2014-10-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqram
Haha! Ja just fan, värt! Tips på hur man levlar snabbt?

Be nån polare powerlvla dig. Cursed chest bounties.
Citera
2014-10-26, 20:20
Medlem
Citat:
Haha! Ja just fan, värt! Tips på hur man levlar snabbt?

Bara skapa ett 70 T6 game som du joinar med din nya char. 1-70 tar max 1h. Kör rifts eller bounties.
Citera
2014-10-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Bara skapa ett 70 T6 game som du joinar med din nya char. 1-70 tar max 1h. Kör rifts eller bounties.

Tack!

Jag har insett att min ww-build är rätt värdelös nu för tiden, verkar som alla kör galen fire dmg. Någon som har koll på vad som är BRA stats? Res, as, life, osv?

Och jag fattade inte att det fanns ladder nu, antar att det är som i D2 att det är där man ska lira eller?
Citera
2014-10-27, 19:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Tack!

Jag har insett att min ww-build är rätt värdelös nu för tiden, verkar som alla kör galen fire dmg. Någon som har koll på vad som är BRA stats? Res, as, life, osv?

Och jag fattade inte att det fanns ladder nu, antar att det är som i D2 att det är där man ska lira eller?

Det kommer nog bli så i alla fall. Om man ser till d2 så är non-ladder "broken", vilket inte är fallet i d3 (än). Skulle tippa på att många kör både seasons och icke-seasons.

Ang ww-builden så kan man göra rätt fet lightning-ww-build. Kombinera det med lightning leg gemmen. Kör på mycket cc och chd som vanligt, kombinerat med lite cdr.
Citera
2014-10-27, 20:05
Medlem
ant's avatar
Citat:
Tack!

Kolla upp Vilecharge, bästa builden just nu för barbs.
Citera
2014-10-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det kommer nog bli så i alla fall. Om man ser till d2 så är non-ladder "broken", vilket inte är fallet i d3 (än). Skulle tippa på att många kör både seasons och icke-seasons.

Ang ww-builden så kan man göra rätt fet lightning-ww-build. Kombinera det med lightning leg gemmen. Kör på mycket cc och chd som vanligt, kombinerat med lite cdr.

ww = wicked wind, är wizard. Senast jag körde kunde jag ju permasfreeza och kötta. Testar en annan som funkar, har 400k toughness och är non-ladder haha. Måste fixa massa vita och int. har bara cc/chd och as maxat fårn mitt förra gear
Citera
2014-10-27, 21:57
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
ww = wicked wind, är wizard. Senast jag körde kunde jag ju permasfreeza och kötta. Testar en annan som funkar, har 400k toughness och är non-ladder haha. Måste fixa massa vita och int. har bara cc/chd och as maxat fårn mitt förra gear

Aha, tolkade whirl-wind med babbe. Jag körde också wicked wind speccen innan exp med wiz, men nu verkar det vara firebird som gäller! Gärna med furnace. Själv kör jag nu firebird + wand of woh.
Citera
2014-10-28, 00:59
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Här är en grym guide, kör i princip samma setup. Några items som tex The Furnace kan vara ett helvete att hitta
http://www.diablofans.com/builds/2005-comprehensive-firebirds-guide-40-greater-rifts

Har du frågor så lägg till mig som vän. Battletag Icy#2422
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-10-28 kl. 01:05.
Citera
2014-10-28, 19:31
Medlem
pappa-fixars avatar
Har dom kommit ut med hur länge Season 1 kommer pågå?
Citera
2014-10-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Har dom kommit ut med hur länge Season 1 kommer pågå?

Hört rykten om early December dock inget exakt datum.
Citera
2014-10-30, 13:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
BotT kanske är ett ointuitivt val, men att inte vara additiv med något annat är otroligt stark. Det är liksom ~25% extra dmg, på allt. De flesta gearar sin templar med freeze/slow-gear för att förlita sig på honom, vilket inte alltid fungerar när det finns flera targets. Men när det väl gäller, dvs gula elites och RG, då har man BotT alltid aktiverad. Det kanske inte är ett självklart val, men +15% elite dmg när man redan närmar sig 100% elite dmg är inte alls bra, det hjälper ju ännu mindre mot white mobs än vad BotT gör. Jag vet inte vad du tycker om uptime på +20%-buffen från BotP, men den kanske är upp 30-40% av tiden? Då tror jag ändå att jag är generös, lägg dessutom till att den som sagt är additiv. I grupp kör du med minst en melee, denna har sannolikt BotT vars aura gör att du alltid har dmg bonus. Är du förresten säker på att din templar slutar att slå när du teleportar? Kanske om du teleportar långt bort, men annars har jag inte för mig att han följer efter dig.

Okej, jag kanske borde prova Dominance någon gång, för jag sliter av mitt hår mot frozen ibland.

Hmm, ja. Rent spontant så känns det nog som att du bör byta ut bältet, för i nuläget ger det i princip endast +50% crit dmg. Jag kör med String of Ears fram tills att jag hittar en bra WH, det gör att jag får väldigt mycket toughness, så jag kan gå väldigt mycket dmg (så som GC) inom andra områden.
När jag teleporterar så slutar min templar att slå och börjar följa efter mig istället, kanske 4/5 gånger jag teleporterar. På många banor så teleporterar jag genom väggar osv och då fungerar klart inte templar oavsett

Fick min första Freeze of Deflection igår! Några minuter senare fick jag en grym Justice Lantern med CDR, så jag kan rolla AS
Citera
2014-11-01, 18:29
Medlem
Yamals avatar
Började spela för några dagar sen efter X antal månaders break, gjorde en crusader & följde denna guiden lite.. http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2753k6/how_to_gearing_a_beginner_crusader_detailed_guide/

Det jag undrar är, är den helt outdated eller är det en OK build att köra? Vet att alla skriker om Akkhan set men gillar fan den builden jag har just nu, kanske 8h spelat på lvl 70 & har detta gearet atm
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/41836970

Klarar T2 'utan problem' känns det som, men har en fråga angående ringar, är det ens värt att försöka få något bra från jeweler bruden? dom 4-6 random stats för ett gem & 10k/ringen, kan man få något vettigt från henne eller är det bara grinda & kadala som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in