2015-06-02, 00:55
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Får man bättre loot ju längre ned man går i rifts?
Nej det får du inte.
Citera
2015-06-02, 08:51
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jepp. Jag skulle vilja att en karaktär med full set gör kanske 100-200% mer i skada än en snubbe med fullt rare. Inte +1000000000% dmg som det är idag. Om man optimerar gems kan man komma upp ännu högre också.

En annan tråkig sak. Jag har ungefär 3 000 000 000 guld på min gubbe, utan att ha gjort något särskilt. Hittat vault 2-3 gånger. En maxlevlad gem kostar ungefär 10 000 000. Alltså, va i helvete? Finns det någon som inte har råd att maxa alla gems direkt? Både ekonomin och svårighetsgraderna i spelet verkar vara designade av treåringar. Hoppas detta är tillfälligt i väntan på en major patch. Kanske en andra expansion kan rädda läget.

Jag hoppas och gissar på att pengarna kommer kunna användas i framtiden. Kanske så att man kan köpa bloodshards eller någe för pengarna. Alternativt att det kommer kosta pengar att uppgradera leg gems. Säg att det skulle kosta 1B att uppgradera en level. Jag tror inte dom har glömt bort att alla users har massor med onödiga pengar. Eller jag hoppas rättare sagt

mvh B
Citera
2015-06-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Jag hoppas och gissar på att pengarna kommer kunna användas i framtiden. Kanske så att man kan köpa bloodshards eller någe för pengarna. Alternativt att det kommer kosta pengar att uppgradera leg gems. Säg att det skulle kosta 1B att uppgradera en level. Jag tror inte dom har glömt bort att alla users har massor med onödiga pengar. Eller jag hoppas rättare sagt

mvh B

Kanske kommer det nya sysemet för greater rift keys att bli en ny gold sink. Och för de som undrar vad jag menar med "nya systemet" så sa de i Play Your Way Thursday att man kommer kunna välja (köpa?) nycklar upp till den nivån man klarat av + en lvl.
Citera
2015-06-02, 12:44
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Får man bättre loot ju längre ned man går i rifts?

Nej men du får i snitt mer loot per kill. Observera i snitt, det är fortfarande RNG. Fler i partyt ger också mer loot.
Citera
2015-06-02, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Nej men du får i snitt mer loot per kill. Observera i snitt, det är fortfarande RNG. Fler i partyt ger också mer loot.

Är det verkligen bevisat? Var det inte så att folk jämförde hur många de fick av att köra fram till RG, och sen jämförde med full clears, men missade att räkna med att man väntar mer i stan och att man clearade till RG innan hälften av riften?
Citera
2015-06-02, 23:52
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Kommer vara den som är den så kan du länka någon officiell källa på det? Mig veterligen har rifts x% i drop rate och går man in på diablowiki så står det likadant. Har väldigt svårt att tro att de skulle höja värdet ju längre ner man kommer.
Citera
2015-06-03, 08:22
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Det finns ingenting som är i närheten av bekräftat gällande det här.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Kommer vara den som är den så kan du länka någon officiell källa på det? Mig veterligen har rifts x% i drop rate och går man in på diablowiki så står det likadant. Har väldigt svårt att tro att de skulle höja värdet ju längre ner man kommer.

Yesbox, det är statiskt droprate. Det som påverkar är party etc, inte vilken nivå i riften man är på.
Citera
2015-06-03, 10:47
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det finns ingenting som är i närheten av bekräftat gällande det här.

Yesbox, det är statiskt droprate. Det som påverkar är party etc, inte vilken nivå i riften man är på.

Det har vad jag vet inte sagts officiellt någonstans troligtvis eftersom det är så logiskt att det inte behövs. Vad är annars anledningen till att inte bara göra grift 1 om och om igen? Det måste ju vara det absolut effektivaste sättet att farma isf.

Testa själva köra 20 st level 1 grifts och sedan 20st 25+, lovar er att skillnaden är inte liten den är markant.
Vet inte hur stor skillnaden är mellan grift 20, 30, 40 och 50 men skillnad är det definitivt.
Citera
2015-06-03, 11:30
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Det har vad jag vet inte sagts officiellt någonstans troligtvis eftersom det är så logiskt att det inte behövs. Vad är annars anledningen till att inte bara göra grift 1 om och om igen? Det måste ju vara det absolut effektivaste sättet att farma isf.

Testa själva köra 20 st level 1 grifts och sedan 20st 25+, lovar er att skillnaden är inte liten den är markant.
Vet inte hur stor skillnaden är mellan grift 20, 30, 40 och 50 men skillnad är det definitivt.
Fast nu frågade han ju om rift och inte grift.
Citera
2015-06-03, 13:31
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Är det verkligen bevisat? Var det inte så att folk jämförde hur många de fick av att köra fram till RG, och sen jämförde med full clears, men missade att räkna med att man väntar mer i stan och att man clearade till RG innan hälften av riften?

Det jag upplever är att sista lvln i riften alltid är proppful med mobs och eliter. Brukar alltid va kaos och därför anser jag personligen att det är värt att köra full clear så länge det inte bara är blood shards man jagar efter.
Citera
2015-06-03, 14:31
Bannlyst
Citat:

Självklart får man mer loot av grift 40 än grift 10, det är väl en cap någonstans runt 41 (som med blood shards). Men frågan gällde vanliga rifts och hur långt in man clearar.
Citera
2015-06-03, 14:33
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Fast nu frågade han ju om rift och inte grift.

Då var det jag som missuppfattade

Jag har läst på flera ställen att T6 rifts ska vara "bättre" än grifts för legendaries men jag vet inte.. Tycker jag sällan får så mycket i rifts faktiskt. Och som kontrast till postaren nedan så får jag säga att jag aldrig märkt någon skillnad i floors på riften vad det gäller ordningen. Vissa är bättre än andra ja men ibland kommer de först så brukar personligen aldrig köra längre än RG då jag typ drunknar i rift keys ändå. Mer shards = mer legendaries så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in