Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Om du tittar noga igen på hela filmen efter skotten "bredvid" så ser du bl a att personen de först sköt på sårades i bröstet.
Jag avskyr taskigt gjord propagandafilm.. Ge mig exakt timestamp på de bitar som upprör dig istället så kan jag kolla.
Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Militär ockuperar deras gator och de ska inte ens ut och göra civilt motstånd?
Det är ingen ockupation.
Militären är deras egen, där för att bekämpa de tungt beväpnade element som verkar för att störta landet i kaos.
På vilket sätt hindrar detta folket i deras vardag, mer än de tungt beväpnade och utom toppkontroll grymt aggressiva terroristerna?
Vad protesterar de mot?
Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Det är i mina ögon otroligt modigt och hedervärt.
Men intellektuellt meningslöst, korkat och totalt verkningslöst.
Tycker de verkligen att det är ok att tungt beväpnade subversiva element ockuperar deras myndighetsbyggnader och tar gisslan?
If so, then let them have it.
De kommer ångra sig och krypa till korset och be om EU-hjälp när deras stad om 25 år har förvandlats till "Chicago under Maffians storhetstid" varpå EU kan svara: Fuck your Mother (Russia)!
Citat:
Ursprungligen postat av
pjabas
Här kan jag hålla med om att det är dumt och farligt för dem personligen. Själv hade jag nog aldrig vågat det.
Jag hade sprängt vagnen i luften.
Men i detta läge hade jag troligtvis låtit dem rulla vidare då jag tycker illa om ej toppstyrda och tungt beväpnade element som tar makt med våld och enbart kör fria val om de ackompanjeras av tungt beväpnade "säkerhetsgaranter" vid varje vallokal eftersom när det sker i andra länder så slutar det alltid med lidande för civilbefolkningen eftersom det alltid finns människor som inte vill leva som den nya makten vill att de skall leva.
Dessutom vet vi nog med mer eller mindre säkerhet att om allt detta hade utspelats i Ryssland istället så hade den staden förmodligen inte haft en enda levande civilperson kvar by now.
I Ryssland får du stryk av polis och militär om du enbart protesterar mot orättvisor till och med. Ställer du dig framför en stridsvagn på väg att bekämpa terrorister, så blir du skjuten rakt av och du kan vara glad om din familj inte därefter tas in till förhör (tortyr) för misstänkt samröre med terrorister.