2014-10-02, 21:32
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Inte så mycket med roligaste klassen för mig, bara att jag snöar in mig i en klass för att få den "perfekt", sen tröttnar jag lite.

Ta min DH, kör riktigt bra nu, men då känner jag att "fääärdig" ( ni är säkert för unga men refererar till : https://www.youtube.com/watch?v=khORY482vxg ) och börjar pilla med en build på en annan karaktär
Ungefär samma här, tycker själva letandet är kul .
Citera
2014-10-02, 21:39
Medlem
Kadala ändringen fick mig att lägga spelet på hyllan.
Det kunde gjort så att det inte gick att salvagea gear från henne eller möjligtvis att det är chans för att gearen inte ger något crafting material. Förhelvete, jag älskade att gambla men finner ingen ro i att man nu helt plötsligt måste betala mer - det var ju förfan trevligt att gambla två-tre bags fyllda av items. Det tog bort någonting bra där. Skit spel.
Citera
2014-10-02, 21:40
Medlem
Neroxxs avatar
Gamblar efter Luton socks till min barb.
Har väl gjort det i någon månads tid nu, RNG är dessvärre inte med mig.
Citera
2014-10-02, 21:50
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Det kunde gjort så att det inte gick att salvagea gear från henne eller möjligtvis att det är chans för att gearen inte ger något crafting material. Förhelvete, jag älskade att gambla men finner ingen ro i att man nu helt plötsligt måste betala mer - det var ju förfan trevligt att gambla två-tre bags fyllda av items. Det tog bort någonting bra där. Skit spel.
Hehe, spelade du diablo endast för att kunna gambla hos Kadala?
Låt mig då tipsa om Black Jack eller valfri spelautomat.
För övrigt var anledningen till att de höjde kostnaderna hos Kadala inte för att man fick för mycket crafting mats, utan för att man skulle slippa springa fram och tillbaka mellan Kadala och blacksmith.

Själv ser jag gear som ett plus, finner det roligt att bara slakta monster. Och av nån viss anledning är det väldigt stimulerande att farma med Boon of the Hoarder gemet tillsammans med ringen Avarice Band, dock var det roligare innan de nerfade antalet guldhögar även fast det är lika mycket guld som droppas.
Sen kan det vara kul att klättra på leaderboards när man känner för det.

Hjärndött men ack så kul spel!
Citera
2014-10-02, 21:55
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Frostburn är lika rare som TnT så ja de är rätt rare. Drop rates från kadala hittar du här.
Tycker det verkar helt orimliga summor :O
Citera
2014-10-03, 08:54
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Märkligt, men RNG är ju alltid RNG. Jag brukar få minst 1 och oftast 2 när jag gamblar 500 shards. Dock börjar jag fundera på om witching hour faktiskt existerar. Samtliga shards i över en månad har jag lagt på bälten och hade man kunnat trada 50 sash of knives för 1 witching hour hade jag nog haft 3-4 stycken. Kadala gör mig smått upprörd ibland.

Är det 33% mer för dig än tidigare?

Jag snittade nog minst 2 per 500 shards (om jag köpte billigaste sakerna) och har gått till att inte få ett skit.

Jag får däremot känslan av att när polarna ska gambla så får de samma sak hela tiden, Sash of Knives, Gladiator Gauntlets, Fire Walkers etc.
Hade en polare som fick 5x Sash of Knifes på sina 500 Blood Shards. Det är ju bara stört och jag tror fan i mig det är en fulhöjning av Blizzard. Skräpet är höjt 33%, items med kvalitet ligger kvar på den tidigare rate.

Ja, jag är en bitter jävel

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast problemet är fortfarande att de sade att de inte ville att man skulle behöva springa fram och tillbaka som en galning mellan smith och kadala.

Gör det vendor only så måste man fortfarande springa runt som en galning.

Jag förstår inte det där heller, var det ens ett problem för folk?
Inte fan var det ett problem för mig, inte direkt så att min gubbe fick skoskav.
Citera
2014-10-03, 09:17
Medlem
Tänkte kolla med er angående Kadala.
Spelar WD just nu, och är ute efter en Mask of Jeram eller vad den heter.
Har googlat lite och det jag fått fram är att den INTE kan köpas ifrån henne?

Sämmer detta?

edit: hittade nu att den visst kan köpas där i från..
LÄS dina googla svar ordentligt innan du postar här

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cM-s4e66ql2zsrkfkfKXmvVJ4zmngzxdzVLk9gvLvT8/htmlview?sle=true#gid=1718538849
Senast redigerad av pikadoll 2014-10-03 kl. 09:20.
Citera
2014-10-03, 10:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Är det 33% mer för dig än tidigare?

Jag snittade nog minst 2 per 500 shards (om jag köpte billigaste sakerna) och har gått till att inte få ett skit.

Jag får däremot känslan av att när polarna ska gambla så får de samma sak hela tiden, Sash of Knives, Gladiator Gauntlets, Fire Walkers etc.
Hade en polare som fick 5x Sash of Knifes på sina 500 Blood Shards. Det är ju bara stört och jag tror fan i mig det är en fulhöjning av Blizzard. Skräpet är höjt 33%, items med kvalitet ligger kvar på den tidigare rate.

Ja, jag är en bitter jävel

Jag förstår inte det där heller, var det ens ett problem för folk?
Inte fan var det ett problem för mig, inte direkt så att min gubbe fick skoskav.

Kör jag billigaste så snittar jag nog 3-4 tror jag per 500.

Dock, hade inte heller några problem med att springa till blacksmiten, inte ens innan "auto salvage".

Tycker inte det är den smidigaste lösningen av Blizzard, men jag förstår varför de gjorde som de gjorde.
Sen, är den inte helt optimal i min bok, men det är en annan femma.
Citera
2014-10-03, 11:02
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tycker det verkar helt orimliga summor :O

Det visar bara ett "genomsnitt" och egentligen är allt upp till RNGesus. Du kan t ex. få ett par taskers efter bara 2000 shards men sen kanske du måste lägga 20000 för ett par mara shoulders.
Citera
2014-10-03, 11:43
Medlem
Själv tror jag mer och mer att kadala kommer vara slutbossen i nästa exp... Mer evil än henne finns inte i diablo världen....
Citera
2014-10-03, 13:24
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR

Kadela har man ju lagt ner för länge sen!! hon är riktigt Bitch!! Hon ger bara till dem som ger henne mest uppmärksamhet!!! Jag köpte ett par skor och byxor ifrån henne, men gav bara skit saker hahahaha... Skämt sido, de finns så mycket mer i spelet än springa till henne köpa massa items.. De roligare döda svåra bossar i G-rifts, på level 30+ uppot är grymma saker som droppas, för att inte tala om upgradera ens GEMS som blir UBER dps på
Citera
2014-10-03, 16:38
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Själv tror jag mer och mer att kadala kommer vara slutbossen i nästa exp... Mer evil än henne finns inte i diablo världen....

Du har en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in