2015-04-13, 15:09
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hur fan lyckas ni? Jag har spelat 11 timmar i S3 med en karaktär och kört bounties, men jag är bara lvl 56...

1. Spela i grupp med 3 andra som också är dedikerade och vill uppnå något.
2. Var effektiv, sitt inte och chatta i klanchatten om att din katt kissade på golvet
3. Kör bountys på HARD och farma act1, halls of agony och alla bountys med chest (där man ska döda 100mobs)

Kör man på det här sättet är man 70 på runt 4h-5h och samtidigt har man närmare 100 riftkeys och div material och planer.
Höj till T1 även om det går småsegt och börja rifta. Kör bara till bossen för att få shards och gambla armor hos Kadala för dessa.
När trial keys droppar gör ni dem, starta på grift1, spring igenom, få en 11a, gör denna och stoppa sen.
Repetera.

du är T6 klar i loppet av 10h-20h beroende på char och rng-tur.
Citera
2015-04-13, 15:16
Medlem
Loxuss avatar
Aha...spela i grupp. Lätt när ingen vill spela med en.
Citera
2015-04-13, 15:25
Medlem
Citat:
Publics funkar utmärkt i detta syfte, gjorde det själv. De flesta är inne på samma spår under levlandet
Citera
2015-04-13, 15:27
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Vilka items anväder du?

Kör exakt denna builden fast med blur istället för glass cannon. Fattas ss + taskers så min single target är rätt kass.

edit: glömde länk
Senast redigerad av fgnm 2015-04-13 kl. 15:37.
Citera
2015-04-13, 15:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Såg många i klanchatten som kom in sent under fredagen och vill lira. Det funkar dåligt då de flesta redan är igång och kanske har kommit till lvl +30 och då orkar man inte dra en ny char och alltså får du lira själv.
Tror att man behöver bestämma med några spelare ett par dagar innan så man har det klart.
Vi satt med fullt party kl 17:50 och bara väntade på att klockan skulle bli 18. Hade bestämt att vi fyra skulle lira säkert 2 veckor innan s3 gick live.
Lite väl nördigt kanske, men väldigt kul
Citera
2015-04-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Eftersom detta förvandlats till någon slags skryttråd.. rank 58 solo wiz.

Om man bara hittat en ss eller devastator plan eller vilket random 1hand ancient vapen som helst så.

Gratz!

Skryttråd vet jag inte, men det väl kul att höra när folk gör progress och kul berätta när man själv satt nån milestone. Men vanligtvis när någon postar något sådant så är det knäpptyst, svenska mentaliteten lyser då igenom så hårt *vem tror han att han är* typ, man får inte vara bättre än någon annan eller säga att man gjort något svårt/bra.
Citera
2015-04-13, 16:20
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Gratz!

Skryttråd vet jag inte, men det väl kul att höra när folk gör progress och kul berätta när man själv satt nån milestone. Men vanligtvis när någon postar något sådant så är det knäpptyst, svenska mentaliteten lyser då igenom så hårt *vem tror han att han är* typ, man får inte vara bättre än någon annan eller säga att man gjort något svårt/bra.

Mm, just denna mentalitet och dryghet som gjorde att jag lämnade FB-klanen idag.
Citera
2015-04-13, 16:21
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Gratz!

Hehe ja men så är det ju, länge leve jantelagen!

Dock så stämmer det du skrev för ett tag sen, leaderboards reflekterar mest vem som haft bäst RNG. Ett par dagar till och top 100 wiz kommer ligga på grift 50+, kändes inte asballt att komma så högt på en 45 grift.
Citera
2015-04-13, 16:58
Bannlyst
Citat:
Eftersom detta förvandlats till någon slags skryttråd.. rank 58 solo wiz.

Om man bara hittat en ss eller devastator plan eller vilket random 1hand ancient vapen som helst så.

Citat:
Gratz!

Jag tycker också att det är jättekul att se folk progressa! Tvekar på att folk verkligen har någon jante-mentalitet, är inte det mest vad folk säger?

Citat:
Mm, just denna mentalitet och dryghet som gjorde att jag lämnade FB-klanen idag.

Vadå, för att folk inte skrev i chatten när du slog nytt PB eller vad? Det är ju svårt att veta om någon bara farmar grift 30 typ, eller om personen kämpade med sitt kassa gear.
Citera
2015-04-13, 18:02
Medlem
Citat:
Hehe ja men så är det ju, länge leve jantelagen!

Dock så stämmer det du skrev för ett tag sen, leaderboards reflekterar mest vem som haft bäst RNG. Ett par dagar till och top 100 wiz kommer ligga på grift 50+, kändes inte asballt att komma så högt på en 45 grift.

Mjo precis, just av den anledningen kommer jag personligen inte pusha mig så jag blir utbränd för tidigt i säsongen. De flesta pushar ju typ sista två veckorna. Blir farma XP och försöka byta ut allt icke ancient till ancient etc, med några halvseriösa push här och där för att se hur man ligger till.
Citera
2015-04-13, 19:02
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vadå, för att folk inte skrev i chatten när du slog nytt PB eller vad? Det är ju svårt att veta om någon bara farmar grift 30 typ, eller om personen kämpade med sitt kassa gear.

Nej, pga den allmänna mentaliteten.
Citera
2015-04-13, 20:10
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Såg många i klanchatten som kom in sent under fredagen och vill lira. Det funkar dåligt då de flesta redan är igång och kanske har kommit till lvl +30 och då orkar man inte dra en ny char och alltså får du lira själv.
Tror att man behöver bestämma med några spelare ett par dagar innan så man har det klart.
Vi satt med fullt party kl 17:50 och bara väntade på att klockan skulle bli 18. Hade bestämt att vi fyra skulle lira säkert 2 veckor innan s3 gick live.
Lite väl nördigt kanske, men väldigt kul
Första kvällen var det lugnt. Jag jobbade till 22 på fredagen men lyckades hitta tre andra som precis startat nya karaktärer när jag kom hem. Jag hann bara lira ett par timmar och kom till 45 innan det var dags att avsluta.

På lördagen efter jobbet var det svårare, hittade en enda som var runt mitt level och som dessutom var villig att lira party, hann dra 20 levels med honom innan jag åter igen var tvungen att avsluta för att lägga mig.

På söndagen var det stenkört, fick dra de sista fem levlarna ensam, det tog visserligen inte så lång tid, men det är ju alltid effektivare och roligare att lira med andra. :P

Edit: Jag hann i alla fall att dinga 70 igår och körde ett par rifts innan jag gick och lade mig.
Idag har jag jobbat så har inte hunnit lira, men tänkte dra några T1-rifts vartefter sen och se var jag hamnar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in