2014-05-09, 19:38
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det är redan klart med t.ex. kinesiska investeringar på Krim. Bl.a. i stora järnvägsbyggen. Ex.vis så har det beslutats om en bil och järnvägsbro som sammanbinder halvön med det övriga Ryssland.
Väst är inte allt när det gäller ekonomi.

Det enda mig veterligen som är klart är djuphamnen på Krim och en pipeline från Krim till Kina, pipelinen kommer inte att påbörjas förrän 2017 och djuphamnen går på ungefär $1,2b.
Vidare har Kina fått garantier för att en del av investeringarna ska göras i Yuan.
Bron över Kerch är inte ens i planeringsstadiet, en kinesisk entreprenör vill bygga en bro men ingen ritning finns och kineserna vill ha monopol på byggprojekt på Krim, något som ryssarna knappast gillar (men kan tvingas gå med på).

Kineserna är inga dumungar heller, den gas som levereras slutligen kommer naturligtvis att ha en ganska så bra rabatt, så det kommer att skada Putins enda garanterade inkomst. Kinesers investeringar leder inte ofta till positiva effekter för den lokala ekonomin, se bara på infrastrukturprojekt i Afrika. Kinesisk arbetskraft används, betald i Yuan, och det färdiga strukturprojekten leder ofta till rabatterade naturtillgångar som på sikt skadar landet.

Visst är det en politisk seger, men för ryssarna är det mer en Pyrrhusseger.
2014-05-09, 19:43
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Notera att svensk media åter igen förråder sitt folk genom mediatystnad kring denna händelse.
Det är noterat. Nu sitter de i sina redaktionsmöten och diskuterar hur nu detta skall hanteras. Sent omsider när det inte går att tiga längre blir det någon halvdan redogörelse.
2014-05-09, 19:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Obeväpnade civila skjuts ner av juntans "armé"
https://www.youtube.com/watch?v=mEJx-t6ahGg
Det är fan inte klokt!!

Om du kollar från denna vinkel ser du att de inte var så obeväpnade. Kolla från 2:50 innan killen blir skjuten så ser du vem som skjuter först.
https://www.youtube.com/watch?v=8levXLq6fjk
2014-05-09, 19:52
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag är lite trött att se frågan du ställer 02-02-2012 i varenda inlägg du gör i den här tråden så jag försöker svara istället. Jag vet tyvärr inte varför han inte bryr sig om dig.

Oddessa är en av dom största städerna i Ukraina och från 1920 hade staden ett speciellt oberoende domsrätt. Staden anser sig vara kosmopolitisk och att en del vill ha större oberoende skulle inte heller förvåna mig då federalister, separtister och högra sektorn härjar i övriga landet. Staden har alltid fungerar bra med olika kulturer, religoner och nationaliteter så det var väl därför Kiev var tvungen att skicka dit högra sektorn från väster för folket i Odessa skulle inte ha utfört en massaker på oliktänkande.

Mer bra läsning här:
The Independent, 7 maj 2014
Ukraine crisis: The Odessa file - how a cultural melting pot boiled over into sectarian strife
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/ukraine-crisis-the-odessa-file--how-a-cultural-melting--pot-boiled-over-into-sectarian-strife-933432 8.html

Jag är bara less på att han slänger omkring sig med påstående som saknar förankrad grund i verkligheten.

Ja, intressant läsning om Odessa, har dock inte så mycket att göra med mitt inlägg. Det finns ingen majoritet som stödjer självständighet från Ukraina i Odessa.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om du kollar från denna vinkel ser du att de inte var så obeväpnade. Kolla från 2:50 innan killen blir skjuten så ser du vem som skjuter först.

Intressant att så mycket kan skilja beroende på vems vinkel man ser det ifrån (både bokstavligt och bildligt talat).

EDIT: Vilken av filmerna tror ni man får se på Russia Today ?
Senast redigerad av teflonpannan69 2014-05-09 kl. 19:59.
2014-05-09, 19:55
Medlem
Citat:

Ja, är det kamerakillen som blir skjuten?
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Killen blir skjuten 2:40, vilket man ser på reaktionen från folket. För övrigt hör man mqssor med skott, utan att se vilka som skjuter. Är väl inte helt otänkbart att det fanns någon beväpnad i folkmassan.
Bannlyst
Citat:
Du har videon och det är totalt omöjligt att undvika se de civila som faller.

Jag tror mer att det är så att det är du som ser precis det du vill se och sen fyller du i de intellektuella och logiska luckorna på egen hand efter den troendemall du bestämt dig för är sanningen.
Civila faller dessutom ibland i strid. Särskilt när de väljer att befinna sig mitt i den.

Citat:
Här är en annan video, kolla 00:30:

Men din töntiga lilla snorunge. När ditt första klipp faller på sin egen orimlighet och du ombeds styrka vad du påstått, så hoppar du direkt vidare till en helt ny film?

Citat:
Obeväpnade civila skjuts ner av juntans "armé"
https://www.youtube.com/watch?v=mEJx-t6ahGg
Det är fan inte klokt!!

Du glömde säga att de faktiskt anfaller armén också.
Fast du kanske är en av de där som tycker att G8-upploppare och Toppmötesterrorister också är oskyldiga när de skjuts efter att ha försökt mörda poliser med stenar och plank med spik i...

Det är en sak att vara en obeväpnad civil och en helt annan att delta i ett upplopp, tycker du inte?
2014-05-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Nej du, människor är mycket men det beteende som syns kommer från en visshet att de inte kommer att bli beskjutna på allvar.

Som du ser på denna video så handlar det om mod. Eller dumhet om du så vill. Soldaterna har redan mördat en civil, efter det ser jag bara modiga civila som sekunderna innan fick veta vad dessa fascister är kapabla till. Det är inte direkt tal om vådaskott heller. Mord.

http://www.liveleak.com/view?i=bfb_1399649998
2014-05-09, 20:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Killen blir skjuten 2:40, vilket man ser på reaktionen från folket. För övrigt hör man mqssor med skott, utan att se vilka som skjuter. Är väl inte helt otänkbart att det fanns någon beväpnad i folkmassan.

Du ser ju tydligt hur en snubbe riktar en pistol skjuter flera skott mot militären som backar som inte vill ha konfrontation. Personer rör sig dock fortfarande framåt. Militären svarar med verkanseld. Om inte en soldat skulle göra det så skulle han vara en död soldat...
2014-05-09, 20:03
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagon.Ister
Jag tror mer att det är så att det är du som ser precis det du vill se och sen fyller du i de intellektuella och logiska luckorna på egen hand efter den troendemall du bestämt dig för är sanningen.
Civila faller dessutom ibland i strid. Särskilt när de väljer att befinna sig mitt i den.

Men din töntiga lilla snorunge. När ditt första klipp faller på sin egen orimlighet och du ombeds styrka vad du påstått, så hoppar du direkt vidare till en helt ny film?

Du glömde säga att de faktiskt anfaller armén också.
Fast du kanske är en av de där som tycker att G8-upploppare och Toppmötesterrorister också är oskyldiga när de skjuts efter att ha försökt mörda poliser med stenar och plank med spik i...

Det är en sak att vara en obeväpnad civil och en helt annan att delta i ett upplopp, tycker du inte?

Gillar ditt sätt att argumentera.
För övrigt hade det ökat din trovärdighet om du refererat till Maidan också, men det var förstås en annan sak...
Tråkigt när man går till personangrepp på någon du inte känner. Det innebär att jag inte kommer att diskutera med dig i fortsättningen
2014-05-09, 20:10
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Du ser ju tydligt hur en snubbe riktar en pistol skjuter flera skott mot militären som backar som inte vill ha konfrontation. Personer rör sig dock fortfarande framåt. Militären svarar med verkanseld. Om inte en soldat skulle göra det så skulle han vara en död soldat...
En personer skjuter några skott mot militären ca 2:50 med en pistol. Det är efter att militären skjutit den obeväpnade kameramannen, vilket sker cirka 2:36
2014-05-09, 20:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Som du ser på denna video så handlar det om mod. Eller dumhet om du så vill. Soldaterna har redan mördat en civil, efter det ser jag bara modiga civila som sekunderna innan fick veta vad dessa fascister är kapabla till. Det är inte direkt tal om vådaskott heller. Mord.

http://www.liveleak.com/view?i=bfb_1399649998
På segerdagen över fascismen försöker folket samlat driva undan nya fascister som fegt mördar sin egen befolkning. Det är bara att hoppad att de ansvariga blir hängda för detta. De förtjänar inte att skjutas. De skall hängas som Saddam.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in