2014-08-21, 10:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Ok, testar att läsa lite om geargrind, kanske blir något som fastnar. Vänner har jag, så får försöka dra med dem. Köper i princip alla PS4 spel just nu, då det knappast finns några, så därför detta köpet. Finns det någon lätt introvert på nätet som förklarar principen bakom det hela, och kanske framförallt, varför måste det vara så satans fult?

Tycker inte det är fult faktiskt. Grafiken passar ändamålet, e.g. hack'n'slash.

Det är inte grafiken man spelar det.

Sen som folk säger, det är ev. inte ett spel som passar alla. Som jag själv och andra har skrivit i tråden, spelet slutar inte när man är klar med kampanjen och blivit level 70. Snarare så börjar spelet då. Det är då grinden för att få så bra gear som möjligt för att kunna göra exakt samma sak som man gjort de senaste 1000 timmarna fast på svåraste svårighetsgraden.
Eller så har man läst om en ny build (e.g. ny kombination av skills) som gör så att man måste farma efter nya armor delar (som man antagligen tidigare slängt 100 stycken av).

Vill man ha ett spel som tar dig från punkt a till b och sen är det klart, så är D3 inte ett spel för dig.
Vill man ha ett spel som du gör samma sak om och om igen timmarna igenom bara för att få en uppgrade på ditt gear, så är det ett spel för dig.

Som ett exempel så vet jag inte hur många hundra rifts (mini dungeon kan man väl kalla det) och har säkert spenderat 40 000 blood shards (du får ~100 blood shards på en T6 rift boss) för att försöka på en djävla Marauder chest piece med Sentry dmg bonus utan att ens ha fått en item jag sparat.
Citera
2014-08-21, 11:46
Medlem
Har nu börjat få lite saker på min dh. Dock behövs där upgrades på en del slots till perfrolls.

Ge lite feedback på gubben

Länk till snubben
Citera
2014-08-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Har nu börjat få lite saker på min dh. Dock behövs där upgrades på en del slots till perfrolls.

Länk till snubben

Edit: Vet att min toughness suger en del, men klarar t5-6 skapligt bra, får bara va lite mer aktiv med vault

Edit: Sorry för dubbelpost, blev fel.
Citera
2014-08-21, 11:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Länk till snubben

Sentry dmg på shoulders.

Mer Crit Damage, din CD/CC Ratio är lite fel, du ska ha ca 10CC per 100CC och du ligger nu på 47.50% / 305%.

Cluster Arrow Dmg på Boots och Helm.
Annars ser det helt ok ut.

Här är min (Min CD/CC ratio är lite off, och jag letar fortfarande efter en chest med sentry dmg/sockets).

Har även en Witching Hour som jag rekommenderar att du också fixar då Harrington bältet blir värdelöst i Greater Rifts.

Edit: Glömde länken: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/14749006
Citera
2014-08-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sentry dmg på shoulders.

Mer Crit Damage, din CD/CC Ratio är lite fel, du ska ha ca 10CC per 100CC och du ligger nu på 47.50% / 305%.

Här är min (Min CD/CC ratio är lite off, och jag letar fortfarande efter en chest med sentry dmg/sockets).

Har även en Witching Hour som jag rekommenderar att du också fixar då Harrington bältet blir värdelöst i Greater Rifts.

Edit: Glömde länken: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/14749006

Så kötta mer på cd nu då? Profilen är inte helt up to date, ingame visar den 355% cd. Vad är ditt tips gällande para points? Maxat cdr, och kör nu på attack speed. Är väl nån gräns man sak uppnå med attackspeed?

Haha, jo. Witching hour hade vart nice. Problemet är dock Kadala i detta fallet.
Citera
2014-08-21, 12:06
Medlem
När vi ändå snackar DH's, i vilken ordning ska man gambla gear från kadala? Vad bör ja satsa på först på en ny DH?
Citera
2014-08-21, 12:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
När vi ändå snackar DH's, i vilken ordning ska man gambla gear från kadala? Vad bör ja satsa på först på en ny DH?

Delarna du behöver, e.g. ska du köra Sentry build, gambla de delarna du inte ännu har Marauder, Gambla offhand för rucksack.

När du har rätt del på varje slot, då kan du börja gambla för bättre stats.

Citat:
Så kötta mer på cd nu då? Profilen är inte helt up to date, ingame visar den 355% cd. Vad är ditt tips gällande para points? Maxat cdr, och kör nu på attack speed. Är väl nån gräns man sak uppnå med attackspeed?

Haha, jo. Witching hour hade vart nice. Problemet är dock Kadala i detta fallet.

Tog mig veckor att få min första Witching Hour, nu har jag 3st (vägrade lvla andra karaktärer eftersom jag var säker på att jag skulle få en <70 WH..)

Vågar inte dra igång spelet för mina para points här på jobbet

Det finns gränser på AS, s.k. breakpoints, p0nybl1ng länkade en video + forumposter om detta till mig, där dessa breakpoints nås.

Det är därför jag inte kör Tasker and Theo, eftersom jag når Breakpoint 5 eller vad det var och sen får jag ingen riktigt extra AS på mina turrets förrän BP8 tror jag. Även därför jag skulle förlora skada på att equippa en till spender för mina sentries.

Ska se om jag kan få tag i p0ny och be han posta här i tråden.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-21 kl. 13:38.
Citera
2014-08-21, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Hemligheten är hög dps på Elite packs och Elemental iallfall på första 1-49 rank. Ska bli intressant i seasons, hur de fördelat, på loot och dropps och gems, och hur guldet är uppbyggt. De finns rank 100, frågan är om någon tar det? galen kines eller Athene, Kirrparrian, troligtvis som är hardcore gamers.. Vi vanliga gamers, kommer nog snitta omkring lvl 49-60 som högst.

Hemligheten har alltid varit elite och elemental dps oavsett om det är season, softcore eller hardcore ;p. Gems droppar näst intill varje gång från grift bossar, det fungerar som recept, har du fått ett gem så kan du inte få det igen utan då får du en ny som du inte har. Looten droppas endast från bossen i Grifts, när folk når lvl 30+ Grifts så är det inte ovanligt att bossen droppar 3 gröna. Guldet verkar fortfarande vara en grej som man kommer att få kämpa med och verkligen tänka över med att rerolla och göra gems.

Jag tror snittet kommer att ligga på 28-35 för vanliga gamers, medans de mer duktiga tar sig upp mot 50-60. Jag tror ingen kommer att komma över 60 på ett bra tag. Folk har tagit sig till level 42 som max på PTR och där har patchen funnits i flertalet månader redan väl. I seasonal så är level 40 rekordet har jag för mig, men då har säsongerna bara varit 2 veckor var ungefär.

Tror inte att någon kommer att ens komma i närheten av nivå 100 någonsin om inte Blizzard nerfar skiten ur Grifts som dom är nu. Med tanke på att level 42 är rekordet med folk som har maxat sitt gear sedan RoS kom ut i Mars.

Edit: Level 25-26 är som T6. Allt efter det blir T7, T8, T9 osv osv.
Citera
2014-08-21, 22:37
Medlem
Citat:

Länk till snubben

Hjälm : 750 vit och 6 cc imo, mer värt med 750 vit på hjälm, kommer att behövas i greater rifts, men smaksak antar jag.
Shoulders : sentry dmg och cdr eller 15 % life.
Gloves : Tasker and Teo eller cc/chd, cdr eller vita.
Boots : bortrollad ms till cluster arrow
Chest : 500 vita istället för ~ 100 ar, gemma 78 AR istället.
Unity : ias till socket i och med att patch kommer snart.
Ny soj eller Rorg med socket.

Gemma all res ifall du har problem, din verkar vara relativt låg.
Skulle ta smoke screen med healing vapors istället för entangling shot, du får hatred av companion.
Bloody vengenace eller någon dps passive (t.ex steady aim, cull of the weak) istället för perfectionist.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-08-21 kl. 22:40.
Citera
2014-08-21, 23:30
Medlem
Lanoos avatar
Ok, två helkvällar med diablo på PS4a och 125" duk sätter sina spår i skallen kan jag säga.

Vad är mitt utlåtande då? Efter ca 300h D3 Vanilla på PS3, runt 600-700h på PC och nu runt 12-14h på PS4.
Det är kul och det är underhållande.
Det var superenkelt att föra över alla mina gamla ps3 chars till ps4an. Stort plus!
Men det känns sjukt segt och jag tror aldrig att jag kommer komma upp på samma nivå som jag är på PC. Det är skönt att spela med kontroll men menyer och liknande går för segt.
Samma sak med Kadala, samlade ihop 400 shards och skulle bränna. Det tog en hel kväll eftersom det är en time-bar för varje grej man craftar och således tar det runt 5sec för att få varje grej.

Spelet är snyggt och "Nemesis" är en kul grej. All loot är fullt delbart med vem som helst, även forgotten souls, gems osv.
Istället för Cain boken finns nu en brevlåda som används för att skicka precis vad som helst till vilken kompis som helst (pengar, legs, gems u name it)
Vidare har jag också hittat ganska många presenter, det är helt enkelt små inslagna paket och när man plockar upp det står det att "u found a present for Eaz" tex. Så får jag skicka den till honom.

Verkar också vara omgjort en del va det gäller bloodshards också. På T6 på pc får man ca 100-120st. Det får man på typ expert här. På PC får man ca 1 leg på 400-500 shards, här har varken jag eller tjejen fått någon än och då har vi bränt över 1000 var. Kan va RNG iofs. Men det verkar nästan som blizz ger oss mer shards men att det är svårare att få något vettigt.
Väldigt mycket legs har också extremt dålig roll, har craftat ett lass Cain delar men ingenting går ens att enchanta till användbart tyvärr.
Citera
2014-08-22, 04:32
Medlem
fULL-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ok, två helkvällar med diablo på PS4a och 125" duk sätter sina spår i skallen kan jag säga.

Vad är mitt utlåtande då? Efter ca 300h D3 Vanilla på PS3, runt 600-700h på PC och nu runt 12-14h på PS4.
Det är kul och det är underhållande.
Det var superenkelt att föra över alla mina gamla ps3 chars till ps4an. Stort plus!
Men det känns sjukt segt och jag tror aldrig att jag kommer komma upp på samma nivå som jag är på PC. Det är skönt att spela med kontroll men menyer och liknande går för segt.
Samma sak med Kadala, samlade ihop 400 shards och skulle bränna. Det tog en hel kväll eftersom det är en time-bar för varje grej man craftar och således tar det runt 5sec för att få varje grej.

Spelet är snyggt och "Nemesis" är en kul grej. All loot är fullt delbart med vem som helst, även forgotten souls, gems osv.
Istället för Cain boken finns nu en brevlåda som används för att skicka precis vad som helst till vilken kompis som helst (pengar, legs, gems u name it)
Vidare har jag också hittat ganska många presenter, det är helt enkelt små inslagna paket och när man plockar upp det står det att "u found a present for Eaz" tex. Så får jag skicka den till honom.

Verkar också vara omgjort en del va det gäller bloodshards också. På T6 på pc får man ca 100-120st. Det får man på typ expert här. På PC får man ca 1 leg på 400-500 shards, här har varken jag eller tjejen fått någon än och då har vi bränt över 1000 var. Kan va RNG iofs. Men det verkar nästan som blizz ger oss mer shards men att det är svårare att få något vettigt.
Väldigt mycket legs har också extremt dålig roll, har craftat ett lass Cain delar men ingenting går ens att enchanta till användbart tyvärr.
Går att använda sig av oändligt med bloodshards på console, om du är less på att grinda sedan pc menar jag.

Måste säga att jag i dagsläget inte förstår hur jag någonsin ska klara GR36 då reflect dmg fuckar mig totalt..
Citera
2014-08-22, 04:58
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sentry dmg på shoulders.

Ska och ska ligga på en 1:10 skala funkade förr. Nu gör det inte det längre pga ingen cd på vapen och att man i vissa fall väljer bort cd mot cdr så det är inte konstigt att man numera ligger på 50%~ chc vs 300+~cd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in