2014-11-17, 16:08
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Har inte spelat sen D3 kom ut klarade då diablo i inferno hc. Måste säga det är sjukt kul loot 2.0 . Har en crusader nu lvl 70 seasonal hc som jag riftar på expert. Kan nog fixa master men inte högre. Kör med blessed hammer (d2-skadad?!?!). Har ett i mitt tycke ganska op vapen men tyvärr timerbaserad. Det heter baleful remnant och har en secondary "Enemies killed while Akarat's Champion is active turn into Phalanx Avatars for 10 seconds.". Kan ha 10-20 Phalanx Avatars som dräper allt så snabbt att jag knappt hinner se monstren .

Vad finns det för risk att bli PKad nu? Har bara spelat solo men vore kul att spela med andra på public.
Går inte att PKa i D3.
Citera
2014-11-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Vad betyder PKad?
Var glad att du inte vet det . Player killed, var vanligt i d2. Minns inte hur det var i d3 i början men gick nog inte då heller iofs!
Citera
2014-11-18, 09:19
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Var glad att du inte vet det . Player killed, var vanligt i d2. Minns inte hur det var i d3 i början men gick nog inte då heller iofs!

Jag känner igen Pkad från andra spel men blev lite förvånad att det nämndes här.

mvh B
Citera
2014-11-18, 10:15
Medlem
http://www.diablofans.com/news/48257-ptr-patch-2-1-2-datamined

Hejdå M6 DH. Känns som Wiz fick en hyfsad stor nerf oxå. Dags att geara en charge Barb nu då.
Citera
2014-11-18, 10:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM

Hejdå M6 DH. Känns som Wiz fick en hyfsad stor nerf oxå. Dags att geara en charge Barb nu då.

Ser inte nerfen. Utveckla gärna.

edit: Är det biten med charges på sentry? (Ifall så får du gärna utveckla, för jag förstår inte helt vad det betyder).
Citera
2014-11-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ser inte nerfen. Utveckla gärna.

edit: Är det biten med charges på sentry? (Ifall så får du gärna utveckla, för jag förstår inte helt vad det betyder).

Night Stalker Your primary skills generate an additional 4 Hatred. (reworked from Critical Hits have a chance to restore 1 Discipline) = Lightning DH körd.

ItemPassive_Unique_Ring_717_x1 - Sentries cast your Hatred spender when you do and deal 100% increased damage. = Slut på tower defence. Nu skjuter sentries bara när du använder spenders.

Slutsats: Hejdå DH. Dags att geara en charge Barb. Tur att man kan köra DH och samla shards ett tag till.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-18 kl. 11:15.
Citera
2014-11-18, 11:14
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

ItemPassive_Unique_Ring_650_x1 - Your generators, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow deal [{VALUE1}*100]% increased damage for every active Sentry.
ItemPassive_Unique_Ring_717_x1 - Sentries cast your Hatred spender when you do and deal 100% increased damage.

Mysigt
Citera
2014-11-18, 11:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
ItemPassive_Unique_Ring_650_x1 - Your generators, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, and Cluster Arrow deal [{VALUE1}*100]% increased damage for every active Sentry.
ItemPassive_Unique_Ring_717_x1 - Sentries cast your Hatred spender when you do and deal 100% increased damage.

Mysigt

Den är lite kass eftersom man inte kastar sina spenders själv (frågan är om den byter ut nurvarande på Mara? Kanske var det som MrJiM menade.. I sådana fall är det en nerf utav helvete).

Den första däremot.

Frågan är dock om det är ett nytt armorsett eller vad det kan tänkas vara.
Citera
2014-11-18, 11:17
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Den är lite kass eftersom man inte kastar sina spenders själv.

Den första däremot.

Frågan är dock om det är ett nytt armorsett eller vad det kan tänkas vara.

ItemPassive_Unique_Ring

Jag hoppas bara det är så OM man har ringen på sig. OM det finns en ring
Citera
2014-11-18, 11:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
ItemPassive_Unique_Ring

Jag hoppas bara det är så OM man har ringen på sig. OM det finns en ring

Som de skriver dock så brukar de använda ringar för att testa nya passives för andra items dock.
Citera
2014-11-18, 11:18
Medlem
Citat:

Mysigt

Hur mycket +% blir det när du inte har hatred för använda spenders? Hur många +% behöver man på generators för göra tillräcklig dmg?

Slutsats: DH körd.
Citera
2014-11-18, 11:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Hur mycket +% blir det när du inte har hatred för använda spenders? Hur många +% behöver man på generators för göra tillräcklig dmg?

Slutsats: DH körd.

Mjo verkar fan inte bättre.

Tur att man är "klar" med DH'n och gearar min monk/wiz nu istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in