2014-06-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Ja, är/var hon god man så blir hennes läge ett annat i mina ögon.
Om hon varit naiv? Ja absolut!
Offerkoftan? Svårt att säga, absolut inte om hennes egen/egna ungar blivit utsatta de med vilket vi inte vet något om eftersom barnens namn inte lämnas ut. Om inte? Tror att hon som är skuld till att ha dragit dit fanskapet är grymt skakad nu. Det hade i alla fall jag varit.
Lustigt nog, måste jag säga, har bara 2 barn tagits ur dagiset sedan allt började komma fram. Däremot tycks fler söka sig dit med sina barn.
Maggan behöver nog kanske inte nån offerkofta ens?

Nu är ju förövaren borta liksom föreståndaren samt troligen de drabbade 13 barnen.

Nu finns det inte väl inget att oroa sig för.

Kan visst också vara ett sätt att visa sitt stöd för föreståndaren.
Citera
2014-06-15, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Även jag har arbetat med människor hela vuxna livet, i lite drygt 30 år nu. Främst såna med psykiska funktionshinder och annan psykisk ohälsa. Det du beskriver ser jag som tecken på att människor känner sig obekväma och inte som tecken på att de är sjuka.
Men sånt är livet, som tur är "ser" vi på olika sätt. Inget talar dock för att GM skulle haft några av de "tics" som du beskriver. Skulle kunna tänka mig att han var vältalig och rolig i sin roll som han tycks ha spelat i bybornas och dagispersonalens ögon, "En udda men snäll kille".

Jag har inte arbetat med personer med funktionshinder om ändå dom funnits i min miljö.

Jag bara menar att man kan "läsa av" personer mer eller mindre bra. Beroende på vilka glasögon man har.

Spontant tolkar jag det som att hans bror fått bära ett stort och övermäktigt lass.
Citera
2014-06-15, 01:53
Medlem
Anledningen till att förskolan bara "tappat" två barn och fler söker sig dit torde ju vara att just den här förskolan måste betraktas som en av de "säkraste" i landet att placera sina barn i. Inte ett blöjbyte kommer ske oövervakat under mycket, mycket lång tid framöver.
Citera
2014-06-15, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdame
Anledningen till att förskolan bara "tappat" två barn och fler söker sig dit torde ju vara att just den här förskolan måste betraktas som en av de "säkraste" i landet att placera sina barn i. Inte ett blöjbyte kommer ske oövervakat under mycket, mycket lång tid framöver.

Visst kan man väl tänka att denna förskola nu är den säkraste i hela landet men att det mitt i en
sådan här eländig händelse skulle bildas ett kösystem av ivriga föräldrar som vill in i lokalerna
med sina barn har jag väldigt svårt att tro på. Denna bedrövelse måste naturligtvis satt sina spår.

Trots allt skall väl en utredning påbörjas efter att domen mot JS vunnit laga kraft, den
utredningen skulle naturligtvis påbörjats omedelbart men på något underligt vis har man valt att
lägga detta på is och endast en informatör har uttalat sig eftersom skolchefen inte vill svara
på medias frågor och istället hänvisar Johansson fegt media till denna mupp till informatör.

Nu ser jag att det florerar rykten att även Drottmans barn kan ha blivit utsatta för övergrepp
på förskolan, vilket naturligtvis ifall det stämmer är lika hemskt som det är för alla andra
föräldrar och barn som blivit drabbade men trots detta måste man skilja på sin roll som förälder
och på rollen som ansvarig förskolechef. Man kan väl inte som förälder nöja sig med att en
hjärnskadad medicinerande praktikant med avvikande beteende och tankerusningar ensam skall fungera som facit till att detta elände kunnat ske, det borde ju var och en hålla med om.
Citera
2014-06-15, 22:05
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Är GM outad med namn och bild? Isf vilken sida? Länk?
Citera
2014-06-15, 22:32
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Är GM outad med namn och bild? Isf vilken sida? Länk?

http://www.exponerat.info/wp-content/uploads/2014/04/2014-04-09-20-25-29_Joakim-Kokko-Stranke_pedofil.jpg
Citera
2014-06-15, 22:43
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
http://www.exponerat.info/wp-content/uploads/2014/04/2014-04-09-20-25-29_Joakim-Kokko-Stranke_pedofil.jpg

Tack.

Han ser vidrig ut.
Citera
2014-06-15, 22:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Tack.

Han ser vidrig ut.

Ja fyfan =(
Citera
2014-06-15, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Visst kan man väl tänka att denna förskola nu är den säkraste i hela landet men att det mitt i en
sådan här eländig händelse skulle bildas ett kösystem av ivriga föräldrar som vill in i lokalerna
med sina barn har jag väldigt svårt att tro på. Denna bedrövelse måste naturligtvis satt sina spår.

Trots allt skall väl en utredning påbörjas efter att domen mot JS vunnit laga kraft, den
utredningen skulle naturligtvis påbörjats omedelbart men på något underligt vis har man valt att
lägga detta på is och endast en informatör har uttalat sig eftersom skolchefen inte vill svara
på medias frågor och istället hänvisar Johansson fegt media till denna mupp till informatör.

Nu ser jag att det florerar rykten att även Drottmans barn kan ha blivit utsatta för övergrepp
på förskolan, vilket naturligtvis ifall det stämmer är lika hemskt som det är för alla andra
föräldrar och barn som blivit drabbade men trots detta måste man skilja på sin roll som förälder
och på rollen som ansvarig förskolechef. Man kan väl inte som förälder nöja sig med att en
hjärnskadad medicinerande praktikant med avvikande beteende och tankerusningar ensam skall fungera som facit till att detta elände kunnat ske, det borde ju var och en hålla med om.
Jag tror inte att händelsen varit sådan bra reklam för förskolan, att det är det som lockat rekordmånga barn till dagiset. I grannkommunen Mönsterås förökar man sig som aldrig förr. Om det är likadant i Rudatrakten är det nog en troligare förklaring till köbildningen.
Citera
2014-06-16, 11:39
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har svårt att se att man kan påstå att man sett någon av dessa störningar, som krävs för fängelseförbud:
Allvarlig psykisk störning är:
  • psykotiska tillstånd med starka symptom på förvirring, tankestörningar, hallucinationer eller vanföreställningar
  • depression utan psykotiska symptom, men med stark självmordsrisk
  • svårare personlighetsstörningar med genombrott av psykotisk karaktär, eller starkt tvångsmässigt beteende

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allvarlig_psykisk_st%C3%B6rning

Men jag kan ha fel, jag har ofta fel. . . .

Nu känner jag inte hur det fungerar i praxis i Sverige, men i Danmark kan man anbringa folk med personlighetsstörningar om återfallsrisken är stor och störningen gör det otroligt att personen kan rehabiliteras. Så om nu denna man är pedofil och dessutom har beteendemässiga problem beroende på en permanent skada, så verkar inte fängelse optimalt. Men allt beror såklart på kriterierna för ena och andra. Ska mannen vara psykotisk, vilket han inte verkar vara, så är han ute nästa vecka och kan säkert gå till DO om hans mamma känner en sigenare.
Citera
2014-06-16, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nu känner jag inte hur det fungerar i praxis i Sverige, men i Danmark kan man anbringa folk med personlighetsstörningar om återfallsrisken är stor och störningen gör det otroligt att personen kan rehabiliteras. Så om nu denna man är pedofil och dessutom har beteendemässiga problem beroende på en permanent skada, så verkar inte fängelse optimalt. Men allt beror såklart på kriterierna för ena och andra. Ska mannen vara psykotisk, vilket han inte verkar vara, så är han ute nästa vecka och kan säkert gå till DO om hans mamma känner en sigenare.
Så var det i Sverige också tidigare. Nu är det med psykdömda som med livstidsdömda. De släpps inte ut i onödan.
Citera
2014-06-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdame

Nu vet inte jag vilken ålder det är på dessa två barn men jag skulle kunna tänka mig att själva lokalerna och omgivningen är traumatiserande för barnen. Framkallar minnen av vad som hänt. Kanske är dessa barn lite äldre och själva vägrar gå tillbaka till förskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in