det kan dröja alltifrån 1-6 dagar för en icke-rökare att pissa negativt, efter ett enda konsumtionstillfälle. Jag har 2 dagar och 18 timmar mellan intag och urinprov.

Det jag undrar är om en så liten mängd jag intog med hyfsad garanti hinner gå igenom systemet på denna tid, eller om det finns rimliga skäl att sjukanmäla mig inför provet på tisdag?

Har en del erfarenhet själv om att lämna up på tvång. Och jag har rökt mycket också.

Som den förra talaren sa,,

Hoppa det om du kan!
Det är ju ändå frivilligt och du har skött dig länge. Du kommer vara positiv med 99% säkerhet.

När ska du lämna nästa gång? Är det bara sticka eller går det på analys?
Citera
2015-09-14, 19:32
Bannlyst
BTW om du inte har ett LVM-hot kvar så sluta lämna up. Om du inte gör det för din egen skull såklart. Då ska du fortsätta.
Känner igen mig i din story. Hade ett liknande år förra året.

Gör vad du känner är bäst för dig men lämna inga up den här veckan.
Citera
2015-09-19, 02:30
Medlem
Tjenare!

Första gången jag rullade gräs själv och stötte tyvärr på ett problem.
Spliffen blir för stark, det svider i tungan för varje bloss. Det kommer inte den här lena smaken/röken.

Vad kan detta bero på? Det svider alltid i tungan på mig när jag provar på cigarreter eller cigarrer.
Lägger jag i för mycket tobak? Jag kör på blends cigaretter.
Jag upplever aldrig detta när jag röker gräs av mina kompisar.

Jag brukar blanda 50/50 av gräset och tobaken. Om det är fel tobak, vilket rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Mvh
Senast redigerad av Sveaflash 2015-09-19 kl. 02:37.
Citera
2015-09-19, 02:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Tjenare!

Första gången jag rullade gräs själv och stötte tyvärr på ett problem.
Jointen blir för stark, det svider i tungan för varje bloss. Det kommer inte den här lena smaken/röken.

Vad kan detta bero på? Det svider alltid i tungan på mig när jag provar på ciggareter eller cigarrer.
Lägger jag i för mycket tobak? Jag kör på blends cigaretter.
Jag upplever aldrig detta när jag röker gräs av mina kompisar.

Jag brukar blanda 50/50 av gräset och tobaken. Om det är fel tobak, vilket rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Mvh
Vad exakt innebär "50/50"? Röker jag gräs i spliff har jag kanske en tredjedels cigg i eller något, jag har fått för mig att det får det att brinna lite bättre. Hur som helst så är det nog för mycket tobak i dina spliffar, nikotin (eller vad det nu är) tenderar att smaka rätt illa på tungan om man är ovan.
Citera
2015-09-19, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad exakt innebär "50/50"? Röker jag gräs i spliff har jag kanske en tredjedels cigg i eller något, jag har fått för mig att det får det att brinna lite bättre. Hur som helst så är det nog för mycket tobak i dina spliffar, nikotin (eller vad det nu är) tenderar att smaka rätt illa på tungan om man är ovan.

Jag rullade några 1gs spliffor, alltså 0.5g gräs och 0.5g tobak, för mycket tobak?

Ja precis, problemet är att mina brann för bra, lika stabila som vanliga cigaretter.
Ska köra på mindre tobak då.
Jag rostar inte heller.
Citera
2015-09-19, 02:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag rullade några 1gs spliffor, alltså 0.5g gräs och 0.5g tobak, för mycket tobak?

Ja precis, problemet är att mina brann för bra, lika stabila som vanliga cigaretter.
Ska köra på mindre tobak då.
Jag rostar inte heller.
Ja, testa med mindre tobak, jag tror det kan vara grejen, alternativt ditt val av tobak, Blend är inte goda. Det ska finnas en Prince-variant med som är rätt mild, eller ja - väldigt mild till och med, som jag tycker funkar helt okej om man inte är tobaksrökare. Själv brukar jag köra med Marlboro Gold eller egentligen det som finns till hands. Hade jag fått en Blend hade jag nog dock hellre rökt rent.
Citera
2015-09-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, testa med mindre tobak, jag tror det kan vara grejen, alternativt ditt val av tobak, Blend är inte goda. Det ska finnas en Prince-variant med som är rätt mild, eller ja - väldigt mild till och med, som jag tycker funkar helt okej om man inte är tobaksrökare. Själv brukar jag köra med Marlboro Gold eller egentligen det som finns till hands. Hade jag fått en Blend hade jag nog dock hellre rökt rent.

Men nu körde jag en ren joint och det kändes fortfarande lite för stark i tungan och röken. Ska jag minska storleken på jointen, den var ca 1g? Eller har jag fått tag på dålig weed?
Citera
2015-09-19, 21:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men nu körde jag en ren joint och det kändes fortfarande lite för stark i tungan och röken. Ska jag minska storleken på jointen, den var ca 1g? Eller har jag fått tag på dålig weed?
Alltså. När jag inte har tolerans så röker jag kanske 0,2, 0,3 åt gången och det brukar i regel göra mig rätt allt från helt jävla superförstörd till mysstekt men om toleransen är i skick och det inte är sämre än det som säljs på gatan här så räcker det alltid. Röker du hela spliffen på en gång eller röker du den i omgångar? Behöver du röka hela engramsjollen för att känna dig nöjd så är det antingen riktigt dåligt gräs eller din tolerans som är skyhög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in