2014-09-03, 17:08
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Beror på build du köra.

Jade - Jadeset (vad för andra items är jag inte säker på eftersom jag aldrig kört Jade)
Pet - Mask Of Jeram, Tall Man's finger Ringen, Tasker and Theo är main sakerna.
Grin Reaper - Grin Reaper masken (doh), Tall Man's Finger, Rhen'ho Flayer,Tasker and Theo, Swampland byxorna

Jag hade bestämt mig för build och sen jagat items, eller Tall Man's ska du ska ha på nästan alla builds, likaså Tasker (kanske itne behövs i en Jade build)
Finns det sätt att jaga specifika items? Trodde det var helt slumpat.

Jag har själv bara kört så att jag plockar lite delar från här och där och om jag får ihop något helt set så är det av en ren slump. Har givetvis fått ihop ett komplett helltooth-set med flera exemplar av varje del... men inget annat komplett set.

Har ett par jade och en mask of jeram men det finns väl inget annat sätt än att rulla tummarna.

Det jag tänkte komma till är väl att man lika gärna kan vänta med att bestämma sig för något set till dess att man verkligen får ihop något set (vare sig det var det man ville ha eller ej). Då har man lite fler valmöjligheter.
Citera
2014-09-03, 17:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Finns det sätt att jaga specifika items? Trodde det var helt slumpat.

Jag har själv bara kört så att jag plockar lite delar från här och där och om jag får ihop något helt set så är det av en ren slump. Har givetvis fått ihop ett komplett helltooth-set med flera exemplar av varje del... men inget annat komplett set.

Har ett par jade och en mask of jeram men det finns väl inget annat sätt än att rulla tummarna.

Det jag tänkte komma till är väl att man lika gärna kan vänta med att bestämma sig för något set till dess att man verkligen får ihop något set (vare sig det var det man ville ha eller ej). Då har man lite fler valmöjligheter.

Nej går inte att jaga specifik item - om man bortser från att handla hos Kadala, e.g. köpa gloves när man vill ha T&T.

Dock, jag bestämde mig för t.ex Grin Reaper Builden långt innan jag hade någon del för det, och då började jag köra rifts och handla hos kadala tills jag fick sista biten.

Samma med alla andra klasser, jag bestämmer mig för en build jag vill köra, sen anpassar jag min build tills jag får de delarna jag behöver, vilket de flesta gör.

Dock, innan man har rätt delar så blir det man kör lite annan build tills man har items för att lira "sin" build.

T.ex med WD'n fick jag Mask of Jeram, massa Jade, massa Helltooth osv osv, om de inte var bättre dmg för stunden så så blev det salvage för jag visste att det var inte den builden jag ville köra på slutet. Var det en uppgrade för stunden så equippades de och itemen jag hade på mig slängdes (såvida itemen inte var en del i planen för end build, - självfallet sparade jag mask of jeram och andra saker som är djävligt rare och kan vara bra om jag drar upp en till wd för petdoctor)
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-03 kl. 17:15.
Citera
2014-09-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Det är tammefan omöjligt att få tag på ett par Lut Socks... Spenderat 24000 bloodshards nu och letat i över 2 månader. HELT JÄVLA OTROLIGT!

Segt, har hittat 6 stycken nu, tog väl 2000 shards för första paret.

Men Reakers >>>>> Mote så why leta efter lut socks?=)
Citera
2014-09-03, 17:36
Medlem
aamidalas avatar
Citat:
WoW och D3 är inte samma spel.

Vill du ha ett MMO så är nog Destiny bättre.

Googla Diablo 3 och kolla videos. D3 är ett hack'n'slash döda samma mobs om och om och om och om och om igen tills du får rätt item.

Items droppar helt random, så du dödar inte X boss för Z item och Y boss för Q item, utan alla mobs kan droppa Z och Q item.
Är det ett spel som blir långtråkigt? Eller finns det alltid något att göra på sin hero eller vad det kallas.
Citera
2014-09-03, 17:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamidala
Är det ett spel som blir långtråkigt? Eller finns det alltid något att göra på sin hero eller vad det kallas.

Tja, jag har ett par tusen timmar spelade, så nog finns det saker att göra

Det finns alltid något att fixa, e.g. skaffa exakt samma sak man redan har men med bättre stats

Sen finns det olika builds att testa, och då behöver man nya items för sin snubbe för att testa den builden.

Skulle t.ex min Witch Doctor vilja byta från Grin Reaper build som den kör nu, till låt oss säga Pet Build, så skulle jag nog bara ha kvar 2 items som jag redan har, resten skulle bytas ut (om vi antar att jag inte hade något i banken jag kunde använda).

Är det långtråkigt? Gillar du inte att göra SAMMA saker om och om igen - då är det långtråkigt.

Är du ok med att göra exakt samma sak du gör som "newbie" som när du är färdig equippad så är det helt ok.

Enda skillnaden på vad jag gör och för säg 5 månaders sedan är att jag spelar på en svårare svårighetsgrad.

När du spelat igenom storyn, så spelar du något som heter adventure mode.

Enda skillnaden på när du inte är gearad och när du är gearad är att du spelar samma adventure mode fast på en svårare svårighetsgrad.

Att jag skriver detta är för att du tog upp WoW, det finns inga specifika bossar som är coola att döda, utan det är samma banor spelet igenom, samma bossar, samma typ av spelade - fast på en svårare svårighetsgrad.

Jag tycker det är skitkul (även om jag är lite trött på hellfire grinden). Men, så har jag inget emot att göra samma sak om och om igen.
Citera
2014-09-03, 20:10
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Segt, har hittat 6 stycken nu, tog väl 2000 shards för första paret.

Men Reakers >>>>> Mote så why leta efter lut socks?=)

Är det någon annan form av spelstil? Berätta mer?
Citera
2014-09-03, 20:23
Medlem
endures avatar
Citat:
T.ex med WD'n fick jag Mask of Jeram, massa Jade, massa Helltooth osv osv, om de inte var bättre dmg för stunden så så blev det salvage för jag visste att det var inte den builden jag ville köra på slutet. Var det en uppgrade för stunden så equippades de och itemen jag hade på mig slängdes (såvida itemen inte var en del i planen för end build, - självfallet sparade jag mask of jeram och andra saker som är djävligt rare och kan vara bra om jag drar upp en till wd för petdoctor)
Jag hade aldrig salvageat sådana set-delar. Mask of jeram fick jag två gånger under samma vecka, så då salvageade jag förstås.

Jag kör utan setdelar helt (om de inte är bättre än mitt nuvarande gear) till dess att jag får någonting komplett. Till dess kör jag zombie bears (ja, jag har kört det sen d3 kom och orkade inte heller byta i RoS oavsett vad patch notes säger)

Förresten, man bör ju spara på set-delar ändå m.t.p. att de kan bli helt reworkeade i nya patcher. T.ex. Helltooth-setet kommer att bli helt reworkat till nästa patch, så nu har jag redan ett komplett set av det.
Senast redigerad av endure 2014-09-03 kl. 20:45.
Citera
2014-09-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Är det någon annan form av spelstil? Berätta mer?

Reakers set? Känner du inte till det?

Iaf så är det vårat andra endgame set (räknar inte IK här för det är inte endgame), och för tillfället vårat bästa, speciellt kombinerat med de nya Vile Wards.

Du kan se setet på min profil:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ReGGaeBOSS-2364/hero/7278435
Citera
2014-09-03, 21:10
Bannlyst
http://imgur.com/uHaQAsq

Äääääntligen var det min tur! Och vilken jävel det blev, gäller bara hitta en Ramaladnis så!
Citera
2014-09-03, 22:12
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Reakers set? Känner du inte till det?

Iaf så är det vårat andra endgame set (räknar inte IK här för det är inte endgame), och för tillfället vårat bästa, speciellt kombinerat med de nya Vile Wards.

Du kan se setet på min profil:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ReGGaeBOSS-2364/hero/7278435

Jo har det settet
Citera
2014-09-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sporadisktimpulsiv
Någon som har synpunkter på det nya crusadersetet? Kör just nu en shield bash-build med den där skölden som minskar resource cost med 50%, bara varit lvl 70 några timmar på season hc. Känns som om det är ett "entry level"-set, men vad fan vet jag?

Uppdatering: fick 4-set bonus och cindercoat+craftade reaper's wraps med fire damage, jävlar vad man plöjer igenom monster på T2, vet inte hur bra builden håller sig på högre torments dock.
Citera
2014-09-04, 04:34
Medlem
TzOns avatar
Har på nått jävla vänster lyckats bygga en en munk som gör alla jag spelar med odödliga, testade ett rift på t6, det var bara för alla att springa in mitt i smeten och jag körde vanlig attack samt tryckte på mitt mantra varannan sekund. Har även en neck som drar ihop alla fiender så det blev ännu lättare. Skall det vara så här ? =s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in