Citat:
Ursprungligen postat av
Lanoo
Ok boys. Innan jag bryter ihop här.
Kan någon hjälpa mig med min Jade-doc?
Vad borde jag primärt byta ut/rolla om för att klara mig över +25 i grifter
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/41456409
Hela builden bygger på att när man "nukar" så dör allt och på så vis slipper man cooldown. Men eftersom jag inte dödar ett skit i grift +25 så får jag maxcooldown och står då som ett klappmongo i 20sec och kan inte göra något förutom att försöka överleva. Oftast behövs det 3-4 "nukes" innan skiten dör. RG ska vi inte ens snacka om eftersom jag förstått att blizz gjort om hur dotsen tickar på dem kontra vanliga elites.
Har en 2-hands mace med 30% cold som jag testat, men då dör jag innan jag ens hinner se mobsen (uhkapian känns som ett måste för att kunna klara mig över t5 typ)
Känns som jag sitter så jävla fast och börjar tröttna rejält nu.
Ska man vara tvingad att gå DH M6 för att kunna lira liksom?

Försök att byta ut allt som har attack speed mot saker med CDR/CHD/CHC då attack speed enbart ger dig sheetdps och låter dig spamma ut haunts snabbare (alltså ingen riktigt dps-ökning då dots baseras på ditt vapens dmg och inte dps)
Sedan är det viktigt att man lägger upp saker i rätt ordning (såvida du inte gör det redan)
Piranhas > Locust Swarm > Haunt > Soul Harvest
Dots updateras inte automatiskt av Piranhas så man måste lägga den före dotsen för att få 15% dmg.
Sedan har jag för mig att Strongarm proccar enbart om mobsen "flyttas" av piranhado så lägger du den mitt på en fiende så får du inte extra dmg (23% i ditt fall)
På riftbossar så brukar jag bara köra samma "rotation" och när harvest nästan är tillbaka så repeterar jag bara allting så jag är säker på att det är nya dots uppe (då piranhado ändå har kortar cd än harvest)
Även en bra rollad Hwoj Wrap kan hjälpa mycket då det både segar ner dom så dom inte sprider ut sig så mycket och även proccar Bane of the trapped.
Har själv inga större problem att köra t.ex GR29
http://eu.battle.net/d3/en/profile/hilmaboiii-2853/hero/1325252
Devouring Swarm som runa då jag farmade übers sist jag lirade och då känns inte pestilence så himla värd.
Hoppas det hjälper något iaf