2014-06-14, 21:39
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag betvivlar inte hennes goda avsikter.

Däremot omdömet och ansvaret över små barn samt brist på övervakning av en "sådan praktikant".

Man behöver ju inte vara den skarpaste kniven i lådan för att räkna ut vad en person med nedsättning och höga halter av testestoron plus små barn kan ställa till med. Ingen bra kombo direkt.

Du vet att det inte går att se på nåns utsida vad den har för intentioner, testosteronnivå eller läggning va?
Citera
2014-06-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Du vet att det inte går att se på nåns utsida vad den har för intentioner, testosteronnivå eller läggning va?

Det vet jag. Därför behöver man använda Insidan!
Citera
2014-06-14, 21:42
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Alltså för att förtydliga, jag är inte ute efter Drottman av personliga skäl men hon har ju om det stämmer det som lifestyle (eller vad nicket hette) skrev huvudansvaret till att JS kunnat begå de brott han begått, då finner jag det märkligt att hon sluppit så lindrigt undan.

Tänkte du på om hon var God man för puckot? Ja, då borde hon haft en del kunskap och erfarenhet av honom och kanske funderat igenom det liiiite till....
Tänkte du mer på att det var hon som släpade dit skiten så tror jag att hon i sin enfald bara ville hjälpa ett stackars pucko och det slog slint så in i helskotta....
Citera
2014-06-14, 21:43
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Det vet jag. Därför behöver man använda Insidan!

Och det gör man hur? Skulle de tagit testosteronprover och kollat om han fick stånd av barnporr?
Citera
2014-06-14, 21:47
Medlem
Citat:
Och det gör man hur? Skulle de tagit testosteronprover och kollat om han fick stånd av barnporr?

Inte alls. Vanligt sunt bondförnuft och erfarenhet är allt som behövs. Och Ansvar. Konstigare än så är det inte.

EDIT. Vilket föreståndaren borde haft.
Senast redigerad av Remark 2014-06-14 kl. 21:50.
Citera
2014-06-14, 21:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tänkte du på om hon var God man för puckot? Ja, då borde hon haft en del kunskap och erfarenhet av honom och kanske funderat igenom det liiiite till....
Tänkte du mer på att det var hon som släpade dit skiten så tror jag att hon i sin enfald bara ville hjälpa ett stackars pucko och det slog slint så in i helskotta....

Det är hennes godmanskap jag tänker på bland annat, om hon nu är god man för honom så borde hon ha skapat sig en uppfattning om den som hon företräder i vissa situationer.

Jag undrar om hon bara varit otroligt naiv eller om hon i det här läget väljer att dra på sig offerkoftan för att dölja sitt misstag?
Citera
2014-06-14, 21:55
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Inte alls. Vanligt sunt bondförnuft och erfarenhet är allt som behövs. Och Ansvar. Konstigare än så är det inte.

EDIT. Vilket föreståndaren borde haft.

Kan jag hålla med om men samtidigt är det väldigt lätt att göra misstag, hur dyra de än är. Att använda sunt bondförnuft och sin erfarenhet gör inte att man inte riskerar att bli lurad. Du har, statistiskt sett, antagligen missat att du träffat på diverse kvinnomisshandlare, tjuvar, narkotikamissbrukare, människor som lider av psykisk ohälsa etc utan att ha en aning om det. Det syns inte alltid på utsidan vem man är eller hur man är. Det du har är förutfattade meningar om människor, vilket inte alls är ovanligt att man har.
Citera
2014-06-14, 21:55
Medlem
Citat:
Det är hennes godmanskap jag tänker på bland annat, om hon nu är god man för honom så borde hon ha skapat sig en uppfattning om den som hon företräder i vissa situationer.

Jag undrar om hon bara varit otroligt naiv eller om hon i det här läget väljer att dra på sig offerkoftan för att dölja sitt misstag?

Hon hade ett eget barn på den förskolan och tydligen har han förgripit sig på ett syskon också. Om det rör hennes barn vet väl ingen, men hon kan likväl vara drabbad.
Citera
2014-06-14, 22:00
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:

Ja, är/var hon god man så blir hennes läge ett annat i mina ögon.
Om hon varit naiv? Ja absolut!
Offerkoftan? Svårt att säga, absolut inte om hennes egen/egna ungar blivit utsatta de med vilket vi inte vet något om eftersom barnens namn inte lämnas ut. Om inte? Tror att hon som är skuld till att ha dragit dit fanskapet är grymt skakad nu. Det hade i alla fall jag varit.
Lustigt nog, måste jag säga, har bara 2 barn tagits ur dagiset sedan allt började komma fram. Däremot tycks fler söka sig dit med sina barn.
Maggan behöver nog kanske inte nån offerkofta ens?
Citera
2014-06-14, 22:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, är/var hon god man så blir hennes läge ett annat i mina ögon.
Om hon varit naiv? Ja absolut!
Offerkoftan? Svårt att säga, absolut inte om hennes egen/egna ungar blivit utsatta de med vilket vi inte vet något om eftersom barnens namn inte lämnas ut. Om inte? Tror att hon som är skuld till att ha dragit dit fanskapet är grymt skakad nu. Det hade i alla fall jag varit.
Lustigt nog, måste jag säga, har bara 2 barn tagits ur dagiset sedan allt började komma fram. Däremot tycks fler söka sig dit med sina barn.
Maggan behöver nog kanske inte nån offerkofta ens?

Nej inte om det stämmer vad smålandtintin skriver, ingen tar upp hennes ansvar för att övergreppen kunnat äga rum, då behövs ingen offerkofta alls, är det så blir affären fan så mycket mer sunkig.

Är det hennes engagemang för Ruda och alla barnen som gör henne immun mot kritik?

Vad gör tredje statsmakten, gräver den alls eller har den somnat om?
Senast redigerad av Reimer 2014-06-14 kl. 22:20.
Citera
2014-06-14, 22:09
Medlem
Citat:
Kan jag hålla med om men samtidigt är det väldigt lätt att göra misstag, hur dyra de än är. Att använda sunt bondförnuft och sin erfarenhet gör inte att man inte riskerar att bli lurad. Du har, statistiskt sett, antagligen missat att du träffat på diverse kvinnomisshandlare, tjuvar, narkotikamissbrukare, människor som lider av psykisk ohälsa etc utan att ha en aning om det. Det syns inte alltid på utsidan vem man är eller hur man är. Det du har är förutfattade meningar om människor, vilket inte alls är ovanligt att man har.

Jag vet att det inte alltid syns på utsidan.

Men jag har arbetat med människor hela mitt vuxna liv och då adderar man andra saker ... t.ex. fladdrande blick, vrida händerna, byta ställning, ryckningar, byte av ämne, harklingar .....

Sättet att uttrycka sig på, urvalet av ord, meningar ...

Jag sitter inte och prickar av i en krysslista utan skapar mig en bild av personen jag pratar med. Ganska förutsättningslöst, inbillar jag mig.

Omedvetet - det tror jag fler än jag gör.
Senast redigerad av Remark 2014-06-14 kl. 22:15.
Citera
2014-06-14, 22:17
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Jag vet att det inte alltid syns på utsidan.

Men jag har arbetat med människor hela mitt vuxna liv och då adderar man andra saker ... t.ex. fladdrande blick, vrida händerna, byta ställning, ryckningar, byte av ämne, harklingar .....

Även jag har arbetat med människor hela vuxna livet, i lite drygt 30 år nu. Främst såna med psykiska funktionshinder och annan psykisk ohälsa. Det du beskriver ser jag som tecken på att människor känner sig obekväma och inte som tecken på att de är sjuka.
Men sånt är livet, som tur är "ser" vi på olika sätt. Inget talar dock för att GM skulle haft några av de "tics" som du beskriver. Skulle kunna tänka mig att han var vältalig och rolig i sin roll som han tycks ha spelat i bybornas och dagispersonalens ögon, "En udda men snäll kille".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in