2015-05-28, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Fast de gjorde dem med mening pgr av programmeringsyfte, så jo jag vet precis vad jag pratar om! Yttrar dig inte om saker du inte har någon aning om tack!

Ja, men om de skulle vara så nummerkåta som du säger så skulle de inte ha sänkt till 5-10% av de föregående numrerna, så ditt påstående är såklart falskt.
Citera
2015-05-28, 21:38
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Men du är en spelare som inte kan något om spelet, och vill göra massa ändringar som skulle försämra spelet. Släng upp dina förslag i en tråd på battle.net, så ska vi se vad du får för respons.

Jag poängterade uppenbara brister i spelet, som olinjär scaling och linearitet. Tror inte direkt du förstod mitt budskap.
Citera
2015-05-28, 22:02
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ja, men om de skulle vara så nummerkåta som du säger så skulle de inte ha sänkt till 5-10% av de föregående numrerna, så ditt påstående är såklart falskt.

På vilket sätt skulle det vara konstigt? Om nu siffrorna var så stora och de var tvugna rent programeringstekniskt sätt att sänka så är det väl rätt rimligt att sänka till 5-10%? Då har de fyra expansioner där de kan höja med 20% varje gång. Låter helt klart rimligt i mina öron.
Citera
2015-05-28, 22:10
Medlem
Efter att ha gett spelet en chans till en månad måste jag säga att jag tröttnad igen väldigt fort. Allt handlar bara om set items, du kan inte ens ha en okej build utan setbonusar.

Jag föredrar D2s skillträd där man fick planera lite vad man vill köra för gubbe samt att lägga ut statsen själv för att kunna böra gearen man ville använda. Sen förstår jag inte varför man gör statsen så in åt hellvete uppskalade i förhållande till varandra och varför all dps ska vara så in åt hellvete hög.

Tyckte det funka bra i d2 där man hade 2k liv så hade man mkt och en dmg på ett par tusen.

Nej för mig är spelet fortfarande en besvikelse tyvärr. Kommer nog föralltid vara en d2 fan boy.
Citera
2015-05-28, 22:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Efter att ha gett spelet en chans till en månad måste jag säga att jag tröttnad igen väldigt fort. Allt handlar bara om set items, du kan inte ens ha en okej build utan setbonusar.

Jag föredrar D2s skillträd där man fick planera lite vad man vill köra för gubbe samt att lägga ut statsen själv för att kunna böra gearen man ville använda. Sen förstår jag inte varför man gör statsen så in åt hellvete uppskalade i förhållande till varandra och varför all dps ska vara så in åt hellvete hög.

Tyckte det funka bra i d2 där man hade 2k liv så hade man mkt och en dmg på ett par tusen.

Nej för mig är spelet fortfarande en besvikelse tyvärr. Kommer nog föralltid vara en d2 fan boy.

Det är väl ny säsong i D2 nu också.
(Sorry för OffT)
Citera
2015-05-28, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag poängterade uppenbara brister i spelet, som olinjär scaling och linearitet. Tror inte direkt du förstod mitt budskap.

Nej, jag ska nog lyssna mer på mr plvl 200 som vill införa mer story mode. Seriöst, om du tycker att svårhetsgrad och dmg ska vara linjärt så får du tycka det, men det är inte någon uppenbar brist.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
På vilket sätt skulle det vara konstigt? Om nu siffrorna var så stora och de var tvugna rent programeringstekniskt sätt att sänka så är det väl rätt rimligt att sänka till 5-10%? Då har de fyra expansioner där de kan höja med 20% varje gång. Låter helt klart rimligt i mina öron.

För att om 4 teoretiska expansioner (som WoW aldrig kommer att få) så skulle man definitivt inte ha likadana servers som man använde under MoP.
Citera
2015-05-28, 23:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Nej, jag ska nog lyssna mer på mr plvl 200 som vill införa mer story mode. Seriöst, om du tycker att svårhetsgrad och dmg ska vara linjärt så får du tycka det, men det är inte någon uppenbar brist.

Haha, du är ju dum i huvudet. Ser du inte att andra poängterar problemet i tråden också? Är ju inte direkt breaking-news att Diablo 3 inte riktigt blev som majoriteten hoppats på.
Citera
2015-05-29, 00:39
Medlem
Citat:
Men du är en spelare som inte kan något om spelet, och vill göra massa ändringar som skulle försämra spelet. Släng upp dina förslag i en tråd på battle.net, så ska vi se vad du får för respons.

Tycker du spelet uppnår sin fulla kapacitet nu eller vad? Det är fruktansvärt tråkigt två veckor efter release av varje season. Vissa av hans idéer tycker jag var okej. Storyn bör verkligen fixas som han påpekade, extremt linjär. Sen att guld knappast används är föga roligt.

Slutligen tycker jag du ska slopa attityden annars blir diskussionen löjlig.
Citera
2015-05-29, 02:11
Bannlyst
Citat:
Haha, du är ju dum i huvudet. Ser du inte att andra poängterar problemet i tråden också? Är ju inte direkt breaking-news att Diablo 3 inte riktigt blev som majoriteten hoppats på.

Nej, men de flesta av dina idéer var ju inte förbättringar i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Tycker du spelet uppnår sin fulla kapacitet nu eller vad? Det är fruktansvärt tråkigt två veckor efter release av varje season. Vissa av hans idéer tycker jag var okej. Storyn bör verkligen fixas som han påpekade, extremt linjär. Sen att guld knappast används är föga roligt.

Slutligen tycker jag du ska slopa attityden annars blir diskussionen löjlig.

Så det är storyn som är för linjär?

Nej, självklart är det inte fulländat. Men halva hans förslag är ju att återgå till hur det var vid release, vilket är väldigt mycket sämre än nu. Spelat har mest sannolikt aldrig varit så bra som i season 3.

Och om du läser första meningen av användaren jag citerade före dig så ser du attityd.
Citera
2015-05-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det är väl ny säsong i D2 nu också.
(Sorry för OffT)

Jo har hört det. Tyvärr är det förstört av alla bottar och framförallt säljsajter som spammar sönder gamesen.
Citera
2015-05-29, 08:59
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Jag menade vanliga gems såklart...

Men för fan, du ser ju inte vad jag skriver. Tänker inte ens svara på din låga respons. Jag menade inte att man ska tillbaka till enbart story mode, men just nu är den linjär. Extremt linjär. Finns ingen mening med det.

Nu var det inte riktat till mig men jag svarar ändå

Diablo är ett linjärt spel, det var de tidigare installationerna i serien också.

Jag tycker D3 blivit enorm mycket bättre sedan release. Visst finns det fortfarande saker man saknar från D2 men samtidigt finns en hel del grejer man är glad över att det ändrades med.

Diablo är inte WoW, det finns inte i närheten så mycket innehåll utan det här är i princip en flashig version av Triss. Spännande och kul att se vad man får men det kan bli trist efter ett tag.

Som sagt skaffa ett till spel att växla emellan. Jag spelar D3 kanske fyra timmar i veckan nu max och tycker det är kul.
Citera
2015-06-02, 00:08
Medlem
Får man bättre loot ju längre ned man går i rifts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in