Citat:
Ursprungligen postat av
warseven
Håller med. Har gjort 5 hellfire amulets, dock fått den passive som du ville ha (single out). Mister då 20% dmg, så är lite tveksam till att ha den då jag vill kunna rolla socket på den också såklart.. Är ett jävla tuggande att hitta keys och sen att uber också ska droppa crafting material. Gjorde precis 3 sådana, 0 drops såklart.
Saken är att den måste rolla helt perfekt mer eller mindre för att jag ska byta ut min nuvarande leg neck.
Och, ja, jag köper att jag inte kommer få en perfekt hellfire på en dag, det är helt ok (måste dock farma hellfire på alla mina chars...).
Problemet är att farmandet är så djävla trist, speciellt iom att det inte är 100% dropchans, och sen är det 99% chans att hellfire amuletten man får är helt kass.
De borde antingen göra så att
1. Höj dropchansen till 100% på T6 (och skala nedåt till T1), på så sätt så vet du iaf att du kan crafta en hellfire per 4 warden rundor, på så sätt kan man acceptera skitroll.
2. Ha kvar kvar 50% dropchans på T6 (och skala nedåt till T1), men gör så att den alltid rollar socket så att vi kan oroa oss om de andra statsen och passive istället för att få en halvbra som är oanvändbar eftersom man skulle behöva 2 rolls på den, som den jag fick igår (kass passive dock): Rollade Dex, CD, CC och något random. För att den ska bli användbar så måste jag rolla bort CC till Fire Damage och random till socket.
Hade den istället rollat t.ex Dex, Socket CC eller CD och något random, så hade jag köpt det och rollat fire dmg på random och kört med passiven jag fick även om det inte är någon passive jag e.g. behöver (tror den rollade blood vengeance).
Insåg nu att jag faktiskt hellre tar Cull the Weak än Single Out... Kommer ju köra med Slow Gem (när jag hittar min djävla SoJ (läs ranten ovan)), och då kan den bli djävligt bra.