2014-08-11, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du är inte bättre för att du kör hardcore. Jag kör hardcore då och då (para 200 så har inte spelat jättemycket, jämfört med 542 på softcore). Jag kör DH, har 5 miljoner thoughness, 700k damage. Det är att spela hardcore, det är inte "skills" att spela hardcore med 500k skada och 20 miljoner thoughness som alla hardcore lirare gör, ni kan stå 55 minuter i fire chains i T6 innan ni ens skulle ta skada. Det är inte skills, det är bara löjligt. Och det enda ni sitter och gör är och farmar T1 dag in och dag ut, det är så jävla tråkigt. Därför föredrar jag SC över HC.

Rant slut.

Du har fel. Det märks att du inte spelar diablo 3 så mycket. DMG är bra mycket viktigare än toughness eftersom mobsen ska ner så fort som möjligt.. Det är liksom grundläggande förståelse, det fattade jag efter 10 paragonlevlar.
Citera
2014-08-11, 09:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror helt enkelt jag är för dålig på spelets finesser, jag fattar inte hur man gör en perfekt build, vad som är bra rolls osv. Orkar inte sätta mig in i allt vad crit dmg etc innebär så nu har jag 4 lvl 70 hc-gubbar men bara 40 paragon och klarar knappt T2
jag börjar om med en ny gubbe i väntan på nästa expansion (som förhoppningsvis kommer). Tills dess får gubbarna vila. I alla fall tills jag har en lvl 70 i varje class.
Men jag har kul på mitt sätt.

Och det fetsatilta är det viktigaste.

Så länge man har skoj, så kan ingen säga att man spelar på "fel" sätt.
Citera
2014-08-11, 09:43
Medlem
Vänta, kommer det en ny expansion? När och vad heter den? Finns det några leaks?
Citera
2014-08-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NontoxicPlaydoh
Vänta, kommer det en ny expansion? När och vad heter den? Finns det några leaks?

www.diablofans.com, de flesta nyheterna inom dibbe!
Citera
2014-08-11, 10:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Om du frågade mig (pga av mitt uttalande ovan) så har jag ingen aning - jag hoppas bara!
Citera
2014-08-11, 10:38
Moderator
^Eazs avatar
Efter DH'n som "nästan" är klar - behöver bättre SoJ (e.g. en som inte är orignal str rollad med CC eller CD), bättre shoulders (skill dmg, CDR, Vit, dex), bättre chest (skill dmg), bättre legs (all res istället för regen), + en random hög dmg crossbow (tills 2.1 går live, för då switchar jag till min Kritershot som jag har i banken) så är det dags för att färdigställa monken.

Monken saknar fortfarande Eye of the Storm, Won Khim Lau, en SoJ och en bättre rollad Thundergod, sen är jag lite kluven, antingen fortsätta med TF eller byta över till en Odyn's alternativt en Sunkeeper med hög elite dmg.

Efter monken ska jag fortsätta projected med min Wizard, dock är jag lite kluven i hur jag vill köra wizzen, vill ha firedmg så blir ju meteor iom att jag är lite nyfiken på hur Firebirds kommer bli i 2.1.

Vet inte vilka vapen etc som jag borde skaffa, så måste läsa lite där.

Plus, måste fixa gems åt wizzen vilket jag precis gjorde åt min DH vilket kostade drygt 60M.. så är nere på ~60M nu. Så måste fixa en bättre guldbuffert innan jag hänger mig åt det projected (alla andra chars har maxade gems).

Edit: När jag läste ovan efter jag postat det, så insåg jag att DH'n inte alls är nästan klar... Saknas en djävla massa.

Edit2: Med monken så vägrar jag att bygga en zDPS monk utan mitt mål med alla mina chars är att kunna klara på hög torment i solo (och då i grupp), så vägrar bygga en zDPS PP Monk.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-11 kl. 10:51.
Citera
2014-08-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Monken saknar fortfarande Eye of the Storm, Won Khim Lau, en SoJ och en bättre rollad Thundergod, sen är jag lite kluven, antingen fortsätta med TF eller byta över till en Odyn's alternativt en Sunkeeper med hög elite dmg.

Edit2: Med monken så vägrar jag att bygga en zDPS monk utan mitt mål med alla mina chars är att kunna klara på hög torment i solo (och då i grupp), så vägrar bygga en zDPS PP Monk.
Hur är det med monkbuilds? När jag lirade för några månader sen var det Exploding Palm som gällde, är det de fortfarande?
Citera
2014-08-11, 11:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Hur är det med monkbuilds? När jag lirade för några månader sen var det Exploding Palm som gällde, är det de fortfarande?

Monken "suger" tyvärr, jag kör en Lightning Dashing Strike build som funkar ok, klarar T4ish solo, då saknar jag även viktiga delar för builden (är på 64% Lightning Damage, målet är runt 140% vilket säger lite hur mycket extra skada jag förväntar mig att dasha ut).

EP är bra, speciellt i grupp vilket är vad zDPS's PP munkarna kör, dock passar den inte min build.

Jag hade EP i min build ett tag, men tröttnade på att behöva byta ut den vid varje RG (och då hade jag inte korrekt build/gear vilket jag märkte när en T4 boss tog typ 7-8 minuter att döda ), nu har jag tweakat builden lite och den funkar bra, även om jag förväntar mig att den ska fungera bättre så fort jag får lite items som saknas.

Dock, med ovan sagt så behöver monken lite kärlek från Blizzards sida, då den är horribel rent dps mässigt om man jämför med andra karaktärer som har liknande kvalitet på gear.
Citera
2014-08-11, 11:27
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Efter DH'n som "nästan" är klar - behöver bättre SoJ (e.g. en som inte är orignal str rollad med CC eller CD), bättre shoulders (skill dmg, CDR, Vit, dex), bättre chest (skill dmg), bättre legs (all res istället för regen), + en random hög dmg crossbow (tills 2.1 går live, för då switchar jag till min Kritershot som jag har i banken) så är det dags för att färdigställa monken.

Efter monken ska jag fortsätta projected med min Wizard, dock är jag lite kluven i hur jag vill köra wizzen, vill ha firedmg så blir ju meteor iom att jag är lite nyfiken på hur Firebirds kommer bli i 2.1.

Vet inte vilka vapen etc som jag borde skaffa, så måste läsa lite där.

Plus, måste fixa gems åt wizzen vilket jag precis gjorde åt min DH vilket kostade drygt 60M.. så är nere på ~60M nu. Så måste fixa en bättre guldbuffert innan jag hänger mig åt det projected (alla andra chars har maxade gems).

Edit: När jag läste ovan efter jag postat det, så insåg jag att DH'n inte alls är nästan klar... Saknas en djävla massa.

Firebirds tror jag kan bli riktigt kul när 2.1 går live.
Har hela setet i banken och ska absolut kitta min firewiz med det setet. Vilket vapen du ska ha här är väl inte sååå svårt? Sankis eller Devastator för fire%-buff borde väl va ok? Om man inte ska brassa Who eller Serpent då så klart
Citera
2014-08-11, 11:29
Medlem
Lanoos avatar
har de nerfat påskkärringen Kadala under sommaren btw? Har iofs inte lirat supermycket, men hon vill inte ge mig legs längre. Tyckte att man brukade snitta en leg per inventory man fyllde när man gamblade med henne. Nu för tiden får jag betydligt mindre legs än så av henne. brände väl runt 1000 shards igår utan en enda leg och ytterligare 500 kvällen före det utan att hon ville ge mig nåt :/
Citera
2014-08-11, 11:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Firebirds tror jag kan bli riktigt kul när 2.1 går live.
Har hela setet i banken och ska absolut kitta min firewiz med det setet. Vilket vapen du ska ha här är väl inte sååå svårt? Sankis eller Devastator för fire%-buff borde väl va ok? Om man inte ska brassa Who eller Serpent då så klart

Mjo, är lite sugen på en Woh, men hur troligt är det att man får den

Kör ju med hydra, så Serpent är ett alternativ.

Sen är jag lite nyfiken, eftersom de buffar 2h vapen, så kanske 'The Smoldering Core' (måste dock byta ut offhand då iom Firebird offhand), effekten på den är ju rätt skoj: 'Lesser enemies are now lured to your Meteor impact areas.' och om de gör 2h viable, så är den ett alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
har de nerfat påskkärringen Kadala under sommaren btw? Har iofs inte lirat supermycket, men hon vill inte ge mig legs längre. Tyckte att man brukade snitta en leg per inventory man fyllde när man gamblade med henne. Nu för tiden får jag betydligt mindre legs än så av henne. brände väl runt 1000 shards igår utan en enda leg och ytterligare 500 kvällen före det utan att hon ville ge mig nåt :/

Jag får samma mängd om man ser till X antal tusen.

Visst, jag har runs när jag inte får en enda på 1-2-3 tusen shards, sen poppar det inte 6-7 legs på 500 shards.
Citera
2014-08-11, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du har fel. Det märks att du inte spelar diablo 3 så mycket. DMG är bra mycket viktigare än toughness eftersom mobsen ska ner så fort som möjligt.. Det är liksom grundläggande förståelse, det fattade jag efter 10 paragonlevlar.

Ja, jag har inte alls 1000 timmar spelade i D3. Jag har ingen aning om hur hardcore folket spelar detta spel. Men duktigt att du förstod det efter 10 paragonlevlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in