2015-08-31, 09:19
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Tänkte testa marijuana mot smärta. Jag har aldrig rökt förut och undrar om det är något jag ska tänka på som nybörjare?

Vad för smärta? så bra fungerar inte cannabis mot smärta. Eller beror iof på vad det är för typ av smärta. Är det något som uppkommit på grund av tex inflammationer funkar det, funkar mot nervsmärtor mm också. Migrän är det bra till också. Annan smärta än det är det nog inte så bra mot.
Börja rök lite. Bättre att du röker för lite och testar dig fram. Än att du röker för mkt första gången.
Citera
2015-08-31, 17:36
Medlem
Tackar allra ödmjukast för hjälpen. Jag testar försiktigt och ser om det funkar. Anledningen till att jag vill testa är att jag var på apoteket häromdagen och blev lite skraj över alla mediciner som skrivs ut till mig ,Citalopram, Voxra, Propavan, Atarax, Sobril samt vid smärta i ryggen, Tramadol och Paraflex. Läst att det jag får som inte gäller ryggen inte får tas med tramadol. Hoppas att gräs kanske kan ersätta ett gäng av medicinerna.
Citera
2015-08-31, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Tackar allra ödmjukast för hjälpen. Jag testar försiktigt och ser om det funkar. Anledningen till att jag vill testa är att jag var på apoteket häromdagen och blev lite skraj över alla mediciner som skrivs ut till mig ,Citalopram, Voxra, Propavan, Atarax, Sobril samt vid smärta i ryggen, Tramadol och Paraflex. Läst att det jag får som inte gäller ryggen inte får tas med tramadol. Hoppas att gräs kanske kan ersätta ett gäng av medicinerna.

Ta det försiktigt med cannabisen om du inte mår så psykiskt bra. Det funkar inte så bra mot fysisk smärta. Och eftersom du får tramadol antar jag att det är mer än migrän.

Jag företräder gärna cannabis rent medicinskt men då ska man veta mer om de psykiska problemen. Cannabis kan fungera väldigt bra mot en del psykisk ohälsa men i en del fall ska man hålla sig borta. Cannabis är inte bra för alla alltid.
Citera
2015-08-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Ta det försiktigt med cannabisen om du inte mår så psykiskt bra. Det funkar inte så bra mot fysisk smärta. Och eftersom du får tramadol antar jag att det är mer än migrän.

Jag företräder gärna cannabis rent medicinskt men då ska man veta mer om de psykiska problemen. Cannabis kan fungera väldigt bra mot en del psykisk ohälsa men i en del fall ska man hålla sig borta. Cannabis är inte bra för alla alltid.

Jag ska tänka på det. Jag tänker ta det försiktigt och inte sätta ut för mycket av de andra läkemedlen innan jag sett resultatet av cannabisen. Möjligen minskar jag på dosen av Voxra eftersom den verkar på dopaminsystemet.
Citera
2015-08-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drFish

Jag tänkte på det efter att jag läst om den där killen som blev friad i veckan. Jag har ett diskbrock och upplever inte att Tramadol hjälper speciellt bra när jag har som mest ont.
Citera
2015-08-31, 22:29
Medlem
The.Swedes avatar
Jag har inte läst att någon skrivit om detta, kanske bara är jag Men på "ett gram" grönt så röker jag en fjärdedel för att få det ruset jag finner behagligt, men när det gäller brunt så blir det en åttondel för att få samma slags rus, så jag kan röka dubbelt så många gånger på brunt än grönt. Någon som hört eller har samma "problem"? Eller kan det vara så att jag fått tag på något riktigt potent?
Citera
2015-08-31, 23:06
Medlem
Hej, vart kan man köpa rullpapper o andra tillbehör i Lund? Finns det någon kiosk nånstans som säljer?
Citera
2015-09-01, 00:27
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
Hej, vart kan man köpa rullpapper o andra tillbehör i Lund? Finns det någon kiosk nånstans som säljer?
90% butiker säljer iallafall rizzla, och självklart säljer ju också alla tobaksbutiker rullpapper. (eller jag trodde det var uppenbart...)
Citera
2015-09-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Jag har inte läst att någon skrivit om detta, kanske bara är jag Men på "ett gram" grönt så röker jag en fjärdedel för att få det ruset jag finner behagligt, men när det gäller brunt så blir det en åttondel för att få samma slags rus, så jag kan röka dubbelt så många gånger på brunt än grönt. Någon som hört eller har samma "problem"? Eller kan det vara så att jag fått tag på något riktigt potent?

Ofta brukar THC halten i brunt ligga en bit över det gröna
Citera
2015-09-01, 02:14
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schkeel
Ofta brukar THC halten i brunt ligga en bit över det gröna
Har för mig att jag läst att hasch oftast görs med indica plantor som har en relativt låg thc halt. Och därför kommer tanken om att "hasch gör dig trött och såsig medans gräs gör dig glad"
Citera
2015-09-01, 02:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Har för mig att jag läst att hasch oftast görs med indica plantor som har en relativt låg thc halt. Och därför kommer tanken om att "hasch gör dig trött och såsig medans gräs gör dig glad"
Ja, det stämmer mer eller mindre. Givetvis får ju haschet liknande rusegenskaper som råvaran. Det är en gammal myt som behöver krossas så hårt att den inte går att hitta igen.
Citera
2015-09-01, 07:29
Medlem
BigFatCones avatar
Leafly hade ett gäng bra tips; https://www.leafly.com/news/cannabis...-cannabis-high
Egentligen är dom flesta rätt självklara men det kan vara bra att posta dom ändå. Det där med svartpeppar ska jag komma ihåg att testa. Hade ju varit hur schysst som helst om det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in