2014-07-20, 21:41
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är han jag fick min Grin Reaper build från. Gillar hans videos.

Aaa, haja det då jag tittade över mer videos från han
Jag modifierar hans "Toxic hound" lite nu för att få mer eget, behöver 1 nytt bälte samt en SoJ med Poison så är jag färdig med min modifering

Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Det vet alla redan. patch 2.1 kommer inte ändra något. WD blir ännu mera OP medan munken fortsätter vara klart sämsta karaktären. Blizzard bryr sig inte om vad fansen tycker.

Munk är långt ifrån sämst imo.
Dock är munk inte direkt lätt att få en hög dps på eller få ihop skills med bra gear då det kommer till cooldown eller costreduce..

Munk har varit, är och kommer alltid vara en support för övriga i partyt imo.

Jag gillar munken, men jag har som nämnt tidigare flera karaktärer pga att jag vill variera
Citera
2014-07-21, 05:04
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag modifierar hans "Toxic hound" lite nu för att få mer eget, behöver 1 nytt bälte samt en SoJ med Poison så är jag färdig med min modifering

Munk är långt ifrån sämst imo.
Dock är munk inte direkt lätt att få en hög dps på eller få ihop skills med bra gear då det kommer till cooldown eller costreduce..

Jag gillar munken, men jag har som nämnt tidigare flera karaktärer pga att jag vill variera

Jaha. Munken är "långt" ifrån sämst säger du.
Okej, vilka karaktärer är sämre och på vilka sätt?

O du spelade inte vanilla eller?
Senast redigerad av alienDNA 2014-07-21 kl. 05:11.
Citera
2014-07-21, 08:31
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Jag som spelar mest SP...
De followers som finns skall väl vara till support. Ingen spelare vill bara vara support i Diablo.
Citera
2014-07-21, 09:10
Medlem
fgnms avatar
Citat:
De followers som finns skall väl vara till support. Ingen spelare vill bara vara support i Diablo.

Om man vill spela monk på "hög nivå" i party så är det värdelöst att springa omkring och göra hälften så mkt skada som resten. Monks har däremot massvis med spells som boostar partyts dmg t ex. exploding palm, pull, %dmg buff (IS) och aura.

Det jag vill komma fram till är att det säkert finns dom som vill spela support, you help me, I help you.
Citera
2014-07-21, 10:16
Bannlyst
Monk är den bästa klassen i group play om de 3 övriga har DPS. Annars är monk ruggigt kass. Med det bästa gearet blir monken duglig men inte mer än så tyvärr.
Citera
2014-07-21, 10:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Börjar bli klar med min nu, fick Flayer igår.

Dock, ett par delar som ska rollas annorlunda.

http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/735819

Shoulders ska rolla Dog Dmg, behöver hitta en bättre Serpent, e.g. utan CDR och med skill dmg istället.

Boots ska bytas ut, iom att jag fick en Witching Hour, så kommer jag köra den istället för Blackthorne och då är jag inte säker på vilka boots jag ska fixa.

Amulet är djävligt trevlig, men vill ha den som gör mig immun mot Arcane (dödas fan hela tiden av dem)
Citera
2014-07-21, 10:40
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
dmg t ex. exploding palm
EP kommer vara helt ändrad i nästa patch. De flesta av munkens skills är ändrade men så lite att de fortfarande är usla. En del är t.o.m. sämre än nu.
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/state-monk-additional-follower-future-op-class
Citera
2014-07-21, 10:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
EP kommer vara helt ändrad i nästa patch. De flesta av munkens skills är ändrade men så lite att de fortfarande är usla. En del är t.o.m. sämre än nu.
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/state-monk-additional-follower-future-op-class

Mitt nästa projekt kommer bli antingen monken eller DH'n, lutar åt munken innan DH'n eftersom jag aldrig gillat DH..

Dock, lirar jag mycket i grupp, så supportklass för munken passar mig (Börjar med att lira T6 på någon av de andra klasserna jag har, handla hos kadala med monken tills den klarar T5 i grupp)
Citera
2014-07-21, 11:28
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA

Jag har spelat D3 sen ca 2 månader efter release, så vart med på nästan hela resan med spelet, startade som barb, hamnade efter 300timmar spelande där på WD i 200 timmar, sen föll jag in på munk i X antal timmar..
Efter det har jag haft 1 av varje karaktär, minst! med olika builds/elementalskills.

Jag hade som mest 3 munkar, samtliga med 1.5mille elemental eller högre.
Dock så är munk långsam i solo-spelande pga sina skills, men i grupp är den totalt OP som support.
Alla tycker olika, jag ser inte munken som sämst i D3, då skulle jag isåfall säga att DH är sämre i mitt eget tycke.

Sen några veckor tillbaka så startade jag en HC karaktär pga att jag tröttnade lite på SC och dess lootsystem som är fcked up.
på HC började jag med Crusader, körde den till lvl 70 och para 50 typ, sen startade jag en munk och har sen dess spelat munk upp till para 18x och kör support för gruppspel med Palm och "pulls", funkar kalasbra!
ligger på 1.3 mille elit elemental dmg, 1450 allres, 17mille tough, 430k hp, 49% Stun med firebuff på 78%
Kört upp till T3 som högst och det går bra, visst, snävt ibland
Men HC gäller att tänja lite gränser imo

Citat:

Som jag nämnde ovan, Munken är ingen fartfylld solo-spelar karaktär anser jag, andra tycker säkert annat.
Men i MP är den som jag sa, totalt dominerade support.

Se dessa inlägg med;
Citat:
Om man vill spela monk på "hög nivå" i party så är det värdelöst att springa omkring och göra hälften så mkt skada som resten. Monks har däremot massvis med spells som boostar partyts dmg t ex. exploding palm, pull, %dmg buff (IS) och aura.

Det jag vill komma fram till är att det säkert finns dom som vill spela support, you help me, I help you.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Monk är den bästa klassen i group play om de 3 övriga har DPS. Annars är monk ruggigt kass. Med det bästa gearet blir monken duglig men inte mer än så tyvärr.

2 snubbar som vet vad det handlar om..

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Börjar bli klar med min nu, fick Flayer igår.

Dock, ett par delar som ska rollas annorlunda.

http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/735819

Shoulders ska rolla Dog Dmg, behöver hitta en bättre Serpent, e.g. utan CDR och med skill dmg istället.

Boots ska bytas ut, iom att jag fick en Witching Hour, så kommer jag köra den istället för Blackthorne och då är jag inte säker på vilka boots jag ska fixa.

Amulet är djävligt trevlig, men vill ha den som gör mig immun mot Arcane (dödas fan hela tiden av dem)

Ser grym ut!
Bra damage med på elits!
Senast redigerad av ImWorthless 2014-07-21 kl. 11:37.
Citera
2014-07-21, 11:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ser grym ut!
Bra damage med på elits!

Målet är ~80% poison (har ingen poison på amuletten just nu, så där saknas det 20% vilket drar den upp till 73, sen om jag rollar bättre byxor, SoJ och Bracers, så når jag 80%.

Dock, som sagt lite saker jag vill byta ut mot bättre versioner av det jag redan har.

Tall Man's hade kunnat vara trifectad, samma med SoJ:en, dock så duger de bra till 2.1 när man måste byta ut ringar/amuletter iaf för att få 5 mainstats för sockets.

Serpent dock måste ha Int, Vit, CD och Skill Damage för att vara optimal, har ingen nytta av CDR iom Grave Injustice, så tar gärna dog damage där.

Har ni tips på bra boots (stats spelar inte så stor roll eftersom alla boots rollar samma mer eller mindre, tänker mest på effekten)?

Edit: Kanske skaffa ett par Ice Climbers?
Citera
2014-07-21, 16:46
Medlem
Citat:

En monk i ett fyramanna party gör lätt 50 % av skadan i gruppen. Normalt på t6 ligger en jade på 100-250 m medans en monk alltid i stort sett ligger på 200-300 m dps. Men, ja, i solo så är dom knappast några höjdare, men som spelet är nu så är det inte gjort för solo play som det var i tidiga vanilla.

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA

Vad har vanilla med detta o göra <.<? Monk är knappast sämst...alla klasser har för och nackdelar, du kanske borde testa och spela med en grupp före du uttalar dig om monken och även monk GÅR att spela solo.
Citera
2014-07-21, 21:20
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
En monk i ett fyramanna party gör lätt 50 % av skadan i gruppen. Normalt på t6 ligger en jade på 100-250 m medans en monk alltid i stort sett ligger på 200-300 m dps. Men, ja, i solo så är dom knappast några höjdare, men som spelet är nu så är det inte gjort för solo play som det var i tidiga vanilla.

Vad har vanilla med detta o göra <.<? Monk är knappast sämst...alla klasser har för och nackdelar, du kanske borde testa och spela med en grupp före du uttalar dig om monken och även monk GÅR att spela solo.
Monken var grym i vanilla.

Och jo den är sämst just nu. Eller vilken är sämre?
Och vad vet du vad jag testat och inte testat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in