2015-05-25, 16:01
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ingen aning om vi lirar samma spel.

Dör du så får du en resstimer som ökar linjärt med antalet gånger du dör. Första är 0 sekunder och sedan lägg det på 5 sek per gång du dör per grift. Jättebra balans mellan att dödsfall straffas men man förlorar inte tillräckligt mycket för att det ska vara kört.

Samarbete finns det massor av. Det vanligaste i höga grifts är ju en WD som CC'ar medan en crusader buffar och hämtar mer mobs, tillsammans med två dps (oftast wiz eller DH) som kan ägna sig åt maximal dmg. I speed-grifts är det mest effektiva att köra en EP monk med shild bash-crusaders för att procca EP. Jättebra synergi. 4 barbarer fungerar, vilket vore tråkigt om det inte fungerade, men det är rusktigt ineffektivt.

Fattar inte vad du menar, är TR skittrist för att dina teammates antingen suger eller är mycket bättre? Det finns spelare som är asdåligt och som är jättebra, plus allt där i mellan. Är det ett jättestort kliv som du har fastnat mellan eller vadå? Helt ologiskt.

Nej, det finns nivåer där du kan ta några slag. Varje nivå i grifts ökar som sagt dmg med cirka 15%, det innebär att det finns grifts som du passar din nivå väldigt väl.

Teamplay existerar mer än aldrig förr. Spelet bygger på teamplay nu. Alla lirar i grupp. Gå med i en clan eller bra communities och hitta spelare där.

Vadå GR handlar bara om tid? Det handlar väl om loot, att ha roligt, och att tävla? Vaknat på fel sida eller något?

Blizzard agerat mycket åt teamplay-hållet. Nästan för mycket imo, eftersom du inte kan vara competetive om du endast lirar solo.

Min poäng är att Diablo 3 'fungerar' som det ska när man antingen ligger på låg nivå (casual, i den graden att man levlar upp till 70) och hög nivå (att man kör höra grifts i en speciellt setup). Har du inte en grupp är du en nolla. Har du inte ett sett med 4-5 delar är du en nolla. Jag kommer ihåg när jag fick min sista set-bonus till tal'rasha, då ökade min damage med ungefär 10000%. Från att ha crittat 7 mille så crittar man nu 700 mille. Är det logiskt? Matchmaking finns inte. Ranking/Ratingsystem kanske skulle vara en idé så man blev matchad med folk på sin egen nivå? Jag menar att det finns oerhört mycket att jobba på för att gemene man kan uppskatta spelet.

Och nej, jag har inte vaknat på fel sida. Spelet är skitkul när extremt snett i dagens läge. Se bara när du gör en ny char, då har du tillgång till alla akter direkt, och det är exakt samma spel tills du blivit lvl 70. Inget un-lock driv allt, och ingen mer motor än att bli lvl 70 så man får börja det "riktiga" spelet. Nöta Torment I tills man får fyra delar och sedan är det bara att glida genom Torment VI. Inget mellan I och VI finns, eller finns det användning för i alla fall. Sedan är det stopp om du inte har kompisar som tillåter en bra setup.
Citera
2015-05-25, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Min poäng är att Diablo 3 'fungerar' som det ska när man antingen ligger på låg nivå (casual, i den graden att man levlar upp till 70) och hög nivå (att man kör höra grifts i en speciellt setup). Har du inte en grupp är du en nolla. Har du inte ett sett med 4-5 delar är du en nolla. Jag kommer ihåg när jag fick min sista set-bonus till tal'rasha, då ökade min damage med ungefär 10000%. Från att ha crittat 7 mille så crittar man nu 700 mille. Är det logiskt? Matchmaking finns inte. Ranking/Ratingsystem kanske skulle vara en idé så man blev matchad med folk på sin egen nivå? Jag menar att det finns oerhört mycket att jobba på för att gemene man kan uppskatta spelet.

Och nej, jag har inte vaknat på fel sida. Spelet är skitkul när extremt snett i dagens läge. Se bara när du gör en ny char, då har du tillgång till alla akter direkt, och det är exakt samma spel tills du blivit lvl 70. Inget un-lock driv allt, och ingen mer motor än att bli lvl 70 så man får börja det "riktiga" spelet. Nöta Torment I tills man får fyra delar och sedan är det bara att glida genom Torment VI. Inget mellan I och VI finns, eller finns det användning för i alla fall. Sedan är det stopp om du inte har kompisar som tillåter en bra setup.

Man kan inte göra alla nöjda. Skulle man inte ha tillgång till alla akter så skulle folk klaga på att man inte har det, precis som det var förut. Jag ser ingen klaga på det i nuläget, förutom du nu då.

Ja, spelet kretar kring set, på gott och ont. Men det tar ju 1 dag eller så för att få fullt set, så det är inte något omöjligt direkt.

Matchmaking finns inte utan de vill i stället att man kör med kompisar och spelare man vill spela med. Ganska enkelt att sålla från communities när man vet vad man ska kolla på.

Men det är sant att det inte jobbas jättemycket på spelet, Blizzard får ju inga intäkter per månad eller via mikro-transaktioner, så mindre arbete läggs på D3, vilket är lite synd.

Spelet är inte fulländat men 99% håller nog med om att spelet är otroligt mycket bättre nu, och det är på väg åt rätt håll också (trials försvinner och så).
Citera
2015-05-25, 17:43
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, får väl erkänna att jag inte gått skyhögt i GR. Men blir det inte scenariot då att man bara dör på en sekund? Känns också omöjligt att ta sig dit i public precis som du säger, känner inte direkt någon som spelar aktivt längre. Clan-systemet känns inte flexibelt. Men du kanske har rätt.

Till viss del har du rätt, men det blir ett ordentligt gruppspel när du kör 4manna och väldigt högra Grifts, samtidigt är det extremt metastyrt och kanske inte roligt på det sättet.
Citera
2015-05-27, 00:47
Medlem
Zaqwers avatar
Går bra nu, fixade en GR 57 som solo wizard tidigare idag och är numera rankad 21:a i EU.

Video ifall någon är intresserad: https://www.youtube.com/watch?v=lrfqcKXGGsY
Citera
2015-05-27, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Går bra nu, fixade en GR 57 som solo wizard tidigare idag och är numera rankad 21:a i EU.

Riktigt snyggt! Speciellt när du hittade slutet och gick tillbaka för att den första våningen var så bra, och att du fixade en pylon i slutet.
Citera
2015-05-27, 01:15
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:

Länk till bnet?
Citera
2015-05-27, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Länk till bnet?

Kollar du rank 21 här: http://eu.battle.net/d3/en/rankings/season/3/rift-wizard

Så hittar du: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zaqwer-2793/hero/58299161

Edit: Riktigt bra gear för den paragonleveln förresten! Nästan bara F/R som kan uppgraderas. SK-shoulders kanske?
Citera
2015-05-27, 08:54
Medlem
Spelar ni softcore eller hardcore?
Själv lirar jag HC på ps4 och skulle aldrig kunna tänka mig och gå tillbaka till softcore. Nu får man ju spela lite försiktigare och ta det lite lugnt.

Har dock bara vågat mig upp på GR37 i solo, gjordes med en delrasha build då en ren tal lätt dör då man inte har slow time som gör att man får lite mer utrymme.
Citera
2015-05-27, 15:10
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Riktigt snyggt! Speciellt när du hittade slutet och gick tillbaka för att den första våningen var så bra, och att du fixade en pylon i slutet.

Tack! Visst får man tänka till ibland och det är lite av tjusningen med grifts tycker jag. Lite trist så klart att man måste skippa varje elite pack på den här nivån men dom utgör ju ändå ett stort hot och man tvingas till ständiga avvägningar, är det värt att döda denna klunga med vita mobs trots att en elite slänger jailer, thunderstorm och arcane sentrys på mig.. osv

Citat:
Kollar du rank 21 här: http://eu.battle.net/d3/en/rankings/season/3/rift-wizard

Så hittar du: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zaqwer-2793/hero/58299161

Edit: Riktigt bra gear för den paragonleveln förresten! Nästan bara F/R som kan uppgraderas. SK-shoulders kanske?

Det hade du rätt i såg jag när jag kikade, resten av top 20 wizards låg ju mellan 850-950 jämfört med mina 733.. en enda som var lägre än mig. Där tappar jag dps + att mina gems är 58 jämfört med vissa som har 70-72 :/

SK-shoulders saknar jag ja, kört 600+ bounties denna säsong utan att få ett enda ancient par. Okej det kanske inte är sjukt mycket men ändå så jag tröttnat. En dag kanske jag orkar farma mer.
F+R då tänker du att dom inte är ancient va? För annars har dom ju vad jag vill ha kan jag tycka, klart poison resist vore bättre än fire men annars så Vill dock inte ens tänka på hur låg chans att hitta ancient F+R med 3 av chd, cc, int, socket så man kan rolla den sista. På 733 paragons har jag hittat 1 av varje som var okej, non-ancient..
Citera
2015-05-27, 15:25
Bannlyst
Citat:
Tack! Visst får man tänka till ibland och det är lite av tjusningen med grifts tycker jag. Lite trist så klart att man måste skippa varje elite pack på den här nivån men dom utgör ju ändå ett stort hot och man tvingas till ständiga avvägningar, är det värt att döda denna klunga med vita mobs trots att en elite slänger jailer, thunderstorm och arcane sentrys på mig.. osv

Det hade du rätt i såg jag när jag kikade, resten av top 20 wizards låg ju mellan 850-950 jämfört med mina 733.. en enda som var lägre än mig. Där tappar jag dps + att mina gems är 58 jämfört med vissa som har 70-72 :/

SK-shoulders saknar jag ja, kört 600+ bounties denna säsong utan att få ett enda ancient par. Okej det kanske inte är sjukt mycket men ändå så jag tröttnat. En dag kanske jag orkar farma mer.
F+R då tänker du att dom inte är ancient va? För annars har dom ju vad jag vill ha kan jag tycka, klart poison resist vore bättre än fire men annars så Vill dock inte ens tänka på hur låg chans att hitta ancient F+R med 3 av chd, cc, int, socket så man kan rolla den sista. På 733 paragons har jag hittat 1 av varje som var okej, non-ancient..

Aa, menade ancient. Du måste ju kompensera din låga int från paragons med int från ancient. Hhaha. Nä, men det är i alla fall riktigt bra jobbat med tanke på din plvl!
Citera
2015-05-28, 12:21
Medlem
Opilus5500s avatar

Spelet har verkligen gått ner sig sen dem introducerade G-rifts.. Blizzard har blivit lata som spelutvecklare, och deras arrangemang av Hack slash verkar vara på avveckling snarare utveckling. De finns så mycket mer dem skulle kunna göra för diablo3, men icke sa nicke! Dem fortsätter att nerfa spelet, och de ända man kan göra de tävla i g-rifts levels, för de där finns svårighetsgrad. Torment 6 är ju skämt när man fått full set och Aicnet gear....
Snart så kommer nya hack slash game att släppas, Umbra som ser förbaskat bra ut, och intressant på många plan... De klart diablo är nostalgi spel och svår nöt att bräcka, men som D3 är nu är de för tråkigt på sikt spela. D3 funkar 1 kväll men inte mer så.
Citera
2015-05-28, 13:03
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Spelet har verkligen gått ner sig sen dem introducerade G-rifts.. Blizzard har blivit lata som spelutvecklare, och deras arrangemang av Hack slash verkar vara på avveckling snarare utveckling. De finns så mycket mer dem skulle kunna göra för diablo3, men icke sa nicke! Dem fortsätter att nerfa spelet, och de ända man kan göra de tävla i g-rifts levels, för de där finns svårighetsgrad. Torment 6 är ju skämt när man fått full set och Aicnet gear....
Snart så kommer nya hack slash game att släppas, Umbra som ser förbaskat bra ut, och intressant på många plan... De klart diablo är nostalgi spel och svår nöt att bräcka, men som D3 är nu är de för tråkigt på sikt spela. D3 funkar 1 kväll men inte mer så.

Jepp. Jag skulle vilja att en karaktär med full set gör kanske 100-200% mer i skada än en snubbe med fullt rare. Inte +1000000000% dmg som det är idag. Om man optimerar gems kan man komma upp ännu högre också.

En annan tråkig sak. Jag har ungefär 3 000 000 000 guld på min gubbe, utan att ha gjort något särskilt. Hittat vault 2-3 gånger. En maxlevlad gem kostar ungefär 10 000 000. Alltså, va i helvete? Finns det någon som inte har råd att maxa alla gems direkt? Både ekonomin och svårighetsgraderna i spelet verkar vara designade av treåringar. Hoppas detta är tillfälligt i väntan på en major patch. Kanske en andra expansion kan rädda läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in