Citat:
Ursprungligen postat av
alienDNA
Jaha. Munken är "långt" ifrån sämst säger du.
Okej, vilka karaktärer är sämre och på vilka sätt?
O du spelade inte vanilla eller?
Jag har spelat D3 sen ca 2 månader efter release, så vart med på nästan hela resan med spelet, startade som barb, hamnade efter 300timmar spelande där på WD i 200 timmar, sen föll jag in på munk i X antal timmar..
Efter det har jag haft 1 av varje karaktär, minst! med olika builds/elementalskills.
Jag hade som mest 3 munkar, samtliga med 1.5mille elemental eller högre.
Dock så är munk långsam i solo-spelande pga sina skills, men i grupp är den totalt OP som support.
Alla tycker olika, jag ser inte munken som sämst i D3, då skulle jag isåfall säga att DH är sämre i mitt eget tycke.
Sen några veckor tillbaka så startade jag en HC karaktär pga att jag tröttnade lite på SC och dess lootsystem som är fcked up.
på HC började jag med Crusader, körde den till lvl 70 och para 50 typ, sen startade jag en munk och har sen dess spelat munk upp till para 18x och kör support för gruppspel med Palm och "pulls", funkar kalasbra!
ligger på 1.3 mille elit elemental dmg, 1450 allres, 17mille tough, 430k hp, 49% Stun med firebuff på 78%
Kört upp till T3 som högst och det går bra, visst, snävt ibland

Men HC gäller att tänja lite gränser imo
Citat:
Ursprungligen postat av
kinky_M
Jag som spelar mest SP...
De followers som finns skall väl vara till support. Ingen spelare vill bara vara support i Diablo.
Som jag nämnde ovan, Munken är ingen fartfylld solo-spelar karaktär anser jag, andra tycker säkert annat.
Men i MP är den som jag sa, totalt dominerade support.
Se dessa inlägg med;
Citat:
Ursprungligen postat av
fgnm
Om man vill spela monk på "hög nivå" i party så är det värdelöst att springa omkring och göra hälften så mkt skada som resten. Monks har däremot massvis med spells som boostar partyts dmg t ex. exploding palm, pull, %dmg buff (IS) och aura.
Det jag vill komma fram till är att det säkert finns dom som vill spela support, you help me, I help you.
Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Monk är den bästa klassen i group play om de 3 övriga har DPS. Annars är monk ruggigt kass. Med det bästa gearet blir monken duglig men inte mer än så tyvärr.
2 snubbar som vet vad det handlar om..
Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Börjar bli klar med min nu, fick Flayer igår.
Dock, ett par delar som ska rollas annorlunda.
http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/735819
Shoulders ska rolla Dog Dmg, behöver hitta en bättre Serpent, e.g. utan CDR och med skill dmg istället.
Boots ska bytas ut, iom att jag fick en Witching Hour, så kommer jag köra den istället för Blackthorne och då är jag inte säker på vilka boots jag ska fixa.
Amulet är djävligt trevlig, men vill ha den som gör mig immun mot Arcane (dödas fan hela tiden av dem)
Ser grym ut!
Bra damage med på elits!