2014-09-04, 06:24
Medlem
För en som lirade D3 och lyckades i stort sett bli totalt less på spelet, är RoS en uppgradering som får en att hitta tillbaka till spelglädjen, eller är det i stort sett samma visa som innan?
Citera
2014-09-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boryan65
För en som lirade D3 och lyckades i stort sett bli totalt less på spelet, är RoS en uppgradering som får en att hitta tillbaka till spelglädjen, eller är det i stort sett samma visa som innan?

Jag har hittat tillbaka. Men det blir ju enformigt i längden! Men det är väldigt mycket olika saker man kan göra nu.
Det kommer aldrig mer bli att man måste göra alkaizer runs liksom.

Grift, rifts, leta vaults, försöka fixa hellfire, adventure etc etc.
Citera
2014-09-04, 09:48
Medlem
För er som inte har RORG eller vill ha en bättre, now is the time. De har buffat cache legendary drop-rates som fan. Jag testade 4 runs på t6 nu på morgonen och fick legendary varje runda, varav en var RORG.
Citera
2014-09-04, 10:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
För er som inte har RORG eller vill ha en bättre, now is the time. De har buffat cache legendary drop-rates som fan. Jag testade 4 runs på t6 nu på morgonen och fick legendary varje runda, varav en var RORG.

Jo, de snackade om 100% leg drop från cache på T6 i general imorse.

Edit: Och körde 4st (alla portalerna 4 gånger) rundor Hellfire igår i full group, fick inte ens nog body parts för att crafta en enda Hellfire amulett...

De måste fan fixa dropraten där.

Visst, 50% är RNG och det är fullt möjligt att 4ggr i rad så rollar 1 specifik portal under 50 (eller 5 ggr i rad, för jag öppnade den portal i T6 solo imorse innan jobbet).
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-04 kl. 10:56.
Citera
2014-09-04, 11:05
Medlem
Lanoos avatar
Ok boys. Innan jag bryter ihop här.
Kan någon hjälpa mig med min Jade-doc?
Vad borde jag primärt byta ut/rolla om för att klara mig över +25 i grifter

http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/41456409

Hela builden bygger på att när man "nukar" så dör allt och på så vis slipper man cooldown. Men eftersom jag inte dödar ett skit i grift +25 så får jag maxcooldown och står då som ett klappmongo i 20sec och kan inte göra något förutom att försöka överleva. Oftast behövs det 3-4 "nukes" innan skiten dör. RG ska vi inte ens snacka om eftersom jag förstått att blizz gjort om hur dotsen tickar på dem kontra vanliga elites.

Har en 2-hands mace med 30% cold som jag testat, men då dör jag innan jag ens hinner se mobsen (uhkapian känns som ett måste för att kunna klara mig över t5 typ)
Känns som jag sitter så jävla fast och börjar tröttna rejält nu.
Ska man vara tvingad att gå DH M6 för att kunna lira liksom?
Citera
2014-09-04, 11:12
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

i think i love u mr reggae!
Fan va det ska farmas ikväll! är 4st rorg kort :P
Citera
2014-09-04, 11:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
i think i love u mr reggae!
Fan va det ska farmas ikväll! är 4st rorg kort :P

Alla mina har RRoG, dock är ett par ruttna rollade så blir perfekt att fixa nya på de chars som använder rrog (är nog monken, wizarden, crussen och barben tror jag).
Citera
2014-09-04, 11:40
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Sticker in en klassfråga till här i tråden;

Är crusader så jävla underpowered som vissa vill hävda eller har detta patchats upp på senaste? Verkar vara en rolig klass i övrigt. Även läst att wizard ska ha blivit lite för nerfad i nån patch för ett tag sedan och därför vara betydligt sämre nu men har dålig koll på hur patcharna ser ut eftersom att jag inte spelat något ännu.
Citera
2014-09-04, 11:43
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano

Är crusader så jävla underpowered som vissa vill hävda eller har detta patchats upp på senaste? Verkar vara en rolig klass i övrigt. Även läst att wizard ska ha blivit lite för nerfad i nån patch för ett tag sedan och därför vara betydligt sämre nu men har dålig koll på hur patcharna ser ut eftersom att jag inte spelat något ännu.

Jag har uppfattat helt tvärt om, dock har jag inte spelat på ett antal veckor nu.
Citera
2014-09-04, 11:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano

Crussen är inte underpowered. Shotguncrusse är riktigt op

Och du har rätt, det är en rolig klass. Var min crusader som fick mig att börja gilla spelet igen. (även om det nu var länge sedan jag spelade den, men det var den som fick mig att equippa alla mindra andra chars när jag var "klar" med crusaderns utrustning.

Wizarden var rätt dålig, men firebird settet har blivit buffat och nu står sig wizarden rätt ok, jag testade en greater rift med min wizard (started på GR1) och tog mig till GR24 och då är den wizarden inte ens rätt equippad.
Citera
2014-09-04, 13:13
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ok boys. Innan jag bryter ihop här.
Kan någon hjälpa mig med min Jade-doc?
Vad borde jag primärt byta ut/rolla om för att klara mig över +25 i grifter

http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/41456409

Hela builden bygger på att när man "nukar" så dör allt och på så vis slipper man cooldown. Men eftersom jag inte dödar ett skit i grift +25 så får jag maxcooldown och står då som ett klappmongo i 20sec och kan inte göra något förutom att försöka överleva. Oftast behövs det 3-4 "nukes" innan skiten dör. RG ska vi inte ens snacka om eftersom jag förstått att blizz gjort om hur dotsen tickar på dem kontra vanliga elites.

Har en 2-hands mace med 30% cold som jag testat, men då dör jag innan jag ens hinner se mobsen (uhkapian känns som ett måste för att kunna klara mig över t5 typ)
Känns som jag sitter så jävla fast och börjar tröttna rejält nu.
Ska man vara tvingad att gå DH M6 för att kunna lira liksom?

Försök att byta ut allt som har attack speed mot saker med CDR/CHD/CHC då attack speed enbart ger dig sheetdps och låter dig spamma ut haunts snabbare (alltså ingen riktigt dps-ökning då dots baseras på ditt vapens dmg och inte dps)

Sedan är det viktigt att man lägger upp saker i rätt ordning (såvida du inte gör det redan)
Piranhas > Locust Swarm > Haunt > Soul Harvest

Dots updateras inte automatiskt av Piranhas så man måste lägga den före dotsen för att få 15% dmg.
Sedan har jag för mig att Strongarm proccar enbart om mobsen "flyttas" av piranhado så lägger du den mitt på en fiende så får du inte extra dmg (23% i ditt fall)

På riftbossar så brukar jag bara köra samma "rotation" och när harvest nästan är tillbaka så repeterar jag bara allting så jag är säker på att det är nya dots uppe (då piranhado ändå har kortar cd än harvest)

Även en bra rollad Hwoj Wrap kan hjälpa mycket då det både segar ner dom så dom inte sprider ut sig så mycket och även proccar Bane of the trapped.

Har själv inga större problem att köra t.ex GR29
http://eu.battle.net/d3/en/profile/hilmaboiii-2853/hero/1325252
Devouring Swarm som runa då jag farmade übers sist jag lirade och då känns inte pestilence så himla värd.

Hoppas det hjälper något iaf
Citera
2014-09-04, 13:40
Medlem
Någon mer som känner att de flesta legendary gemsen suger?
Typ smite gamet Wtf såg inte att något händer.
Sen den där dmg splittras som dot över tre sekunder vafan är de för skit?
Swiftness?? Vem Fan behöver atk speed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in