2014-07-24, 10:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fliken
Mest nyfiken på vilken klass som nu anses vara OP. Har för mig att WD ansågs rätt klen när jag la av men jag har aldrig spelat den tidigare så kanske skulle passa på att prova och se ändå. Lite trött på närstridsklasser tbh.

WD'n är kul, jag lirar en poison Grin Reaper Build.

De mest vanliga buildsen annars är antingen Pet Build eller Jade Build.

Sen visst, den är för bra ibland, med crusadern så tog det tämligen lång tid innan jag körde T6, med WD'n så klarade jag T6 redan innan jag hade gearet jag ville ha för min build.

Eller kort sagt: Med crusadern så behövde jag mer eller mindre exakt rätt gear på rätt slot för att kunna klara T6. Med WD'n så saknade jag key items och kunde ändå mer eller mindre facerolla igenom T6.

Edit: Saknar e.g. bara boots på min WD så är den klar (även om jag vill byta ut lite rolls på andra items, så behöver uppgradera dem också).

Annars så är min Crusader, Barb och WD klara.

Wizarden har ett par saker kvar innan den bli klar.

Sen ska jag börja nästa projekt, monken eller DH'n.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-24 kl. 10:57.
Citera
2014-07-24, 10:57
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Mest nyfiken på vilken klass som nu anses vara OP. Har för mig att WD ansågs rätt klen när jag la av men jag har aldrig spelat den tidigare så kanske skulle passa på att prova och se ändå. Lite trött på närstridsklasser tbh.

Beror nog på vem du frågar, men att wd lär bli nämnd av många som "mest op" är nog en lågoddsare.
Crus kommer strax efter, och dh ser lovande ut på ptr med alla boosts i kommande patchen.

barb/monk/wiz har några få viable builds men är generellt mer beroende av party än de första 3 nämnda.
Citera
2014-07-24, 11:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Beror nog på vem du frågar, men att wd lär bli nämnd av många som "mest op" är nog en lågoddsare.
Crus kommer strax efter, och dh ser lovande ut på ptr med alla boosts i kommande patchen.

barb/monk/wiz har några få viable builds men är generellt mer beroende av party än de första 3 nämnda.

Många säger det, men iom att jag alltid hatat DH så har jag ingen koll på dem (har en 70 DH som jag lvlade upp till 58 långt före pre-ros, ochs en till 70 genom att stänga T5-6 rifts, men har aldrig spelat DH så att säga). Så blir antagligen att jag börjar med att equippa monken för att vänta till efter patchen för att börja equippa DH'n.

Har ett par saker på DH'n som jag fått av folk i Flashback klanen, som ligger och väntar på att jag slängas på när jag bestämmer mig för vilken build jag ska bygga.
Citera
2014-07-24, 11:04
Medlem
Flikens avatar
Tack för bra svar. Blir till att testa en WD då alt en Crusader om jag finner WD för tråkig men jag har varit lite sugen på den ett tag
Citera
2014-07-24, 12:51
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Vad anser ni som lirar Crusader klassen om den? Jag har ej spelat på ett tag utan tagit en lång paus. Spelade Monk tidigare men den verkar tämligen värdelös nu. Vilken klass är annars den mest OP i solo play just nu?

Crusader är sjukt rolig. Du kan få den både tankig (kan ta mkt dmg) och även ganska offensive (göra mycket skada). Jag tycker crusadern är den mest blandade klassen. Du måste inte köra fire (som majoriteten gör på barb?) och sen att du kan loota crusaderweapons och deras specials grundar hela builden. Jag körde mycket med en 1h-flail men har nu lootat en 2-hflail och tycker dens egenskaper är mycket trevligare.

mvh B
Citera
2014-07-24, 12:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Crusader är sjukt rolig. Du kan få den både tankig (kan ta mkt dmg) och även ganska offensive (göra mycket skada). Jag tycker crusadern är den mest blandade klassen. Du måste inte köra fire (som majoriteten gör på barb?) och sen att du kan loota crusaderweapons och deras specials grundar hela builden. Jag körde mycket med en 1h-flail men har nu lootat en 2-hflail och tycker dens egenskaper är mycket trevligare.

mvh B

Håller med om att crusadern är sjukt skoj, det var den som fick mig att börja gilla spelet igen när RoS släpptes, äntligen en tank-klass med sköld och stort vapen.

Fortfarande min favort som jag testat många builds på.
Citera
2014-07-24, 19:40
Medlem
Anbivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast, vem vill ha en lvl 65 hjälm?

Loota den på lvl 11 på seasons för att powerlvla eller på 65 för cdr. Även med lägre stats lär det vara grymt värt det för cdr
Citera
2014-07-24, 19:48
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Börjar bli lite sugen på att spela igen, när kommer patchen?
Citera
2014-07-24, 19:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Loota den på lvl 11 på seasons för att powerlvla eller på 65 för cdr. Även med lägre stats lär det vara grymt värt det för cdr

Ok, är det Seaons så är du ursäktad
Citera
2014-07-25, 00:28
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Börjar bli lite sugen på att spela igen, när kommer patchen?

1 mådan unjefär
Citera
2014-07-25, 10:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Spelade seasons igår PTR, och på lvl 40 normal och fick Goblin realm, typ 4 gånger, drog in ett par miljoner guld =).. Men frågan är hur blir i långa loppet? Är de guld man spelar för? Jag spelar för att farma items göra sin gubbe bättre. Legendary gems och Greater Rift anser jag nog vara de roligaste. Dem nya leg i PTR var inte mycket hänga i granen, mer att de är "Legendarys och har lite nya attributs. Hoppas verkligen att blizzard tänkt ut något smartare när kommer till "Seasons Legendarys! Som de ser ut just nu, är seasons inte så himla intressant, mer att man kan få jädrigt mycket guld.
Men om Treasuer gold Realm finn i non-ladder så lär jag nog inte orka spela upp en ny gubbe för lira Seasons.
Dessutom så finns inte Adventure mode i Seasons, att börja med? Man måste alltså spela kampanjen igen? De helt befängt! De så jävla tråkigt spela kampanj mode. Även om lvl 1-70 går snabbare nu, så vill man kunna välja ifrån start vad man vill spela.
Senast redigerad av Opilus5500 2014-07-25 kl. 10:06.
Citera
2014-07-25, 10:12
Medlem
fgnms avatar
Tröttnade rätt snabbt på att försöka geara min crusader. Skulle byta från lightning till holy men i brist på gear blev det fire och nu är allt skevt eftersom jag inte kan bestämma mig vad för build jag vill köra. Håller mig till min DH, mycket kvar på den innan jag kommer ner i 6-8 min cleartime på t6.

Frågan är dock, vad ska man spela när 2.1 kommer. Givetvis hakar man på seasons och börjar om på nytt men med vilken klass. Alltid kul att variera sig och är ändmålet med DH återigen exakt samma build (mara sentry) känns det rätt tråkigt. Dock verkar ju andra skills bli buffade (impale, rapid fire etc etc.) så det finns hopp för variation även inom DH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in