2014-12-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Snacka med en "clanmate" idag om vad som kommer ske då Season 1 slutar..
Vad jag fattat änsålänge är ju att Season-chars kommer falla in i ledet av "vanliga chars"

Vad jag dock inte fått grepp eller någon annan i klanen är:

* Paragons, vad sker med dom? Räknas totala Exp från Season som ett påslag till "normal-game"? Får vi då se Para 1000 folk mer eller mindre överallt om så är fallet? om det nu blir så, är inte det jävligt tråk?

* Stash, vad sker med detta? Bakas allt in i "normal-game stashen"? vad händer om det ej finns plats?

* Om man redan har en, exempelvis WD-char på Season samt en på Normal, läggs dom separat eller tar dom ut varandra på något sätt? Tänker då mest på om man har fullt i sin Slot vad gäller chars, för ett utrymme för Season 2 borde väl skapas? (även om Blizz kanske ser att man då ska ta bort en av de man har dubbletter av redan?)

1. Tror charsen existerar jämsides utan att paragon/exp'n läggs ihop.

2. Ang. stashen så får du season stashen mailad så du kan ladda ner den, typ.

3. Vet ej, men det logiska är ju att de existerar separat.
Citera
2014-12-13, 00:18
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
1. Tror charsen existerar jämsides utan att paragon/exp'n läggs ihop.

2. Ang. stashen så får du season stashen mailad så du kan ladda ner den, typ.

3. Vet ej, men det logiska är ju att de existerar separat.

Exp'n kommer att läggas ihop. Notera att det är exp'n och inte paragon som slås ihop. Är du plvl600 ns och 600 season kommer det resultera i att du blir runt plvl 640 har jag för mig. Det är alltså inte alls troligt att det kommer springa runt en massa plvl 1000+.
Citera
2014-12-13, 18:58
Medlem
Ravenhearts avatar
Går det inte att gå ur ett public spel utan att lämna partyt?
Jag har för mig att man kunde gå ut och byta gubbe förr...
Citera
2014-12-13, 20:04
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenheart
Går det inte att gå ur ett public spel utan att lämna partyt?
Jag har för mig att man kunde gå ut och byta gubbe förr...

Du kan bara lämna gamet om du är i ett privat "public" game, dvs du har vänner du anslutit dig till gamet med..
Joinar du ett "vanligt" pub-game så går det tyvärr inte.

Då droppar man istället helt, vilket är rätt uselt på ett sätt, men vettigt på ett annat
Citera
2014-12-13, 20:30
Medlem
Ravenhearts avatar
Citat:
Du kan bara lämna gamet om du är i ett privat "public" game, dvs du har vänner du anslutit dig till gamet med..
Joinar du ett "vanligt" pub-game så går det tyvärr inte.

Då droppar man istället helt, vilket är rätt uselt på ett sätt, men vettigt på ett annat

Ah, det var så det funkade.
Brukade levla upp genom att byta gubbe innan man stängde riftet.
Ingen jag känner spelar längre så jag försökte göra samma public.
Citera
2014-12-14, 19:12
Medlem
Opilus5500s avatar
När släpps patchen?? har blizzard hintat någonting? eller blir mitten av januari 2015 tidigaste?
Citera
2014-12-14, 19:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
När släpps patchen?? har blizzard hintat någonting? eller blir mitten av januari 2015 tidigaste?

dom har inte gett datum än men det lutar nån gång i januari eller nåt ja.. blir väl dom säger nåt slutet december hoppas jag.
Citera
2014-12-14, 22:05
Medlem
Citat:
Snacka med en "clanmate" idag om vad som kommer ske då Season 1 slutar..
Vad jag fattat änsålänge är ju att Season-chars kommer falla in i ledet av "vanliga chars"

Vad jag dock inte fått grepp eller någon annan i klanen är:

* Paragons, vad sker med dom? Räknas totala Exp från Season som ett påslag till "normal-game"? Får vi då se Para 1000 folk mer eller mindre överallt om så är fallet? om det nu blir så, är inte det jävligt tråk?

* Stash, vad sker med detta? Bakas allt in i "normal-game stashen"? vad händer om det ej finns plats?

* Om man redan har en, exempelvis WD-char på Season samt en på Normal, läggs dom separat eller tar dom ut varandra på något sätt? Tänker då mest på om man har fullt i sin Slot vad gäller chars, för ett utrymme för Season 2 borde väl skapas? (även om Blizz kanske ser att man då ska ta bort en av de man har dubbletter av redan?)

Total exp räknas ihop - om du är paragon 500 på season och 500 på non-season blir du inte 1000 utan något där emellena.

Oklart - har hört något om mail.

Dina karaktärer kommer läggas separat som non-season. Det mest logiska är att helt enkelt deleta den ena för att göra nya season karaktärer.
Citera
2014-12-16, 18:47
Bannlyst
Jag tycker att (vissa) mobs ger lite väl mkt progress i grifts. I höga grifts så stuntar man helt i gula, för de tar flera minuter att döda. Det bästa är massa vita mobs. Många klasser skippar till och med de flesta blåa pack, så länge man inte kan ta flera på en gång. Lite tråkigt, tycker jag.
Citera
2014-12-16, 19:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Jag tycker att (vissa) mobs ger lite väl mkt progress i grifts. I höga grifts så stuntar man helt i gula, för de tar flera minuter att döda. Det bästa är massa vita mobs. Många klasser skippar till och med de flesta blåa pack, så länge man inte kan ta flera på en gång. Lite tråkigt, tycker jag.

En rifts med massa Zombies är rena guldgruvan!
Citera
2014-12-16, 20:49
Bannlyst
Citat:
En rifts med massa Zombies är rena guldgruvan!

Haha, ja, Dust Eaters (röda zombies) är nästan värda sin vikt i guld. Jag skulle ju hellre vilja att ett trippel-pack vore mer progress-effektivt än ett rum fullt med zombies. :/

Just det. Såna där act II-mobs som står och stampar med sin stav i marken för att sedan transformeras, vad är det som gör att de transformeras egentligen? Jag har provat att båda springa in i dem, och att skada dem en del. Ibland fungerar det, och ibland så fortsätter de bara att stampa. Någon som vet exakt vad som får dem att slutföra transformeringen?
Citera
2014-12-16, 20:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Haha, ja, Dust Eaters (röda zombies) är nästan värda sin vikt i guld. Jag skulle ju hellre vilja att ett trippel-pack vore mer progress-effektivt än ett rum fullt med zombies. :/

Just det. Såna där act II-mobs som står och stampar med sin stav i marken för att sedan transformeras, vad är det som gör att de transformeras egentligen? Jag har provat att båda springa in i dem, och att skada dem en del. Ibland fungerar det, och ibland så fortsätter de bara att stampa. Någon som vet exakt vad som får dem att slutföra transformeringen?

Vet inte precis vad, men dom transar ju om efter ett par sekunders hackande med staven i marken till jättetrollkarlar typ som "dashar" sig fram
Act 1 zombies i varje rift är något jag uppskattar, dock så har jag bara stött på act 1 zombies i great rift ca 2 gånger och då på ruskigt låg level så jag har aldrig gynnats av det direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in