Citat:
Ursprungligen postat av
Amsterdame
Anledningen till att förskolan bara "tappat" två barn och fler söker sig dit torde ju vara att just den här förskolan måste betraktas som en av de "säkraste" i landet att placera sina barn i. Inte ett blöjbyte kommer ske oövervakat under mycket, mycket lång tid framöver.
Visst kan man väl tänka att denna förskola nu är den säkraste i hela landet men att det mitt i en
sådan här eländig händelse skulle bildas ett kösystem av ivriga föräldrar som vill in i lokalerna
med sina barn har jag väldigt svårt att tro på. Denna bedrövelse måste naturligtvis satt sina spår.
Trots allt skall väl en utredning påbörjas
efter att domen mot JS vunnit laga kraft, den
utredningen skulle naturligtvis påbörjats omedelbart men på något underligt vis har man valt att
lägga detta på is och endast en informatör har uttalat sig eftersom skolchefen inte vill svara
på medias frågor och istället hänvisar Johansson fegt media till denna mupp till informatör.
Nu ser jag att det florerar rykten att även Drottmans barn kan ha blivit utsatta för övergrepp
på förskolan, vilket naturligtvis ifall det stämmer är lika hemskt som det är för alla andra
föräldrar och barn som blivit drabbade men trots detta måste man skilja på sin roll som förälder
och på rollen som ansvarig förskolechef. Man kan väl inte som förälder nöja sig med att en
hjärnskadad medicinerande praktikant med avvikande beteende och tankerusningar ensam skall fungera som facit till att detta elände kunnat ske, det borde ju var och en hålla med om.