2015-04-29, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
inte missat alls men är det inte klunky att köra 40-45+ med randoms?

Det går superbra! Men är du inte "rätt" klass så får du ingen invite.
Citera
2015-04-29, 16:19
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
inte missat alls men är det inte klunky att köra 40-45+ med randoms?

Vanligvist går det väl på 2-4min istället för 1½-3, men det är ju helt klart att fördedra över solo.
Citera
2015-04-30, 12:56
Medlem
fgnms avatar
För en dh som i s2 pushade upp till 47 med unity så börjar det bli lite frustrerande med mob-types. Sen s3 började har jag fått en "bra" grift över 50 som inte hade 14 typer av mobs som kan one-shotta dig utanför skärmen. Men men, därför man spelar SC antar jag. Tog iaf 52 idag men tar 53 så fort jag får en hyfsad rift (så om 50-100 försök ungefär). Tror jag börjar förstå varför alla (bortsett nats kanske) dh builds är relativt hjärndöda, lägger man inte 100% fokus på att överleva och dodgea skit så är det gg.

Men så får man ju inte glömma det där långa fingret upp i röven på oss solospelare. Tänkte tidigare att det var en viss bedrift att geara sig själv och lyckas pusha hyfsat ändå men nu känns det bara som jag är dum i huvudet som spelar själv. Allt prat om hur ineffektivt det är att grinda själv, oavsett vad, och hur obalanserat det är osv osv. Att kunna spela själv och progressa var just det som lockade mig mest i diablo efter alla år av retards i mmos och mobas. Nej jag hoppas verkligen på en förändring i framtiden, inte som i vanilla kanske men party-buffen måste bort.
Citera
2015-04-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
För en dh som i s2 pushade upp till 47 med unity så börjar det bli lite frustrerande med mob-types. Sen s3 började har jag fått en "bra" grift över 50 som inte hade 14 typer av mobs som kan one-shotta dig utanför skärmen. Men men, därför man spelar SC antar jag. Tog iaf 52 idag men tar 53 så fort jag får en hyfsad rift (så om 50-100 försök ungefär). Tror jag börjar förstå varför alla (bortsett nats kanske) dh builds är relativt hjärndöda, lägger man inte 100% fokus på att överleva och dodgea skit så är det gg.

Men så får man ju inte glömma det där långa fingret upp i röven på oss solospelare. Tänkte tidigare att det var en viss bedrift att geara sig själv och lyckas pusha hyfsat ändå men nu känns det bara som jag är dum i huvudet som spelar själv. Allt prat om hur ineffektivt det är att grinda själv, oavsett vad, och hur obalanserat det är osv osv. Att kunna spela själv och progressa var just det som lockade mig mest i diablo efter alla år av retards i mmos och mobas. Nej jag hoppas verkligen på en förändring i framtiden, inte som i vanilla kanske men party-buffen måste bort.

Partybuff eller inte, det som för mig är den absolut största faktorn till gruppspel är det faktum att du får ut fyra gånger så många grifts för samma kostnad. Sen hatar jag att man MÅSTE spela i grupp för att ens kunna pusha SOLO, eftersom det är mer eller mindre omöjligt att skaffa rätt nivå på nycklar solo. Längtar tills trials dumpas så man kan spela solo och slipper de retards man tvingas utstå på skype/bnet dagligen haha
Citera
2015-04-30, 14:39
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Är area dmg och cdr det som barbs ska ha på shoulders utöver skill-dmg och str? Generator-dmg på legs och bälte som monk? Det är ju mer dmg än någon defensiv stat, och i en perfekt rift, som du säger att man utgår i från, så behövs inte det. Defensiva passives är skit för alla klasser? Min poäng är att det finns variation även i toppen, och att man inte satsar på att klara den optimala riften (som är sannolikhet <0.001%), utan att man ska hamna så högt upp på LB när säsongen är över, och man har inte oändligt med chanser.

Just därför det är så stor skillnad på de som spelar ett par timmar på kvällarna och helger och de som sitter 10+ timmar om dagen och har andra spelare runt sig att hjälpa just dem pusha så högt som möjligt.

Självfallet kan du inte jämföra melee och ranged i hur man stackar toughness. Men eftersom mobs skalar in i oändligheten och det finns en hel del oneshot-mechanics spelar det efter ett tag ingen roll om du stackar mer toughness eller inte. Du kanske vill ha tillräckligt för att överleva ett tick av plagued eller nåt men jailer kommer döda dig lik förbannat så det är ingen ide att stacka på mer defensive stats.

Mer dmg blir effektivare istället så dör du ett par gånger så går det fortfarande snabbare i slutändan. Dör du för mycket är det en kass rift och du får lotta fram en ny. För du tror väl inte på allvar att de som ligger i top 10 på leaderboards i slutet av säsongen gjorde rifts fulla med fallen, anarchs och fan och hans moster med ghom eller orlash i slutet?

Du får fiska efter den perfekta riften. Full av harmlösa mobs utan specialattacker som t.ex zombies med en lämplig RG typ Stonesinger. Du behöver inte stacka så jävla mycket toughness där utan mer dps blir bättre så skippar du elite packs med fel affixes.

Det är som sagt månader kvar av säsongen. Tror inte vi sett många av de builds som kommer sluta på topp ännu. Folk provar fortfarande nya grejer. Bara för att det finns variation nu betyder inte att det kommer göra det senare när folk räknat ut vad som är mest effektivt.
Citera
2015-04-30, 14:55
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Partybuff eller inte, det som för mig är den absolut största faktorn till gruppspel är det faktum att du får ut fyra gånger så många grifts för samma kostnad. Sen hatar jag att man MÅSTE spela i grupp för att ens kunna pusha SOLO, eftersom det är mer eller mindre omöjligt att skaffa rätt nivå på nycklar solo. Längtar tills trials dumpas så man kan spela solo och slipper de retards man tvingas utstå på skype/bnet dagligen haha

Håller verkligen med, hade gärna kört 40-45 speedruns själv (tar väll max 1-2 min mer än för en full grupp) men att grinda 5 keys for 5 grifts..

Använder också keys från speedruns när jag pushat 52-53 men överflödet av keys ligger ju runt 50-51 tyvärr. Kommer dock få mer problem nu när jag precis klarade 53 men måste väll leta grupp och farma trials på riktigt nu.

Ironiskt nog efter jag skrev mitt förra inlägg och gnällde på mob-types så fick jag på mitt tredje försök på 53 idag nallebjörnar och unicorns, 2 reflect packs men inga jailers. Är nog inte helt omöjligt att klättra lite högre med såna underbara rifts.
Citera
2015-04-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Vart lite upprörd häromdagen med då min kombatant på vännerlistan tog en GR52 nyligen 17 sekunder snabbare än mig, så man fick ju börja pusha igen o denna blev nyss verklighet; http://oi60.tinypic.com/29ek4ki.jpg

Väntar nu på Kebabens GR54 screenshot

Ordningen är återställd. 53@11.47.

Citera
2015-05-01, 07:19
Medlem
Tips på bra/enkel/kul gubbe att börja spela i s3 hardcore från noll? Spelade endel hardcore i säsong 2. Nån som inte kräver att man har bästa grejerna för att överleva...
Citera
2015-05-01, 07:34
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

vafan.
GZ!
Citera
2015-05-02, 13:06
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

vi får fixa mer nycklar under nästa vecka. bor på jobbet under helgen och kommer vara mos när jag kommer hem. max att jag fixar lite trials ikväll
Citera
2015-05-04, 04:11
Medlem
megaman9s avatar
Finns det några svenska HC Ladder claner?
Citera
2015-05-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Tips på bra/enkel/kul gubbe att börja spela i s3 hardcore från noll? Spelade endel hardcore i säsong 2. Nån som inte kräver att man har bästa grejerna för att överleva...

Barb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in