2014-06-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Ja fy fan vilken vidrig läsning åklagarens stämningsansökan var..

Det som skrämmer lite nu är väl att han anses ha en psykisk störning och döms till vård. Jag är inte jättepåläst, men är inte det i våra ögon ett mildare straff?
Här önskar man ju att han åtminstone hade landat på Hall, eller Kumla...
Vård kan man nog i de flesta fall utgå från är ett hårdare straff med betydligt större isolering och mindre friheter.
Citera
2014-06-11, 22:01
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo han lär väl få sitta med Anders Eklund och andra likasinnade. Tyvärr.. var ju ett mysreportage i nån av kvällsblaskorna därr de beskrev hur Anders Eklund trivdes när han stod vid grillen och fixade mat åt de andra pedofilerna han sitter med, vidrigt..

Var kan man läsa samtliga åtalspunkter med beskrivningar av vad han gjort osv?

Det betyder inte att han går helt säker
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2521428-anders-eklund-misshandlad-pa-norrtaljeanstalten
Citera
2014-06-11, 22:05
Medlem
Men nästan lika sjukt är övrig dagispersonal som inte reagerar på att det kommer in en ung kille, som skall praktisera och nästan genast gör sig ensam med barnen.

Detta får mina förutfattade meningar om blaserad dagispersonal att bekräftas än mer.

Off t.
Hade det varit mitt barn hade jag absolut tagit saken i egna händer vid givet tillfälle. Statens rättvisa hade inte betytt ett skit för mig. Fängelse är bara ett förvar.
Citera
2014-06-11, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Men nästan lika sjukt är övrig dagispersonal som inte reagerar på att det kommer in en ung kille, som skall praktisera och nästan genast gör sig ensam med barnen.

Detta får mina förutfattade meningar om blaserad dagispersonal att bekräftas än mer.

Off t.
Hade det varit mitt barn hade jag absolut tagit saken i egna händer vid givet tillfälle. Statens rättvisa hade inte betytt ett skit för mig. Fängelse är bara ett förvar.
Exakt!Fattar inte att de inte stängt dagiset!Bor det uteslutande banjospelande WT-puckon i denna byggd?
Citera
2014-06-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej av vad som framkommit så har han inga egna barn, däremot så lär han ha en hjärnskada efter en trafikolycka enligt uppgifter som framkommit i tråden.

Om så är fallet så kan det ju i den finnas en förklaring till vad som gått fel hos honom.

Aha, så om man krockar med bilen imorgon, löper man risken att bli pedo? Dummaste jag läst på länge, om det nu är det du föreslår.
Senast redigerad av glendale 2014-06-11 kl. 22:21.
Citera
2014-06-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Off t.

"Dagispersonal" har numera en 3.5 årig lång universitetsutbildning i grunden. Att säga att dom, som ägnat så mycken möda och pengar för att arbeta med barn, sedan skulle nonchalera sin pedagogiska uppgift.

Det är oförskämt!

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.
Citera
2014-06-11, 22:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Aha, så om man krockar med bilen imorgon, löper man risken att bli redo? Dummaste jag läst på länge, om det nu är det du föreslår.

Inte för att jag förstår vad du menar men om det är konstaterat att GM har en svår hjärnskada efter en bilolycka skulle det inte kunna förklara hans abnorma beteende?

Har du inget bättre att skriva om så vill jag i all vänlighet be dig att sluta citera mig.

Enligt uppgift i tråden var GM med om en svår bilolycka med påföljande skador i hjärnan, han har enligt uppgift i tråden en god man som företräder honom i ekonomiska spörsmål, fan vet hur han fungerar egentligen.
Citera
2014-06-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Dagispersonal" har numera en 3.5 årig lång universitetsutbildning i grunden. Att säga att dom, som ägnat så mycken möda och pengar för att arbeta med barn, sedan skulle nonchalera sin pedagogiska uppgift.

Det är oförskämt!

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.

Jaså, och med den eminenta utbildningen i bagaget har denna pedofil fått härja fritt.
Med 3.5 års utbildning borde de ha fått lära sig hur barn reagerar efter en sådan kränkning.

Och du bör också veta att efter ett x antar år är man inte lika pepp och alert på en arbetsplats, det vet alla som någonsin har jobbat, men skillnaden mellan en kontorist och en dagispersonal är att dagispersonal har hand om levande varelser.
Citera
2014-06-11, 22:31
Medlem
Hasse Aro i 22-nyheterna i TV4 (ej ordagrant):
Den misstänkte har erkänt.
Den misstänkte förstår att andra anser att han har gjort något otillåtet. Oklart vad han själv anser om sitt handlande. En polis säger att den misstänkte verkar ha andra normer.
Hasse Aro har gått igenom tidigare fall och kan se att det ofta är tillfällig personal som förbryter sig mot barn, inte anställda. Flera av dessa har inte haft tidigare domar. Det verkar behövas någon annan typ av kontroll i tillägg till kontroll i belastningsregistret.
Kommunen har njuggt valt att nöja sig med "tillsyn" som är en del av det ständigt pågående kvalitetssäkringsarbetet. Det är anmärkningsvärt att kommunen inte anser sig behöva göra en särskild utredning, trots att brottet är det värst hittills i landet.
Klok kille, Aro.
Senast redigerad av Yasker 2014-06-11 kl. 22:35.
Citera
2014-06-11, 22:32
Medlem
Citat:
Inte för att jag förstår vad du menar men om det är konstaterat att GM har en svår hjärnskada efter en bilolycka skulle det inte kunna förklara hans abnorma beteende?

Har du inget bättre att skriva om så vill jag i all vänlighet be dig att sluta citera mig.

Enligt uppgift i tråden var GM med om en svår bilolycka med påföljande skador i hjärnan, han har enligt uppgift i tråden en god man som företräder honom i ekonomiska spörsmål, fan vet hur han fungerar egentligen.

Tips om var det uppgiften finns. Tacksam.

Om han därmed har fått hjärnskador som lett till detta så är han att betrakta som medicinskt "störd" dvs han kan inte rå för att vissa synapser i hjärnan inte fungerar som dom ska. Då bör skulden snarast hamna hos läkarvården än på hans axlar.
Citera
2014-06-11, 22:32
Bannlyst
Denna person har inget att frukta efter vården/straffet!Det är ingen som kommer göra något mot vare sig honom eller hans efterblivna familj!
Citera
2014-06-11, 22:35
Medlem
Citat:

Knepigt att han enligt läkaren lidit av en allvarlig psykisk störning vid övergreppen som ju pågick ifrån dag 1 och framåt. Killen har alltså jobbat på förskolan och varit hjärnskadad och psykiskt störd ifrån dag 1 och under flera dagar våldfört sig på barnen. Helt fruktansvärt att hans sjukdom varit dold (?) för fröknarna så pass att ingen anat ett skit. Han måste ju vara en jävla dr Jekyll och Mr Hyde?

Knepigt också att han klarat skolan och att spela teater med sin hjärnskada, men när det gäller dagisarbetet har den fått honom att flippa ur totalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in