2014-09-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Gammal D2-junkie här. Har efter lång tid bestämt mig för att också dra igång ett D3-äventyr i höst (på PS4). Jag kommer antagligen att spela solo en hel del och har varit sugen på monk, crusader och wizard. Fördelar/nackdelar med dessa klasser? Har inte alls orkat sätta mig in i builds och sånt, det tar jag när spelet anländer i brevlådan och jag veeet att det inte finns nåt klockrent svar på "vilken är den bästa klassen?"-frågor men vill ogärna lägga ner energi på klasser jag inte kommer gilla att spela. Monk-klassen tilltalar mig för att den verkar vara ganska flexibel och bra på att både ge och ta dmg, dessutom med visuellt ganska tilltalande attacker. Wizard är alltid wizard och crusadern mest för att jag gillar idén att inte spela den som en renodlad tank utan köra mer på attack. Övriga klasser känns inte lika intressanta, Barbaren är lite trött och har sett mycket kritik mot DH. WD kanske skulle kunna vara nåt, vet för lite om den klassen (är det nya druiden?). Feedback uppskattas!

Ingen klass kan mäta sig eller jämföras med någon diablo 2 klass.
Personligen tycker jag att Wizard är den tråkigaste av de alla, och Sorcerer var den roligaste i diablo 2.
Citera
2014-09-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Någon som har koll på vilka bracers man bör köra med som DH cold build? Har reapers wraps med 20% dmg men behöver ju inte fylla på med hatred. Finns kanske någon annan kul bonus istället för den?

Du vill ha slavebonds eller bra rollade lacunis. Dessa är de 2 bracers som rollar 5 mainstats nu.
Spelar du season kan du köra med "kremels" (stavning) bracers ihop med bältet för 500 vita bonusen.

Dhs spelar inte med knockback och det finns inget utrymme för aughild då marauders tar upp platsen för axlarna (eftersom man vill ha tasker and theo hanskar)
Citera
2014-09-03, 08:58
Medlem
Tänkte dela den sjukaste historian igår.
Jag och en kompis skulle farma Vaults. Jag visste inte att man inte kunde splitfarma på två olika Games.
Så vi pratade i Skype om hur Nice de skulle va o hitta ett men hela tiden var min kompis skeptiskt till min idé att splitfarma olika Games! Han tyckte vi skulle vara i samma grupp iaf men kanske olika ställen.
Jag förstod det men i samma stund hittade jag mitt första par och tro på Fan när ja dödar dem så droppas Vault....
Jag börjar gråta av lycka typ (trots att jag varit där innan) så jag invitar honom och när han ska gå in så går det inte...
Han ba IM DONE kastade tangentbordet och sa att ja va en dum fitta o gjorde de med flit...
Han svor o slogs o kastade sitt gear!
Vilket guldkorn alltså detta var. Lätt det Bästa minnet jag har ifrån Diablo från o me nu!

Tilläggas skall att jag fick dåligt samvete och svor på min ?kuk? att vi skulle hitta ett till.
Vi gjorde det efter 12 goblins! Så sammanlagt 160 millar igår enkelt lol

Tillägg 2 bästa runnen är hall of agony 2 samt Core of arreat!
Tl;dr Man kan inte invita någon om man hittar ett Vault
Citera
2014-09-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Tänkte dela den sjukaste historian igår.
Jag och en kompis skulle farma Vaults. Jag visste inte att man inte kunde splitfarma på två olika Games.
Så vi pratade i Skype om hur Nice de skulle va o hitta ett men hela tiden var min kompis skeptiskt till min idé att splitfarma olika Games! Han tyckte vi skulle vara i samma grupp iaf men kanske olika ställen.
Jag förstod det men i samma stund hittade jag mitt första par och tro på Fan när ja dödar dem så droppas Vault....
Jag börjar gråta av lycka typ (trots att jag varit där innan) så jag invitar honom och när han ska gå in så går det inte...
Han ba IM DONE kastade tangentbordet och sa att ja va en dum fitta o gjorde de med flit...
Han svor o slogs o kastade sitt gear!
Vilket guldkorn alltså detta var. Lätt det Bästa minnet jag har ifrån Diablo från o me nu!

Tilläggas skall att jag fick dåligt samvete och svor på min ?kuk? att vi skulle hitta ett till.
Vi gjorde det efter 12 goblins! Så sammanlagt 160 millar igår enkelt lol

Tillägg 2 bästa runnen är hall of agony 2 samt Core of arreat!
Tl;dr Man kan inte invita någon om man hittar ett Vault

Haha, i know. Det är därför man ''splitfarmar'' i samma game
Citera
2014-09-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Du vill ha slavebonds eller bra rollade lacunis. Dessa är de 2 bracers som rollar 5 mainstats nu.
Spelar du season kan du köra med "kremels" (stavning) bracers ihop med bältet för 500 vita bonusen.

Dhs spelar inte med knockback och det finns inget utrymme för aughild då marauders tar upp platsen för axlarna (eftersom man vill ha tasker and theo hanskar)

Schyst! Droppar slavebonds eller kan man göra dom själv? Kanske använda shards hos Kadala?
Citera
2014-09-03, 10:06
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
tänkte sätta igång en firebird wiz och har ett par tankar.
Om man kör Tasker and Theo glovsen, kommer de boosta mirror image?
Plus att jag funderar på att köra Maximus, kommer demonen då boostas av TaT? Eller ska man bara köra på ett par gamla goa magefist?

edit: och vad gäller för haunt of vaxo klonerna?

jag kör firebird med magefist och hydra wanden, klarar t6 ganska lätt. Har inte hittat några TaT så kan inte svara på om det är bättre men 20% fire känns som att det är mer värt då det slås ut på alla spells.

Börjar tröttna på rifts känns som jag inte har något kul att se fram emot längre, testade att farma nycklar o göra hellfire amulet fick inte en enda del på 4 portaler så det kändes verkligen inte värt det. Tips på vad man kan göra annars?
Grifts tycker jag var väldigt tråkigt.
Någon som kör seasons och tycker att spelet blivit mycket roligare?

Finns det något bra build med någon klass som man kan andvända rimeheart/frostburn? Har testat på wizard men kan inte riktigt mäta sig mot fire build.
Citera
2014-09-03, 10:27
Medlem
Någon som har synpunkter på det nya crusadersetet? Kör just nu en shield bash-build med den där skölden som minskar resource cost med 50%, bara varit lvl 70 några timmar på season hc. Känns som om det är ett "entry level"-set, men vad fan vet jag?
Citera
2014-09-03, 10:47
Moderator
^Eazs avatar
/Rant

Alltså, hur djävla rare har SoJ blivit, letat efter det som en galning (e.g. köpt 100tals ringar hos kadala och fått en massa ringar i GR's).

Min DH har en SoJ där jag tvingades rolla dex på (slängt över från crusadern eller barben), men vill ha en som jag kan rolla socket på.

Tidigare fick man fan SoJ mest hela tiden, tror jag har 5-6 liggande i banken som är str/int rollade.

Nu hittar jag inte en enda, har säkert identifierat 100+ leg ringar utan en SoJ.

Sen, Hellfire Amulett.

50% dropchans på T6 tycker borde vara 100% när det är totalt djävla random hur bra den blir när man craftar den. Craftat 3st hittills, alla totalt värdelösa med värdelösa passives och vet inte hur många key wardens jag dödat för att crafta dessa 3...

Antingen så borde de göra så att den ALLTID rollar socket och random passive så att man iaf rolla elemental dmg på den om man får en bra crit roll, eller så borde de göra så att material ALLTID droppar på T6.

Vad jag vill ha för passive, Single Out (eller en passive jag redan har equippad så att jag kan byta ut den mot Single Out) för Rift Guardians.

/Rant Off
Citera
2014-09-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
/Rant

Alltså, hur djävla rare har SoJ blivit, letat efter det som en galning (e.g. köpt 100tals ringar hos kadala och fått en massa ringar i GR's).

Min DH har en SoJ där jag tvingades rolla dex på (slängt över från crusadern eller barben), men vill ha en som jag kan rolla socket på.

Tidigare fick man fan SoJ mest hela tiden, tror jag har 5-6 liggande i banken som är str/int rollade.

Nu hittar jag inte en enda, har säkert identifierat 100+ leg ringar utan en SoJ.

Sen, Hellfire Amulett.

50% dropchans på T6 tycker borde vara 100% när det är totalt djävla random hur bra den blir när man craftar den. Craftat 3st hittills, alla totalt värdelösa med värdelösa passives och vet inte hur många key wardens jag dödat för att crafta dessa 3...

Antingen så borde de göra så att den ALLTID rollar socket och random passive så att man iaf rolla elemental dmg på den om man får en bra crit roll, eller så borde de göra så att material ALLTID droppar på T6.

Vad jag vill ha för passive, Single Out (eller en passive jag redan har equippad så att jag kan byta ut den mot Single Out) för Rift Guardians.

/Rant Off

Håller med. Har gjort 5 hellfire amulets, dock fått den passive som du ville ha (single out). Mister då 20% dmg, så är lite tveksam till att ha den då jag vill kunna rolla socket på den också såklart.. Är ett jävla tuggande att hitta keys och sen att uber också ska droppa crafting material. Gjorde precis 3 sådana, 0 drops såklart.
Citera
2014-09-03, 11:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Håller med. Har gjort 5 hellfire amulets, dock fått den passive som du ville ha (single out). Mister då 20% dmg, så är lite tveksam till att ha den då jag vill kunna rolla socket på den också såklart.. Är ett jävla tuggande att hitta keys och sen att uber också ska droppa crafting material. Gjorde precis 3 sådana, 0 drops såklart.

Saken är att den måste rolla helt perfekt mer eller mindre för att jag ska byta ut min nuvarande leg neck.

Och, ja, jag köper att jag inte kommer få en perfekt hellfire på en dag, det är helt ok (måste dock farma hellfire på alla mina chars...).

Problemet är att farmandet är så djävla trist, speciellt iom att det inte är 100% dropchans, och sen är det 99% chans att hellfire amuletten man får är helt kass.

De borde antingen göra så att

1. Höj dropchansen till 100% på T6 (och skala nedåt till T1), på så sätt så vet du iaf att du kan crafta en hellfire per 4 warden rundor, på så sätt kan man acceptera skitroll.

2. Ha kvar kvar 50% dropchans på T6 (och skala nedåt till T1), men gör så att den alltid rollar socket så att vi kan oroa oss om de andra statsen och passive istället för att få en halvbra som är oanvändbar eftersom man skulle behöva 2 rolls på den, som den jag fick igår (kass passive dock): Rollade Dex, CD, CC och något random. För att den ska bli användbar så måste jag rolla bort CC till Fire Damage och random till socket.

Hade den istället rollat t.ex Dex, Socket CC eller CD och något random, så hade jag köpt det och rollat fire dmg på random och kört med passiven jag fick även om det inte är någon passive jag e.g. behöver (tror den rollade blood vengeance).

Insåg nu att jag faktiskt hellre tar Cull the Weak än Single Out... Kommer ju köra med Slow Gem (när jag hittar min djävla SoJ (läs ranten ovan)), och då kan den bli djävligt bra.
Citera
2014-09-03, 12:28
Medlem
swebarbs avatar
Eaz jag tror inte jag fått en enda soj än så det känns värdelöst att man aldrig lyckas få fanskapet...
Citera
2014-09-03, 12:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Eaz jag tror inte jag fått en enda soj än så det känns värdelöst att man aldrig lyckas få fanskapet...

Och det tragiska. Den måste rolla:

1. Rätt Element.
2. Hög Elemental Damage.
3. Andra bra stats

för att man ens ska kunna rolla socket på den.

Så, risken att den man väl får (när man väl får den) ens blir användbar känns minimal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in